  • 1. Data: 2010-05-15 01:43:17
    Temat: Czy jest sens malować ocynk?
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Walcze z moją bramą: http://tiny.pl/hthv8
    Jestem na etapie rżnięcia i wiercenia kształtowników na bramę i furtkę
    Dzisiaj przyszły ocynkowane zawiasy z Allegro - i mam zagwozdkę:
    Generalnie w Necie panuje opinia, że ocynku nie ma sensu malować - sam cynk
    zabezpiecza stal na wiele lat. A malowanie może nawet nie szkodzi, ale brzydko
    wygląda - bo i tak z ocynku odlezie
    Ale...
    Zawiasy trza wspawać. W miejscu spawów i okolicy ocynk zlezie.
    Z drugiej strony - ze względów estetycznych wolałbym je zagruntowac i pomalować.
    Proszę o poradę: czy malować tylko "zgrzaną" część zawiasów - czy całość?

    sadyl

  • 2. Data: 2010-05-15 05:34:11
    Temat: Re: Czy jest sens malować ocynk?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Spawy i inne fragmenty ze zniszczoną powłoką pomaluj farbą "cynk w sprayu".
    Kosztuje wprawdzie 40 zł ale jest bardzo wydajna.
    Sam ocynk też warto pomalować choćby ze względów estetycznych.
    Nic nie zlezie jeżeli użyje się odpowiedniej farby np. poliwinylowej, a
    powłoka będzie przygotowana. Najlepsze i najłatwiejsze przygotowanie
    powierzchni to poczekać rok aż się sama wysezonuje.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-15 07:03:58
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powłoka będzie przygotowana. Najlepsze i najłatwiejsze przygotowanie
    > powierzchni to poczekać rok aż się sama wysezonuje.

    J. w.
    Poczekaj aż ocynk przestanie się "świecić".
    ODPOWIEDNIE farby są powszechnie dostępne,
    bodajże Cynkal np.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-05-15 08:13:03
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    ZDECYDOWANIE nie ma przeciwskazań

    stworzysz dzięki temu dodatkową powłokę ochronną
    estetycznie tez duzo lepiej to będzie wyglądać - ale to oczywiście rzecz
    gustu
    sam slusznie stwierdzasz- miejsca obróbek są ochrony pozbawione

    a ocynk to warstwa ścieralna - to nie nierdzewka......

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 5. Data: 2010-05-16 11:09:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Maj, 03:43, "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zabezpiecza stal na wiele lat. A malowanie może nawet nie szkodzi, ale brzydko

    Pomaluj proszkowo. Ja kupilem brame Betafenca Egidie Palisade w ocynku
    - tansza o 800 pln od wersji pomalowanej (4500pln vs 5300pln), a
    pomaluje mi to lokalna malarnia za lekko ponad 200 pln -> brama 4 x
    1,5m. Malowanie proszkowe nie jest drogie, jest najlepszym
    zabezpieczeniem ocynku i wyglada bardzo estetycznie :) A sam ocynk
    wcale nie zabezpiecza stali na wiele lat - zalezy w jakim rejonie
    kraju mieszkasz. Poszukaj w materialach (chyba w katalogu) Betafenca -
    sa tam dokladne informacje o latach wytrzymalosci w zaleznosci od
    rejonu kraju - i tak ocynk u mnie na Slasku to max pare lat i sie
    ulatnia - malowanie wydluza zywotnosc prawie dwukrotnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.