  • 1. Data: 2011-04-21 09:31:23
    Temat: Zakup drewna na następny sezon
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Dom ogrzewam węglem, w tym roku oprócz węgla chciałbym spróbować dokupić
    trochę drewna.

    Pytania:
    - jaki gatunek najlepiej
    - kiedy kupić
    - jak składować (tylko na zewnątrz, czy można w piwnicy)
    - ile potrzebowałbym go kupić żeby odpowiadało to 3 tonom węgla

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-04-21 12:31:54
    Temat: Re: Zakup drewna na następny sezon
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-21 11:31, Krzysiek pisze:

    > - jaki gatunek najlepiej

    lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej schnie.
    > - kiedy kupić

    swiezo cięte to wlasnie teraz, tanio wychodzi od lesniczego w pniakach
    tylko jest robota z cieciem i łupaniem

    > - jak składować (tylko na zewnątrz, czy można w piwnicy)

    IMO na dworzu, z gory nakryc zeby nie moklo i niech sie suszy.

    > - ile potrzebowałbym go kupić żeby odpowiadało to 3 tonom węgla

    Nie mam pojecia, trzeba by przeliczyc metr przestrzenny na rzeczywista
    mase i na jej wydajnosc energetyczna ktora chyba mocno zalezy od
    wilgotnosci - moze wujek google ma jakies tabelki?

    KJ

  • 3. Data: 2011-04-21 12:50:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2011 14:31, KJ Siła Słów pisze:

    > lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej schnie.

    Grab czy buk są dużo bardziej energetyczne.

  • 4. Data: 2011-04-21 15:23:37
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    > lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej
    > schnie.

    To zależy od tego, w czym będzie palić. Liściaste są o tyle lepsze, że nie
    zapychają z czasem kominów, jednak są znacznie droższe. W posiadanym domku
    z górach, w kotłowni palę drzewem iglastym (w ręcznie spawanym kotle)
    które kupuję za pół-darmo od miejscowych. W środku, w kominku drzewem
    liściastym.

    Pozdrawiam,
    --
    Piotr