  • 1. Data: 2010-05-16 13:09:52
    Temat: ZBROJENIE - roznice pomiedzy RBB500 a BST500S ??
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    Witam. w projekcie mam uzyta stal AIIIN RB500 a ogolnodostepna jest stal
    BST500S. parametry wytrzymalosciowe maja identyczne wiec w czym tkwi
    roznica?

    drugie pytanie to zbrojenie slupow. prety zbrojenia wychodza mi z lawy,
    przechodza przez wieniec posredni (na wysokosci "0") i dalej ida do wienca
    gornego na wys.+2,7. czy to zbrojenie wiencow ma byc w "calosci - bez
    laczen" czy mozna jednak je podzielic?
    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 2. Data: 2010-05-16 19:38:18
    Temat: Re: ZBROJENIE - roznice pomiedzy RBB500 a BST500S ??
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przechodza przez wieniec posredni (na wysokosci "0") i dalej ida do wienca
    > gornego na wys.+2,7. czy to zbrojenie wiencow ma byc w "calosci - bez

    Jesli dobrze pamietam to w ciagliwosci - RB500 jest chyba bardziej krucha
    tzn mniej ciagliwa

  • 3. Data: 2010-05-16 20:26:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Maj, 15:09, "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przechodza przez wieniec posredni (na wysokosci "0") i dalej ida do wienca
    > gornego na wys.+2,7. czy to zbrojenie wiencow ma byc w "calosci - bez

    Ja tez mialem cztery slupy wychodzace z law, kierbud pozwolil przy
    robieniu law wystawic kawalki ok 60-70cm zbrojenia. Potem do nich
    dolaczylismy zbrojenie slupow na owy 60-70cm zaklad i jest OK :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-05-16 20:27:49
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > Witam. w projekcie mam uzyta stal AIIIN RB500 a ogolnodostepna jest stal
    > BST500S. parametry wytrzymalosciowe maja identyczne wiec w czym tkwi

    W sposobach oznaczania. Głównie. O ile pamiętam, są jakieśtam niuanse
    wynikające z tych literek RB, ale w skróecie rzecz biorąc - nie przejmuj się
    tym. I tak gwarantuję Ci na podstawie własnych doświadczeń z szukania stali
    w konkretnym gatunku, że 90% hurtowni na pytanie, jaki gatunek stali
    sprzedają, zrobi wielkie oczy, zapewne usłyszysz przez telefon łupnięcie
    szczeki o biurko, po czym odpowiedź będzie brzmiała "no... taką zbrojeniową,
    bardzo dobrą". Ewentualnie, bardzo przekonującym tonem "pierwszy gatunek,
    prosze pana".

> [...]
    > przechodza przez wieniec posredni (na wysokosci "0") i dalej ida do wienca
    > gornego na wys.+2,7. czy to zbrojenie wiencow ma byc w "calosci - bez

    Oczywiście, że można je łączyć, łaczy się normalnie na zakładkę długości 50
    średnic pręta. Moi murarze po prostu wystawiali z ław stojące na sztorc
    pręty, a do nich się potem dowiązywali zbrojeniem słupów.
    Natomiast osobną i już nie taką prostą sprawą jest kwestia, jak zrobić
    miejsce styku ławy i takiego słupa. Są tu (jak zawsze) dwie szkoły:
    falenicka i otwocka ;)
    Jedna mówi, że na ławie ma być szczelna izolacja i taki słup równiez
    powinien być odizolowany (czyli po wylaniu ław na sterczące pręty nadziewamy
    pape i słup się dalej wylewa na tej papie), bo inaczej będzie ciągnął
    kapilarnie do góry wodę. A papa nic nie osłabi, bo miejsce styku słupa z
    ławą i tak na nacisk pracuje, nie na odłamanie.
    Druga szkoła twierdzi, że papa jest zbędna, bo beton B20 i tak jest szczelny
    sam z siebie, a taka papa niepotrzebnie osłabia konstruckję, de facto
    odcinając słup od ławy.
    U mnie słupy są zrobione zgodnie z wersją drugą, póki co (budynek po zimie,
    w fazie wykończeń) żadnych zawilgoceń wokół słupów nie widzę.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-17 20:06:28
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > w konkretnym gatunku, że 90% hurtowni na pytanie, jaki gatunek >stali
    > sprzedają, zrobi wielkie oczy, zapewne usłyszysz przez telefon łupnięcie

    no niestety dzis dzwonilem w pare miejsc i uslyszalem wyrazne lupniecie
    szczeka ;/ ehh...a najlepsze ze nawet w hurtowni stali kobita, jak spytalem
    co to za stal to ze 2 minuty szukala co i gdzie na certyfikacie napisano ;/
    nawet nei wiedza co sprzedaja ;/

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    ,

  • 6. Data: 2010-05-17 20:22:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ..:maniek:.. pisze:

> [...]
    > co to za stal to ze 2 minuty szukala co i gdzie na certyfikacie napisano ;/

    Zaraz zaraz... a co Ty chcesz budować? Most, wiadukt kolejowy, wieżę
    obserwacyjną na 85 m wysokości na niepewnym gruncie...?

    Czy dom jednorodzinny...?
    Jak to ostatnie, to wybacz..., nie przesadzaj :-), jak któreś z wyżej
    wymienionych, to zwracam honor :-)))

    pozdr.
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-05-18 06:06:08
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > ..:maniek:.. pisze:
    > Zaraz zaraz... a co Ty chcesz budować? Most, wiadukt kolejowy, wieżę
    > obserwacyjną na 85 m wysokości na niepewnym gruncie...?

    nie no standardowy domek, a na slasku to jak bunkier :-) a w projekcie mam
    napisane RB500 stad moej watpliwosci...nie chce by za jakis czas )np. przy
    zalewaniu fundamentow) sie okazalo ze nie ta stal, albo ze kopalnia nie bedzie
    chciala zwrocic za dodatkowe naklady itp,itd...

  • 8. Data: 2010-05-18 06:55:23
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-16 15:09, ..:maniek:.. pisze:
> [...]
    > przechodza przez wieniec posredni (na wysokosci "0") i dalej ida do wienca
    > gornego na wys.+2,7. czy to zbrojenie wiencow ma byc w "calosci - bez

    BST500s to jest stal RB500W tyle, że oznaczona według normy DIN488 (DIN
    = Deutsches Institut für Normung) a nie według PN-ISO-6935-2. Parametry
    wytrzymałościowe tych gatunków sa takie same (BST500s wcale nie jest
    bardziej ciągliwa niestety). Natomiast stal RB500W różni się od zwykłej
    tylko RB500 spajalnością (RB500W jest spajalna).

    Jednym słowem masz dokładnie to czego potrzebujesz.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-05-18 06:58:33
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-16 21:38, Przemek pisze:
    > Użytkownik "..:maniek:.."<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Jesli dobrze pamietam to w ciagliwosci - RB500 jest chyba bardziej krucha
    > tzn mniej ciagliwa

    Niestety nie pamiętasz dobrze, więc nie wprowadzaj zamieszania. RB500 i
    BST500s mają te same parametry wytrzymałościowe. Stal o zwiększonej
    ciągliwości to B500SP. Łatwo ją odróżnić bo ma zupełnie inne ożebrowanie.

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2010-05-18 11:17:32
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > BST500s mają te same parametry wytrzymałościowe. Stal o zwiększonej
    > ciągliwości to B500SP. Łatwo ją odróżnić bo ma zupełnie inne ożebrowanie.

    O dzieki za przypomnienie :)