  • 1. Data: 2010-12-28 08:49:41
    Temat: Z czego sciana?
    Od: Jasnie <P...@n...sniadanie.pl>

    Witam!

    Z czego polecacie budować ściany domu?
    Chodzi mi o dobry stosunek jakosci cegły do ich ceny.
    Mysłałem o Phorothermie 44 (bez zadnych dodatkowych ocieplen).
    Czy to jest lepsze niz np cegla max + styropian + znow cegla max.
    Czy jest w ogole gdzies takie porownanie przekikalnosci materialow
    budowlanych
    porotherm 44 ma 0,30
    a np taka cegla xblock 0,14

  • 2. Data: 2010-12-28 09:20:07
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jasnie" <P...@n...sniadanie.pl> napisał w wiadomości
    > Mysłałem o Phorothermie 44 (bez zadnych dodatkowych ocieplen).
    > Czy to jest lepsze niz np cegla max + styropian + znow cegla max.

    Jesli zależy ci na ciepłocie to buduj z jakiegos najtańszego matriału
    konstrukcyjnego typu silka czy beton komórkowy (nie patrz na ciepłotę) a
    potem solidnie zailzoluj styropianem -10cm to dzis minimum, daj więcej - to
    prawie nie kosztuje :)

    b.

  • 3. Data: 2010-12-28 09:21:07
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > Czy to jest lepsze niz np cegla max + styropian + znow cegla max.
    > Czy jest w ogole gdzies takie porownanie przekikalnosci materialow

    najgorszy pomysl to porotherm
    polecam Ytonga

    pozdr
    p.

  • 4. Data: 2010-12-28 09:25:20
    Od: Jasnie <P...@n...sniadanie.pl>

    > najgorszy pomysl to porotherm
    > polecam Ytonga

    Jakies konkrety?
    Czemu najgorszy?
    ..bo sie ekipom kruszy w rekach?

    I czemu Ytonga?

  • 5. Data: 2010-12-28 09:44:18
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Jakies konkrety?
    > Czemu najgorszy?
    > ..bo sie ekipom kruszy w rekach?
    >
    > I czemu Ytonga?

    Porotherm jest faktycznie kruchy, no i instalacja czegos w scianie za
    pomocą kołków - porażka. Przycinanie kłopotliwe. Dobry marketing to jego
    najwieksza zaleta :(
    Ytong - prosty w murowaniu, obróbce, nie ma problemu z podkuciem,
    wierceniem. "Ciepły" - duża zaleta. Jakosciowo najlepszy beton komórkowy
    dostepny w Polsce.

    pozdr
    p.

  • 6. Data: 2010-12-28 10:42:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jasnie" <P...@n...sniadanie.pl> wrote in message

    > Jakies konkrety?
    > Czemu najgorszy?
    > ..bo sie ekipom kruszy w rekach?

    Porotherm i podobne to syf. Jest tak czuły na fuszerki wykonawcze, że nie
    dopilnujesz. ja mam z tego gówna ściany.
    W ścianach z porothermu wieje z gniazdek, wieje zamkami, przemarza jeżeli
    źle ocieplony, 44cm i tak musisz ocieplić styropianem.
    Rób ściany z betonu komórkowego na cienką spoinę. O wiele wiecej wybaczy.
    Poszukaj w archiwum grupy. Było o tym tysiąc razy.
    Nie rób ścian z materiałów, które przewodzą zimno czyli z silki, cegły,
    pustaków cegłopodobnych jak porotherm.
    Rób z BK, dobrze ci radzę i wykończenia z ytonga pod parapetami, ściany
    szczytowe itp...

  • 7. Data: 2010-12-28 11:39:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-12-2010 o 09:49:41 Jasnie <P...@n...sniadanie.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy to jest lepsze niz np cegla max + styropian + znow cegla max.
    > Czy jest w ogole gdzies takie porownanie przekikalnosci materialow
    Po pierwsze odpuść sobie ścianę jednowarstwową (1W) bo to w naszym
    klimacie nieporozumienie.
    Po drugie odpuść sobie cegłę a szczególnie to g...o Phorotherm,
    muruj z BK szary albo jak cię stać to biały Ytong, do tego ocieplenie
    styropian minimum 15cm.
    Będziesz miał ciepło i energooszczędnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-12-28 23:50:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Gru, 10:44, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > Porotherm jest faktycznie kruchy, no i instalacja czegos w scianie  za
    > pomocą kołków - porażka. Przycinanie kłopotliwe. Dobry marketing to jego
    > najwieksza zaleta :(

    Ja mam mury z porothermu i polecam.

    Dzisiaj przykrecilem 30mb listew przypodlogowych - na 150 uzytych
    koleczkow (fi6, 4,5cm) trzyma idealnie... 150 sztuk :D Jeszcze mi sie
    nie zdarzylo zeby w moim porothermie jakis kolek nie trzymal.
    Oczywiscie trzeba kupowac kolki wszechstronne (do pustych materialow),
    a nie zwykle do materialow pelnych. Kosztuja praktycznie tyle samo :)
    Wisza mi na nich glosniki z kina domowego, wisi ciezka kuchnia
    (jeszcze ze starego mieszkania - drewniana, masywna), wisza wszystkie
    profile przyscienne z konstrukcji wszystkich sufitow etc. Problemy z
    kolkami w porothermie to MIT ! :)

    Przycinanie to tez nie problem - pila szablasta (lisi ogon) +
    brzeszczot z widia i tniesz z podobna szybkoscia i precyzja, co ytong
    (a nawet znacznie latwiej uciac prosto, bo masz podzialke w postaci
    wewnetrznych scianek - w ytongu to se musisz najpierw kreske narysowac
    i pilnowac zeby wedlug niej pilowac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-12-28 23:53:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 00:50, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Ja mam mury z porothermu i polecam.

    Oczywiscie pisze o murze 2W - ja mam porotherm 25 + 20cm styropianu.
    1W czyli 44cm (i wiecej lub mniej) - nie polecam :)
    Co do Ytonga czy betonu komorkowego.. Mozliwe, ze teraz bym z niego
    budowal. W 2008 jak kupowalem material na mury najtaniej wyszedl mnie
    porotherm 25 (wyszedl nawet taniej od MAXow). Aha - i mi z gniazdek
    nie wieje - kwestia dobrego ocieplenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-12-29 08:23:17
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    styropian minimum 15cm.
    Będziesz miał ciepło i energooszczędnie.

    Ja się dołaczam do pytania, poniewaz mam w planie postawienie scian z pustaka
    thermopor 25 x 37,5 x 23,8 cm (firma Leier) a do niego styropian Fasadowy 14 cm. To
    tak z
    grubsza. Prosba o informację i sugestie na temat mojego wyboru. Czy to dobry wybór ?

    Tomek