  • 1. Data: 2010-05-14 16:18:09
    Temat: deska tarasowa na balustradę
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Muszę wymienić zbutwiałe balustrady zewnętrzne. Kupiłem deskę tarasową z
    modrzewia syberyjskiego. Deska jest obustronnie frezowana. Czy strugać ją na
    gładko z zewnątrz i od wewnątrz? Czy frezowanie deski postawionej na sztorc
    wpłynie na jej trwałość?

    Bob

  • 2. Data: 2010-05-14 19:41:57
    Temat: Re: deska tarasowa na balustradę
    Od: Aga <a...@g...pl>

    W dniu 10-05-14 18:18, Bogdan pisze:
    > Muszę wymienić zbutwiałe balustrady zewnętrzne. Kupiłem deskę tarasową z
    > modrzewia syberyjskiego. Deska jest obustronnie frezowana. Czy strugać

    mam pytanie, czy tę deskę z modrzewia będziesz olejował czy w jakiś inny
    sposób można ją impregnować? właśnie zrobili mi taras z drewna
    egzotycznego masaranduba i stoję przed wyborem balustrad. dodam że deska
    jest na głównym tarasie ale mam jeszcze dwa balkony na których też muszę
    wymienić balustrady (stare deski balustrad zbutwiały jak u Ciebie).
    Robiąc balustrady z drewna masaranduba będziemy skazani na coroczne
    olejowanie trzech balkonów. może się orientujesz jak jest z tym
    modrzewiem, też czekać nas będzie coroczna renowacja?

    agnieszka

  • 3. Data: 2010-05-14 19:50:11
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mam pytanie, czy tę deskę z modrzewia będziesz olejował czy w jakiś inny

    > agnieszka

    Muszę mieć ją w kolorze palisander więc malowanie.
    Poprzednia balustrada malowana raz na 4-5 lat

    Bob

  • 4. Data: 2010-05-15 08:53:06
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 14 Maj, 18:18, "Bogdan" <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > gładko z zewnątrz i od wewnątrz? Czy frezowanie deski postawionej na sztorc

    nie wplynie raczej... frezowanie, a raczej nacinanie od dolu ma
    zapobiegac lub zmniejszac zjawisko paczenia sie a ryflowanie gornej
    warstwy powoduje ze woda lepiej splywa a deski sa mnie sliskie.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl