  • 1. Data: 2010-02-06 07:03:32
    Temat: Zakup drabiny
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    Witam,
    jestem przed zakupem drabiny rozstawnej. Potrzebuje do
    - wchodzenia na daszek - ok 3,3 m
    - przycinania szparelu żywopłotu - ok 4 m.
    - no i inne okazjonalne potrzeby.

    Wstępnie wybrałem typ - potrójną aluminiową, ale nigdy z takiej nie
    korzystałem więc prośba o poradę.
    Nie wiem czy jest bezpieczne stanie na trzeciej części?
    Jaka musi być wysokość drabiny po rozstawieniu trzech części (gdy dwie
    częsci opierają się na ziemi), żeby swobodnie przycinać żywopłot na
    wysokości 4 m?
    Jakiej firmy żeby była bezpieczna?
    Co proponujecie?

  • 2. Data: 2010-02-06 13:36:23
    Temat: Re: Zakup drabiny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Abecadło pisze:
> [...]
    > Jaka musi być wysokość drabiny po rozstawieniu trzech części (gdy dwie
    > częsci opierają się na ziemi), żeby swobodnie przycinać żywopłot na

    Myślę, że dane podawane tu przez producentów będą w miarę miarodajne -
    oni nie mogą narażać się na przegrane procesy sądowe :-).

    Ja kupiłem w ub roku taką rozstawną trzyczęściową. Kosztowała coś ze
    dwie stówy :-)

    Złożona ma ze 2m, ale deklarują, że najwyżej można na nią wleźć do
    wysokości chyba 3m, kiedy stoi okrakiem, a ze 4m kiedy jest oparta. Nie
    właziłem tak wysoko na nią. Jest aluminiowa i wygląda na raczej
    wytrzymałą i jest dość stabilna. Myślę, że do domowych/przydomowych prac
    w zupełności wystarczy.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-02-06 14:19:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Abecadło" <a...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jakiej firmy żeby była bezpieczna?
    > Co proponujecie?

    Polski Drabex.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-02-06 14:51:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > jestem przed zakupem drabiny rozstawnej. Potrzebuje do
    > - wchodzenia na daszek - ok 3,3 m
    > - przycinania szparelu żywopłotu - ok 4 m.

    Do prac przy żywopłocie to chyba będzie lepsze rusztowanie z podestem luib
    drabina przegubowa z podestem np.
    http://www.allegro.pl/item898356677_drabina_drabiny_
    podest_aluminiowy_2x7_nowosc.html
    http://www.allegro.pl/item898357205_drabina_drabiny_
    przegubowa_4x6_podest_nowosc.html
    Tylko szukaj takiej, która po rozłożeniu umożliwi usadowienie podestu na
    wysokości przynajmniej 3m, czyli potrzebujesz mieć 9-10 szczebli po bokach.

    Bardzo trudno się operuje z pozycji drabiny rozstawnej trzymając narzedzia
    oburącz - nożyce do żywopłotu. Stojąc na drabinie zazwyczaj jedną ręką
    trzeba się trzymać drabiny, a prace wykonuje się jedną ręką.
    Poza tym przy takim wysokim żywopłocie nie da się operować z drabiny
    rozstawnej inaczej niż stojąc bokiem.
    Chcąc bezpiecznie operować z takiej rozstawnej drabiny 3-elementowej to
    musiała by mieć przynajmniej 10-11 szczebli, a to już jest koszt ok. 400zł

    Do wchodzenia na daszki 3,3m to wystarczy pojedyncza drabina przystawna
    12-13 szczebli lub drabina przegubowa rozłożona jako drabina przystawna.

    Jeżeli chodzi o mnie to używam i preferuję drabiny i podesty firmy Krause.
    Dobre, ale niestety drogie - no ale ja to potrzebuję zawodowo.

  • 5. Data: 2010-02-06 15:43:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Plumpi pisze:
    [..]
    > luib drabina przegubowa z podestem np.
    > http://www.allegro.pl/item898356677_drabina_drabiny_
    podest_aluminiowy_2x7_nowosc.html

    > http://www.allegro.pl/item898357205_drabina_drabiny_
    przegubowa_4x6_podest_nowosc.html

    Bardzo zaciekawiły mnie te propozycje... Czy masz może jakieś
    'organoleptyczne' :-) doświadczenia z tymi wynalazkami?
    Cena wydaje się być przystępna, a rzecz może okazać się arcyprzydatna
    podczas prac wykończeniowych w domu i nie tylko :-)
    Moje wątpliwości wzbudza ich trwałość/podatność na szybkie
    zużycie/zniszczenie. Jak coś jest 'łamane' w wielu miejscach, to te
    miejsca mogą okazać się w przyszłości słabymi punktami całej
    konstrukcji..., ale może producent ma jakiś szczególny patent? Nie
    bardzo uśmiechałoby mi się zlecieć z czegoś takiego bo..., się np.
    złoży, kiedy będę na tym tańcował :-).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-02-06 17:51:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Z tymi z Allegro nie mam żadnych. Dałem linki jako poglądowe. Osobiście mam
    doświadczenie tylko z drabinami Krause
    http://www.krause-systems.pl/fileadmin/user_upload/p
    dfs_pl/drabiny_przegubowe_uniwersalne_31.pdf
    Nie ma z nimi najmniejszych problemów, byle tylko mechanizmów nie zapieprzyć
    tynkiem.
    Ale jeżeli chodzi o Krause to z tego co mi się zdaje nie robią wyższych. Dla
    mnie do robienia instalacji w zupełności taka wystarczy.

  • 7. Data: 2010-02-07 20:46:56
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    Mam rozstawno-przystawną 3x8 stopniu firmy Krause. Długość przęsła to około
    2,5m. Bardzo dobrze wykonana. Wchodziłem na sam szczyt i było stabilnie.
    Pierwsze wyjścia to uczucie niepewności. Rozstawiona sięga ponad pierwsze
    piętro, czyli około 4 m, przystawiona na 3 przęsła sięga około 6-7 m. Takie
    drabiny widziałem 3x11 i chyba są 3x12.
    Mam też przegubowy drabinopodest 4x4 stopnie, jakiejś polskiej firmy. Też
    bardzo dobry nieoceniony patent. Doskonała rzecz jeżeli chodzi o transport i
    prace serwisowe. Jakościowo nieco słabiej niż Krause ale różnica w cenie
    była ponad 200 zł, więc nieco dokładając miałbym kolejną drabinę. Mam też
    zwykłą rzostawną z podestem 5 stopniową około 2 m wysokości i też bardzo
    sobie chwalę. Mam kilka drabin stalowych różnego typu i patentu ale w
    porównaniu z nowoczesnymi alusami to jest koszmar wiec nawet o tym nie
    piszę...
    --
    Jackare