  • 1. Data: 2010-05-14 10:07:41
    Temat: Reklamacja montażu paneli podłogowych
    Od: KK <...@o...pl>

    Pewna firma montowała nam panel podłogowe.
    Po 2 miesiacach podłoga w pewnym miejscach zaczęła trzeszczeć.
    Okazuje sie ze podłoże jest krzywe i panel ruszając sie wydaja
    nieprzyjemny dzwiek.
    Firma montazowa kładła podkład(2 warstwy zielonych gabek) i na to panele.
    Na początku wszystko bylo ok, ale z czasem jest coraz gorzej.
    Mam z firma umowe i gwarancje na rok.
    Dzwoniłem do nich ale stwierdzili, że to wina podloza, wylewki i że nic
    nie zrobia.

    Rzeczywiste to nie ich wina/odpowiedzialności?
    Można jakos nasmarować panele(łączenia) by nie wydawały nieprzyjemnych
    dźwięków ?

  • 2. Data: 2010-05-14 10:17:31
    Temat: Re: Reklamacja montażu paneli podłogowych
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Maj, 12:07, KK <x...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Rzeczywiste to nie ich wina/odpowiedzialności?
    > Można jakos nasmarować panele(łączenia) by nie wydawały nieprzyjemnych

    Panel zawsze pod wplywem nacisku pracuje. Im wiecej pianki pod spodem
    a wiekszy nacisk tym potencjalnie wieksze ugiecie panela.
    typ pianki ma w tym przypadku bardzo duze znaczenie. Im bardziej
    miekka tym wieksze odksztalcenie.
    Mozna na polaczenie panal-panel uzyc preparat do uszczelnienia. Ja
    taki uzylem jak panele kladlem w lazience.
    Preparat ma zabezpieczyc przed wnikaniem wody ale jest na tyle slaby
    ze mozna panel rozlaczyc po jakims tam czasie.

  • 3. Data: 2010-05-14 11:09:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KK pisze:

    > Firma montazowa kładła podkład(2 warstwy zielonych gabek) i na to panele.

    Takich cieniutkich może? Jaka mniej-więcej grubość?

    > Na początku wszystko bylo ok, ale z czasem jest coraz gorzej.
    > Mam z firma umowe i gwarancje na rok.
    > Dzwoniłem do nich ale stwierdzili, że to wina podloza, wylewki i że nic
    > nie zrobia.

    Ich psim obowiązkiem przed rozpoczęciem układania było sprawdzenie
    podłoża i zrobienie kosztorysu m.in. na tej podstawie - im bardziej
    nierówne podłoże, tym grubsze podkłady trzeba dawać (ale też nie za
    miękkie).

    > Rzeczywiste to nie ich wina/odpowiedzialności?

    O ile w umowie nie dawałeś gwarancji na jakieś konkretne parametry
    podłoża (np. maksymalne nierówności) to zasadniczo oni są winni, bo
    przed montażem (a wręcz przed wyceną) powinni byli to podłoże sprawdzić.

    W tym przypadku najwyraźniej nie dobrali podkładu do podłoża.

    > Można jakos nasmarować panele(łączenia) by nie wydawały nieprzyjemnych
    > dźwięków ?

    Tia, a jak hamulce ci piszczą, to też je smarem smarujesz? ;->

    Teraz to już nic nie zrobisz... To znaczy możesz próbować - zdjąć
    panele, dobrać właściwy podkład i położyć panele na nowo. Ale
    współczesne panele generalnie mają zatrzaski, a te są projektowane jako
    jednorazowe. Mogą się nie zepsuć przy demontażu, ale nie muszą tego
    przeżyć - to nie deska barlinecka.

  • 4. Data: 2010-05-14 11:21:19
    Od: KK <...@o...pl>

    W dniu 2010-05-14 13:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Takich cieniutkich może? Jaka mniej-więcej grubość?
    Chyba 3mm. Z jednej strony gładkie z drugiej ząbki, Mieli je klaść w 2
    warstwach na zakładkę ale wydaje mi sie, że nie zawsze tak robili.
    Podłoże było równe.

