  • 1. Data: 2011-04-07 08:14:51
    Temat: Dom z paneli - polskie realia arch...
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Widziałem w TV chyba na Discovery.
    Budowali domy z paneli 2 płyty OSB w środek styro. Wszystko składane jak
    klocki razem z dachem. Do fabryki wysyła się projekt i ta szykuje gotowe
    elementy łączenie z wszelkimi otworami na instalacje. Ciekawi mnie czy w
    Polsce są architekci potrafiący zaprojektować dom od A do Z czyli
    łącznie z koncepcją wyposażenia i rozmieszczenia bo bez tego nie da się
    dobrze rozplanować instalacji. Z tego co widzę to większość domów jest
    projektowanych ot tak. Mój architekt okazało się był do d... i podczas
    budowy wyszło wiele jego niewiedzy, a instalacje miałem tak, że mi
    wodomierz w pokoju chcieli założyć, a do muszli pod schodami trzeba by
    od razu na siedząco podchodzić... Znajomy zatrudnił najlepszego
    architekta w mieście zapłacił za projekt 2x więcej niż ja, a ten nawet
    nie był w terenie by zobaczyć, że dom ma być na działce gdzie różnica w
    terenie na sam dom wynosi 1,5m. Wg. projektu z tarasu schodziło się 1
    schodek i trawa, a okazuje się, że bez drabiny się nie obejdzie.

    Jakie są wasze doświadczenia z architektami - czy są tacy co potrafią
    przewidzieć wszystko od A do Z i zaprojektować dom tak by z fabryka
    przygotowała gotowe elementy i wszystko będzie grało?

    No i oczywiście aby ten projekt nie okazał się droższy od domu.

    Oczywiście znając budowlańców to i odwrotnie coś wcisną...

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-04-07 08:24:25
    Temat: Re: Dom z paneli - polskie realia arch...
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 7 Kwi, 10:14, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > No i oczywiście aby ten projekt nie okazał się droższy od domu.
    >
    > Oczywiście znając budowlańców to i odwrotnie coś wcisną...

    http://www.bochenia.pl/assets/images/blogowicze/dom_
    do_gory.jpg
    :)

    pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2011-04-07 16:07:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > przewidzieć wszystko od A do Z i zaprojektować dom tak by z fabryka
    > przygotowała gotowe elementy i wszystko będzie grało?

    mam bardzo dobre doświadczenia z architektem, niejakim Markiem Dyjorem,
    autorem koncepcji oraz projektu zagospodarowania wnętrz. Pani Architekt
    zawodowa dzielnie mnie wsparła poprawiając drobne błędy oraz projektując
    imho piękną więźbę dachową.

    Może zacznę zawodowo robić szczegółowe koncepcje projektowe

  • 4. Data: 2011-04-07 16:25:05
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-07 18:07, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > imho piękną więźbę dachową.
    >
    > Może zacznę zawodowo robić szczegółowe koncepcje projektowe

    Ja tez jestem swietnym projektantem, ale pewne detale sa troche nie
    teges (np. lepiej mozna bylo rozmiescic wlaczniki swiatel).

    Jestem przekonany, ze zaden intelekt tego nie ogarnie - tylko
    zbieranie wrazen uzytkowników dlugiej serii wdrozen.
    --
    A S

  • 5. Data: 2011-04-08 06:14:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 18:25, Andrzej S. pisze:

    > Ja tez jestem swietnym projektantem, ale pewne detale sa troche nie
    > teges (np. lepiej mozna bylo rozmiescic wlaczniki swiatel).

    Ha! Ja w ogóle nie mam klasycznych wyłączników światłą :)

  • 6. Data: 2011-04-08 08:13:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Andrzej S." <A...@g...com> wrote in message

> [...]
    >
    > Jestem przekonany, ze zaden intelekt tego nie ogarnie - tylko
    > zbieranie wrazen uzytkowników dlugiej serii wdrozen.

