  • 1. Data: 2013-09-09 11:42:25
    Temat: Żarówka energooszczędna dająca bardzo ciepłe światło
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    Doradzi ktoś jakiś model (byle ogólnie dostępny, np. w OBI), albo
    napisze czym się kierować przy zakupie, by dawała łagodne, jak
    najcieplejsze światło?
    Googlałem, ale bez konkretnych rezultatów.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2013-09-09 12:54:00
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Zakonspirowany" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Doradzi ktoś jakiś model (byle ogólnie dostępny, np. w OBI), albo
    > napisze czym się kierować przy zakupie, by dawała łagodne, jak
    > najcieplejsze światło?
    > Googlałem, ale bez konkretnych rezultatów.

    Czym dla Ciebie jest najcieplejsze swiatło?
    np taka http://www.ledlumen.pl/produkt-1413-gu10.html to raczej zimna.
    A ta: http://www.ledlumen.pl/produkt-1422-e27.html czy podpada pod ciepłą czy może
    już najcieplesza jest.

    Prawde mówiąc ta witryna z której wziąłem próbki gówniania jest gdyż nie podaje
    żadnych cen ale może i dobrze.
    Z moje doświadczenia to w sklepach typu OBI najczęściej można kupić "żarówkę"
    opakowaną tak, że nie można
    sprawdzić jak świeci za cenę 50 złotych i więcej. A nie zawsze opis temperatury
    barwnej zgdza się z tym co widzimy i oczekujemy.
    Ale czasem można trafić na coś taniego (w okolicach 20 złotych) i akceptowalnego.

    J.

  • 3. Data: 2013-09-09 13:40:37
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-09-2013 12:54, Jan Koval pisze:
    > Czym dla Ciebie jest najcieplejsze swiatło?

    Wyobraź sobie piękną, słoneczną, polską jesień; przebywasz w górskiej
    rezydencji, w salonie z wielkim, panoramicznym oknem, a zachodzące
    słońce z żółtego zmienia się na pomarańczowe... ;)

    No, po prostu takie, jak klasycznej, słabej (np. 40 W) żarówki w kloszu
    ze szkła koloru jasnego bursztynu, albo w papierowym abażurze.
    Abażur mam niestety otwarty, więc to żarówka musi dawać słabe, ciepłe,
    miękkie światło. W łazience i na korytarzu mam takie ledowe i chociaż
    białe-ciepłe, to światło jakie dają w ogóle mi nie odpowiada. Może jakaś
    świetlówka?
    Właśnie znalazłem na allegro PHILIPS DOWNLIGHTER GU10 7W - to byłoby
    chyba w sam raz (w razie potrzeby można by przecież poświęcić dwie
    minuty i wymienić na tradycyjną, których jeszcze trochę mamy, bo przed
    wejściem zakazu ich sprzedaży były w Tesco po 49 gr i się zrobiło
    zapas), ale cóż to znowu za dziwne mocowanie? o_O
    Teraz dodałem E27 i mi wyskoczyły m.in. ECO LUSTRE 5 W, ale w opisie nie
    ma słowa o barwie. Jednak jest jeszcze seria SOFTONE. Philips, z tego co
    widzę, daje kartoniki dające się otworzyć i zamknąć. W OBI są listwy z
    gniazdami do testowania?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-09-10 01:27:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 09 Sep 2013 13:40:37 +0200, Zakonspirowany napisał(a):

> [...]
    > ma słowa o barwie. Jednak jest jeszcze seria SOFTONE. Philips, z tego co
    > widzę, daje kartoniki dające się otworzyć i zamknąć. W OBI są listwy z

