  • 21. Data: 2012-03-16 18:10:42
    Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Wystarczyła jedna kratka, skoro masz kanał wentylacyjny w komorze, bo
    >będzie ona spełniała zarówno rolę wentylacji pomieszczenia jak i komory
    >dekompresyjnej. Kanał wentylacyjny wtedy zostawia się otwarty w komorze.

    2 kratki służą do wentylacji komory , trzecia kratka jest połączona rurą
    spiro z kominem wentylacyjnym.

    Najchętniej zlikwidowałbym chociaz jedną kratkę w komorze dekompresyjnej (tą
    jedną pojedyczną) bo ona najbardziej "psuje" mi wygląd obudowy. Z drugiej
    strony obudowu nie przeszkadza , bo tamta strona nie jest tak
    "reprezentacyjna" więc aż tak nie przeszkadzają te dwie kratki ...

    Czyli co sądzisz że mogę dwie kratki w komorze dekompresyjnej zlikwidować i
    nie spowoduje to zwiększenia temepratury w komorze dekompresyjnej ?
    Wentylacja grawitacyjna wewnątrz komory dekompresyjnej wystarczy ?

  • 22. Data: 2012-03-16 18:15:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Zresztą i tak nie będzie takiego ciągu, żeby całe zimne powietrze podczas
    >palenia wyciągał kominek z tej kratki. Zimne będzie leciało na salon, a
    >kominek sobie zassie co będzie chciał.

    Mam zamontowaną przepustnicę , więc mogę zamknąć dolot powietrza. Nie do
    końca szczelnie ale na pewno dużo szczelniej niż przy otwartej na max
    przepustnicy.
    W ostateczności mogę rurę spiro zapchać wełna i będzie ciepło ;)

  • 23. Data: 2012-03-16 23:00:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Wykonałem kilka modyfikacji.

    1. Wywalenie jednej kratki wlotu powietrza 17x17 i zastąpienie dwoma
    kratkami 17x30 po obu stronach komina(po jednej z każdej strony). Obecnie
    kratka wylotowa i wlotowa ma takie same rozmiary.

    2. Z komory dekompresyjnej wywaliłem 2 kratki wentylacyjne. Dodatkowo
    wywaliłem połączenie kratki wentylacyjnej z kominem wentylacyjnym. W komorze
    dekompresyjnej jest obecnie otwór wentylacyjny w ścianie + 1 kratka w
    komorze dekompresyjnej zewnętrzna.

    Obecnie cała zabudowa liczy 6 kratek. 4 kratki 17x30 i 2 kratki 17x17.
    1 kratka 17x17 to dolot świeżego powietrza z przepustnicą. 2 kratka 17x17
    znajduje się w komorze dekompresyjnej i służy za wentylację komory
    dekompresyjnej jak i za zwykłą wentylację.

    Po modyfikacji wlotu powietrza obudowa lepiej odprowadza ciepło (nie
    śmierdzi jak poprzednio jak była tylko 1 kratka wlotowa 17x17 powietrza) i
    więcej wywala ciepłego powietrza.
    Modyfikacja komory dekompresyjnej spowodowała spadek temperatury w komorze o
    około 2-3 stopnie.

    Kamień dzisiaj kupiony. Mam nadzieję że w weekend uda mi się położyć kamień
    i obrobić kominek.

    Dzięki !

  • 24. Data: 2012-03-17 05:18:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-16 19:10, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > zlikwidować i nie spowoduje to zwiększenia temepratury w komorze
    > dekompresyjnej ? Wentylacja grawitacyjna wewnątrz komory dekompresyjnej

    Tak. Wystarczy jedna kratka w miarę możliwości jak najdalej od kanału
    wentylacyjnego. Będzie ona po pierwsze wyciągać powietrze z pokoju,
    czyli służyć jako wentylacja, a po drugie zasysane powietrze będzie
    chłodzić przy okazji komorę dekompresyjną.

    Sam mam tak zrobione i od trzech lat działa bezproblemowo.

  • 25. Data: 2012-03-17 05:21:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-16 19:15, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > przepustnicy.
    > W ostateczności mogę rurę spiro zapchać wełna i będzie ciepło ;)

    Czyli będziesz wstawał w nocy i sprawdzał, czy Ci w kominku wygasło,
    żeby zamknąć przepustnicę? Bo jak Ci wygaśnie, to tą rurą będzie Ci
    nawalać zajebiście mroźne powietrze bezpośrednio do domu.

    No i kolejna kratka, których Twoja żona nie lubi :)

    A tak zostawiłbyś otwarty dolot pod wkładem i nawet by go widać nie było...

  • 26. Data: 2012-03-17 09:30:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Czyli będziesz wstawał w nocy i sprawdzał, czy Ci w kominku wygasło, żeby
    >zamknąć przepustnicę? Bo jak Ci wygaśnie, to tą rurą będzie Ci nawalać
    >zajebiście mroźne powietrze bezpośrednio do domu.

    Kilka postów wcześniej pytalem czy mogę zostawić rurę pod kominkiem i
    zrezygnować z dolnych kratek.
    Odpowiedź była że nie bo nie o to chodzi aby lodowate powietrze ogrzewać
    tyle że ogrzewa się powietrze z pomieszczenia a dodatkowe powietrze jest do
    komory spalania a nie do wentylacji wkładu ..
    Przecież też są wkłady które mają dopływ świeżego powietrza od razu do
    komory spalania ...
    Gdyby chodziło tylko o wentylację wkładu to po co producenci by robili
    wkłady z dopływem swieżego powietrza do komory spalania ???

    >No i kolejna kratka, których Twoja żona nie lubi :)

    Obecnie już się pogodziła z tym ;)
    Poza tym zostały zlikwidowane 2 kratki które najbardziej "wkurzały" i psuły
    wygląd.

    A tak zostawiłbyś otwarty dolot pod wkładem i nawet by go widać nie było...

    Z tego co się orientowałem i rozmawiałem to dopływ świeżego powietrza
    powinien być albo połączony z komorą spalania bezpośrednio albo tak
    wyprowadzony aby świeże powietrze mogło być zasysane do komory spalania.
    U mnie dopływ (kratka) jest pod wlotem powietrza do komory spalania ...