> [...]
    > podłoża i zrobienie kosztorysu m.in. na tej podstawie - im bardziej
    > nierówne podłoże, tym grubsze podkłady trzeba dawać (ale też nie za
    Podłoże było równe i gładkie(wylewka) przynajmniej na pierwszy rzut oka.
    Moze na dlugosci calego pomieszczenia byly jakies nierówności ale
    żadnych lokalnych nierówności nie widziłem

> [...]
    > przed montażem (a wręcz przed wyceną) powinni byli to podłoże sprawdzić.
    >
    > W tym przypadku najwyraźniej nie dobrali podkładu do podłoża.
    Podkład sam kupowałem, oni mi tylko doradzali jaki.

> [...]
    > współczesne panele generalnie mają zatrzaski, a te są projektowane jako
    > jednorazowe. Mogą się nie zepsuć przy demontażu, ale nie muszą tego
    To nie dobrze. Powiedzmy ze uda mi się ich zmusic do naprawy, zdemontują
    panel łamiąc zatrzaski. Będę musiał kupic nowe panele :)

  • 5. Data: 2010-05-14 11:23:43
    Od: KK <...@o...pl>

    W dniu 2010-05-14 12:17, Kudlaty pisze:

> [...]
    > a wiekszy nacisk tym potencjalnie wieksze ugiecie panela.
    > typ pianki ma w tym przypadku bardzo duze znaczenie. Im bardziej
    To jest twarda pianka. Teoretycznie położone są 2 warstwy na zakładke.

> [...]
    > Preparat ma zabezpieczyc przed wnikaniem wody ale jest na tyle slaby
    > ze mozna panel rozlaczyc po jakims tam czasie.

    Dzieki jak nic innego nie pomoże to spróbuje.

  • 6. Data: 2010-05-14 12:09:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KK pisze:

    > Chyba 3mm. Z jednej strony gładkie z drugiej ząbki, Mieli je klaść w 2
    > warstwach na zakładkę ale wydaje mi sie, że nie zawsze tak robili.

    Ocipieli, za przeproszeniem? Tego się nie kładzie wielowarstwowo!

    > Podłoże było równe.

    Idealnie? Jakbyś np. położył (dość krótką) poziomicę - jakie byłby
    szpary pod nią?

    [ciach]

    > Podkład sam kupowałem, oni mi tylko doradzali jaki.

    To po ch*.*j kazali kupić 3mm jak potem układali jedno na drugim?

    [ciach]

    Ano.

  • 7. Data: 2010-05-14 12:42:29
    Od: KK <...@o...pl>

    W dniu 2010-05-14 14:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Ocipieli, za przeproszeniem? Tego się nie kładzie wielowarstwowo!
    Moze to jest powodem moich problemow

    > Idealnie? Jakbyś np. położył (dość krótką) poziomicę - jakie byłby
    > szpary pod nią?
    Poziomica 1.5metra, szpary max 1mm

    > [ciach]

    > To po ch*.*j kazali kupić 3mm jak potem układali jedno na drugim?

    Nie wiem :)

  • 8. Data: 2010-05-15 19:10:29
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    wiadomości news:4bed2f66$1@news.home.net.pl...

    > Tia, a jak hamulce ci piszczą, to też je smarem smarujesz? ;->

    No właśnie że tak :) Żeby nie rozwijać dyskucji
    http://www.autoexpert.pl/artykul_1244.html
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2010-05-17 06:28:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KK pisze:

    > Moze to jest powodem moich problemow

    Możliwe.

    > Poziomica 1.5metra, szpary max 1mm

    To jedna warstwa tej 3-milimetrowej by wystarczyła spokojnie.

  • 10. Data: 2010-05-24 09:54:44
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 12:07, KK pisze:
> [...]
    >
    > Rzeczywiste to nie ich wina/odpowiedzialności?
    > Można jakos nasmarować panele(łączenia) by nie wydawały nieprzyjemnych

    Najpierw przestudiuj ulotkę montażu tych paneli, i ulotkę od producenta
    dokładnie tej pianki podkładowej (jeśli nie ma wraz z towarem, to
    powinna być jakaś ulotka w sklepie - albo przynajmniej kontakt do
    producenta). Jeśli w którejś z tych instrukcji jest jasna wskazówka, że
    zastosowali niewłaściwy materiał lub użyli go niezgodnie z instrukcją
    (np. grubszą warstwę niż dopuszczalna) to nie ma dyskusji. Wystarczy
    nawet zdanie, że panele nie mogą leżeć na podłożu które pracuje więcej
    niż np. 3mm na metr bieżący. Moim zdaniem na pewno znajdziesz taki zapis.

    PZDR
    Shaman