    Bosz zawsze coś można zrobić lepiej. wiadomo że każdy projekt weryfikuje
    sie dopiero podczas używania. Jest tylko kwestia czy wszystko jest do dupy
    czy jakieś drobne detale warto by zmienić. Ja mam wyłączniki bezprzewodowe
    xcomfort i mogłem je dać tam gdzie mi sie podoba, generalnie jednak
    wylądowały tam gdzie miałem wcześniej zaplanowane. Podobnie gniazda mam tam
    gdzie trzeba i tyle ile trzeba.
    Zawsze mówię klientom że aby zrobić sobie instalację elektryczną muszą mieć
    projekt zagospodarowania, bo bez tego się nie da albo potem będzie dom pełen
    przedłużaczy. Ludzie nie maja świadomości że pewne sprawy trzeba
    zaprojektować wcześniej przed tynkami czasem przed budową ścian działowych.
    Nawet okna trzeba świadomie rozplanować wiedząc jak dom ma wyglądać w
    środku. Trzeba przede wszystkim wiedzieć czego się chce, albo znaleźć kogoś
    kto z nas to wyciśnie kolanami. Niestety ale za takie usługi trzeba zapłacić
    i to nie mało, bo zrobienie projektu wraz z projektem wnętrz wymaga dużo
    czasu, wielokrotnych konsultacji w klientem, odrobiny natchnienia. Każdy
    chce za każdy etap zapłacić jak najmniej.

  • 7. Data: 2011-04-08 08:33:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Każdy chce za każdy etap zapłacić jak najmniej.

    To akurat nie dziwi.
    Ale masz rację. Wnętrza trzeba mieć rozplanowane aby myśleć o elektryce.
    Ja np. głownie będę zaopatrywał się w meble Ikea. Tanio i w miarę solidnie
    jak a tę cenę. Mam już projekt kuchni, mebli w pokojach itp.
    Na takiej bazie można elektrykę rozplanować.

    Często jest jednak tak, że ludzie zamawiają projekt u designera wnętrz a
    potem okazuje się, że masę rzeczy trzeba robić na zamówienie i z powodu
    dużych kosztów zaczynają się zmiany projektu.
    Niestety jest to już na etapie wykończeniówki i elektryki łatwo nie da się
    przerobić.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2011-04-08 13:20:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Niestety jest to już na etapie wykończeniówki i elektryki łatwo nie da
    > się przerobić.

    Ja zrobiłem sobie spooro gniazdek - tak w kuchni, jak i w pokojach i
    pomieszczeniach gospodarczych.

    Pewnie, że wszystkiego się nie przewidzi, ale te nieskończone ilości
    przedłużaczy, które miałem w mieszkaniu w bloku mnie zmotywowały do
    nieoszczędzania na gniazdkach.

    Za to z włącznikami światła w kilku przypadkach bym coś zrobił, bo teraz
    dopiero okazało się, że lepiej byłoby dać wyłącznik przy 'tych'
    drzwiach, a nie przy 'tamtych'. Robić specjalnie bruzdy nie bardzo mi
    się uśmiecha.

    Może jest coś, co pozwoliłoby zastosować jakiś dodatkowy włącznik bez
    ciągnięcia kabli w ścianie?

    Tak w dwóch, czy trzech miejscach bym sobie dołożył wyłącznik światła :-).

    pozdrawiam
    Robert G

  • 9. Data: 2011-04-08 15:28:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Xcomfort... http://www.xcomfort.pl/

  • 10. Data: 2011-04-10 08:27:37
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Widziałem w TV chyba na Discovery.
    > Budowali domy z paneli 2 płyty OSB w środek styro. Wszystko składane jak
    > klocki razem z dachem. [cut]

    ja robie cos takiego
    od projektu do oddania kluczy
    z tym ze dostosowane do polskich realiow i poskich budowlancow
    jak narazie nikt nie narzeka ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej