  • 1. Data: 2010-02-05 22:10:42
    Temat: dom na planie litery T
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czytając artykuły w necie nt. budowy domu energooszczędnego jest napisane,
    by unikać domów na planie litery T. Jest to jedna z wielu wskazówek.
    Tymczasem nam podoba się projekt domu własnie na planie litery T. Z tym że
    jedna z końcówek literki T to garaż. Więc niejako pozostaje L, z czego L
    jest zwrócone ku południowego zachodowi.

    Moje pytanie jest - w jakim stopniu kształt domu wpływa na straty ciepła
    (procentowo w stosunku do innych czynników) ? Dodam, że nie zamierzam budowy
    domu energoszczędnego, ale zwracam uwagę na to, by projekt nie był z
    założenia energooszczędny.

    Chodzi o projekt "Dom na miarę 2" (w zasadzie to 3 ,tyle ze bez antresoli,
    jak w 2)
    http://www.domyzwizja.pl/

    Dziękuję za wszelkie opinie osób znających się na rzeczy.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-02-06 11:40:35
    Temat: Re: dom na planie litery T
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Moje pytanie jest - w jakim stopniu kszta?t domu wp?ywa na straty ciep?a
    > (procentowo w stosunku do innych czynników) ? Dodam, ?e nie zamierzam budowy
    > domu energoszczednego, ale zwracam uwage na to, by projekt nie by? z
    > za?o?enia energooszczedny.

    Zmieniasz proporcje powierzchni scian zewnetrzych do powierzchni zabudowy. Ile to
    bedzie % wiecej musisz sobie sam policzyc. Najlepszy stosunek S/V ma bydynek w
    ksztalcie kuli, poniewaz jest on trudny w budowie :) to nastepny w kolejnosci jest
    szescian. Przez niekompetentnych redaktorów wysmiewany czasem jako "relikt PRL".

  • 3. Data: 2010-02-06 17:43:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > budowie :) to nastepny w kolejnosci jest szescian. Przez
    > niekompetentnych redaktorów wysmiewany czasem jako "relikt PRL".

    ale mozna zbudowac dom na planie walca tylko dach jest upierdliwy w kryciu.

    swoja droga dom rotunda moze fajnie wygladac :)

  • 4. Data: 2010-02-06 18:59:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > ale mozna zbudowac dom na planie walca tylko dach jest upierdliwy w kryciu.

    Zagospodarowanie okraglych scian chyba tez nie jest optymalne.

    > swoja droga dom rotunda moze fajnie wygladac :)

    W moim miasteczku jest kilka domów z okresu miezywojennego, gdzie jeden z rogów domu
    budowano "na okraglo" z przeszkleniem. W sumie do dzis wyglada to awangardowo i
    stylowo.