    Listwy pewnie są, ale w warunkach "sklepowych" niewiele sprawdzisz, co
    najwyżej czy żarówka działa. Szukaj po oznaczeniach, potrzebujesz
    prawdopodobnie 827/930 (ok. 3000K).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2013-09-10 01:33:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-09 13:40, Zakonspirowany pisze:
    > No, po prostu takie, jak klasycznej, słabej (np. 40 W) żarówki w kloszu
    > ze szkła koloru jasnego bursztynu, albo w papierowym abażurze.
    No to może po prostu bursztynową (amber) ledówkę?
    http://www.jafra.com.pl/images/BAU15S_BA15S_1156_LED
    _30_5050_SMD_AMBER_LIGHT_JAFRA.jpg
    Z tym, że takie "amber" bywają chyba tylko na 12v, jako "żółty do
    migacza" samochodowy? No i ich jakość jest paskudna - przy 11.5v świecą
    ok, przy 12.5V świecą bardzo krótko, a przy 13v padają prawie
    natychmiast (wcale niezgodnie z przeznaczeniem, że w aucie jest
    przeważnie 13.8v, ale to chińczykowi nie przeszkadza)

    Sam kiedyś zmajstrowałem do "salonu" taką, w której część ledów to
    amber, a część to biały-ciepły (po prostu złożyłem jedną, z kilku
    zepsutych) i efekt całkiem ciepły ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-09-10 01:44:36
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 01:33, BartekK pisze:
    > No to może po prostu bursztynową (amber) ledówkę?

    No to by było to, ale musi być na E27. Znalazłem na allegro, ale cena
    jest dość zniechęcająca:
    http://allegro.pl/nowoczesna-super-zarowka-led-7w-60
    w-e27-amber-i3535878201.html

    W związku z przeprowadzką mam mnóstwo ważniejszych wydatków. :|

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-09-10 01:45:47
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 01:27, Borys Pogoreło pisze:
    > Listwy pewnie są, ale w warunkach "sklepowych" niewiele sprawdzisz, co
    > najwyżej czy żarówka działa. Szukaj po oznaczeniach, potrzebujesz
    > prawdopodobnie 827/930 (ok. 3000K).

    Dzięki. Jutro będę w tym OBI, to poszukam.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2013-09-10 08:47:08
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-09-09 11:42, Zakonspirowany pisze:
    > Doradzi ktoś jakiś model (byle ogólnie dostępny, np. w OBI), albo
    > napisze czym się kierować przy zakupie, by dawała łagodne, jak
    > najcieplejsze światło?
    > Googlałem, ale bez konkretnych rezultatów.

    Może po prostu zwykła, niskowatowa żarówka + ściemniacz?
    Daje to dobry efekt, ale trzeba zwrócić uwagę na ściemniacz, aby nie
    powodował mrugania światła, zwłaszcza przy mocniejszym ściemnieniu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-09-10 08:50:14
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-09-10 08:47, Miroo pisze:

    > Może po prostu zwykła, niskowatowa żarówka + ściemniacz?
    > Daje to dobry efekt, ale trzeba zwrócić uwagę na ściemniacz, aby nie
    > powodował mrugania światła, zwłaszcza przy mocniejszym ściemnieniu.

    Ech, sorry, ty chyba chcesz mieć mimo wszystko widno, a ja
    zaproponowałem półmrok :(

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-09-10 09:26:36
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 08:50, Miroo pisze:
    > Ech, sorry, ty chyba chcesz mieć mimo wszystko widno, a ja
    > zaproponowałem półmrok :(

    Nie, właśnie w pokoju przez większość czasu wystarcza mi półmrok -
    zasłony nawet za dnia zasłonięte, bo matryce mam glare, więc byle bym
    wieczorem i w nocy widział literki na klawiaturach, a tłem monitorów nie
    była ciemność. ;)
    W poprzednim mieszkaniu robiłem tak, że małą lampkę biurkową ustawiałem
    w taki sposób, by świeciła w górę na ścianę i kawałek sufitu - efekt był
    zadowalający; sufitowej lampy praktycznie nie używałem.
    W każdym razie rozwiązanie ze ściemniaczem, choć generalnie dobre, tu
    odpada ze względu na otwarty abażur, koszt i powoli kończący się zapas
    klasycznych żarówek 40 W.
    Myślę, że stanie na lampce biurkowej, a w sufitową wkręcę jakąś
    kompaktową świetlówkę Philipsa.

    --