  • 1. Data: 2010-05-16 08:26:40
    Temat: piec gazowy jednofunkcyjny - jaki i gdzie kupic Poznan
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    mam domek 160m2 projekt Delikatny 2 z Muratora w tej chwili jest zamontowany
    kominek Makrotermu 19 kw, dół w wiekszej czesci ogrzewany podlogówką i
    kaloryferami gora tylko kaloryfery. Domek w tej chwili bedzie miał podłaczony
    gaz i zastanawiam sie na piecem gazowym z zasobnikiem który dałby radę taką
    powierzchnie ogrzac samodzielnie, przyjmijmy ze kominek bedzie wykorzystywany
    sporadycznie. Skłaniam sie ku Valliantowi tylko nie wiem jaki wybrac - mam
    przewód kominowy do tego pieca ale nie ma wkladów zamontowanych w przewodzie.
    Komora zamknieta czy otwarta ? Zasobinik 120 litrów myśle ze wystarczyłby na
    potrzeby domu- docelowo beda tam mieszkac 2 do 4 osob. Prosze o porade jaki
    piec kupic i gdzie - jezeli macie sprawdzona firmę z Poznania lub Okolic.

    Dzieki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2010-05-16 10:01:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Komora zamknieta czy otwarta ?

    Jeśli masz odpowiednią kotłownię (bezpośreni nawiew z zewnątrz, ciepłe ściany, drzwi)
    to możesz kupić z otwartą komorą. Jeśli nie - zdecydowanie z zamkniętą.

  • 3. Data: 2010-05-16 19:57:39
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > sporadycznie. Skłaniam sie ku Valliantowi tylko nie wiem jaki wybrac - mam
    > przewód kominowy do tego pieca ale nie ma wkladów zamontowanych w

    Na dzis zdecydowanie lepiej komora zamknieta, mniejsze straty kominowe i
    bezpieczniej. Jak masz mozliwosc wyjscia kominem koncentrycznym przez sciane
    to nie montuj zadnego wkladu w kominie. Wsadzisz kupe kasy w na dzis
    niepotrzebne cos. Kociol wybierz pod wzgledem dostepnosci serwisu
    gwarancyjnego, to podstawowe kryterium. Zasobnik 120L powinien byc
    wystarczajacy. Na Poznaniu sie nie znam. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-05-16 20:28:07
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    Ja mam podobny domek..,
    skłaniam się ku kotlowi kondensacyjnemu Vaillant VC 246/3-5 z zasobnikie
    120L. Kondensaty mają zamkniętą komorę spalania.

  • 5. Data: 2010-05-18 06:34:32
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Najlepiej kondensacyjny ale nie za duży (częstym błędem jest
    przewymiarowywanie kotłów co powoduje ciągłe taktowanie i drogą
    eksploatacje). Ja mam junkersa 14kW domek 120m i zasobnik 120l i jestem
    bardzo zadowolony. Kupiłem z bardzo dużym rabatem w hurtowni By-Pass na
    ratajach i zresztą całą hydraulike tam kupowałem bo zawsze można było
    wynegocjować super ceny na wszystko od kanalizy po piec i geberity.
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 6. Data: 2010-05-18 09:49:17
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    "Mariusz" <m...@i...pl> wrote in message
    > Najlepiej kondensacyjny ale nie za du?y (czestym b?edem jest
    > przewymiarowywanie kot?ów co powoduje ci?g?e taktowanie i drog?
    > eksploatacje). Ja mam junkersa 14kW domek 120m i zasobnik 120l i jestem
    > bardzo zadowolony. Kupi?em z bardzo du?ym rabatem w hurtowni By-Pass na
    > ratajach i zreszt? ca?? hydraulike tam kupowa?em bo zawsze mo?na by?o
    > wynegocjowaae super ceny na wszystko od kanalizy po piec i geberity.
    > Pozdrawiam
    > Mariusz

    Napisz wprost, ile cię to wyniosło. Cieakwy jestem, skądinąd Junkers chyba
    nie ma zbyt dobrej renomy podobnie jak Buderus.

  • 7. Data: 2010-05-18 16:27:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "łamaga" <anty******@onet.eu> napisał w wiadomości

    > Napisz wprost, ile cię to wyniosło. Cieakwy jestem, skądinąd Junkers chyba
    > nie ma zbyt dobrej renomy podobnie jak Buderus.

    Pierwsze slysze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-05-19 06:38:31
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    > Napisz wprost, ile cię to wyniosło. Cieakwy jestem, skądinąd Junkers chyba
    > nie ma zbyt dobrej renomy podobnie jak Buderus.

    Jak na razie jestem zadowolony i nie spotkałem sie z opiniami że są to złe
    marki a wręcz przeciwnie w mojej okolicy cieszą się dobrą renomą obie marki
    to jest tak naprawdę Bosch wię chyba sa porządne. Za mojego dałem około 3500
    najtańszy w internecie jaki znalazłem był 200 droższy a katalogowa cena
    Junkersa chyba ponad 6000 zł wiec rabaty naprawde moga być duże jak sie
    ponegocjuje;)
    Pozdrawiam
    Mariusz