  • 91. Data: 2013-09-29 11:29:31
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:f4ede649-08cd-4292-9d93-881d0041d613@googlegrou
    ps.com...
    W dniu sobota, 28 września 2013 15:14:32 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Ja twierdze że wygodniej, GTy możesz inaczej uważać;)
    >Mój ekran jest szerszy jak wyższy;) więc jak sa dłuższe wiersze to mniej
    >używania scr.
    >Ale jak tam kto woli;)

    Ale to jest chlopskorozumowe wnioskowanie. Badania wskazuja, ze przy glugich
    wierszach oko sie bardziej meczy przy przechodzeniu do kolejnego.

  • 92. Data: 2013-09-29 18:55:13
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu piątek, 27 września 2013 13:24:14 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > http://biznes.onet.pl/weglem-nie-napalisz,18567,5579
    320,1,prasa-detal

    > Własnie dzięki takim pomysłom warto inwestowac w kocioł weglowy.

    U ciebie jest chyba jednostka obrony wybrzeża z rakietami przeciwokrętowymi
    NSM nie ? :-)
    Po co inwesrować jak pierwsze co zrobią to zmiotą z ziemi całą okolicę :-)

  • 93. Data: 2013-09-29 23:03:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Sie zastanawiaj dalej. Siedzisz po drugiej stronie barykady i masz w
    > nosie czy przelew za solary które montujesz klientowi jest od niego
    > czy z banku z dopłatami.
    >
    > Jednak ten co kupuje powinien liczyć a na dzisiaj dopłaty sa tylko do
    > odsetek od kredytów.

    a to jakaś nowość... kolejna gówno prawda od pani gieni...

    dopłata jest do całej kwoty. Kosztorys jest na mniej wiecej 5tys x ilość
    kolektorów. netto 35% tej kwoty zwraca FOŚ. (netto bo po odliczeniu podatku
    od dopłaty).

    W cenie kosztorysowej zwytkle firma może jeszcze zaproponować jako promocje
    wykonanie kawałka kotłowi za free.

    > Pytałem w dwóch lokalnych firmach z reklamami"solary z dopłatami" o
    > cenę.
    > Na gotowo po odliczeniu dopłat wyszłoby mnie drożej niż sam kupię
    > zestaw.
    > Kilkadzeisat kilometrów od moje miejscowości jest gmina Miastko- tam
    > kilka lat temu był bardzo sensowny program doplat do solarów- wyrwali
    > z UE chyba coś koło 3 mln zł na dopłaty dla kilkuset gospodarstw
    > domowych. I dzięki tym dopłatom mieszkańcy płacili poniżej 3tys zł
    > za zestaw jeśli dobrze pamiętam.

    zależy co kto sobie kupił i zamontował. Bywali tacy spece co brali dopłatę
    bezpośrednią do banku a potem od gminy i mieli soalry za freeko, gorzej jak
    kiedyś przywędruje do nich prokurator.

  • 94. Data: 2013-09-30 07:26:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Dwa razy pisałeś to samo. Po co? Czy zawsze w swoim czytniku musisz
    > pisać dwa razy? Poza tym co to znaczy " tak wygląda Twój post
    > uparciuchu". Wiem jak wygląda. Dobrze wygląda w moim czytniku.

    to co robi czytnik google jeśli mozna go wo góle tak nazwać to raczej objaw
    arogancji tej firmy niż jakiejś wyjątkowej inteligencji tego czegoś.

    Po pierwsze to coś to nie czytnik tylko interfejs webowy do systemu usenetu.

    Tworząc tę aplikację ludze z google powinni sie najpierw zapoznać ze
    standardami obowiązującymi w systemie usenet a potem sie dostosowac do nich,
    a nie robic po swojemu.

    Po drugie zamiast magicznie ukrywać cycaty, przy okazji dodając do każdej
    linijki po kilka wolnych linii ich cudo mogłoby fizycznei eksterminować
    śmieci z kolejnych postów, co byłoby zgodne z zasadami obowiązującymi w
    usenet.

    To co robią jest wynikiem tego, że aplikacje tworzą ignoranci nie mający
    chyba pojęcia, że działanie usenetu jest dość dokładnie opisane w ogolno
    dostepnych dokumentach. Powstaje pytanie czy w ogóle mają świadomość, że
    googla nie jest podstawowym sposobem dostepu do usenetu.

  • 95. Data: 2013-09-30 09:15:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-29 23:03, Marek Dyjor pisze:

    > a to jakaś nowość... kolejna gówno prawda od pani gieni...
    >
    > dopłata jest do całej kwoty. Kosztorys jest na mniej wiecej 5tys x ilość
    > kolektorów.

    Chcesz powiedziec, ze montaz jednego kolektora to piec tysi? Trzy
    kolektory to pietnascie tysi?

    > netto 35% tej kwoty zwraca FOŚ. (netto bo po odliczeniu
    > podatku od dopłaty).

    To policzmy tak na szybko:
    15000*35%=5200

    Czyli wklad wlasciciela 9800,-
    Na szybko znalezione w necie i wcale nie najtansze zeby nie bylo:
    http://allegro.pl/hewalex-solar-solary-zestaw-solarn
    y-3-slp-kompakt3-i3558123905.html

    Dalej - od dotacji trzeba zaplacic podatek 19% i reszte kwoty zdaje sie
    w kredycie bankowym, czyli plus kolejne ze 20%.
    Jezeli sie nie myle to sorry, ale ja w tym interes to owszem widze ale
    tylko dla banku.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2013-09-30 09:22:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Sep 2013 09:15:53 +0200, Maniek4

    > ale ja w tym interes to owszem widze ale
    > tylko dla banku.

    Tak jest, niestety. Sensowne były jedynie dopłaty bezpośrednie, ale były
    bardzo rzadko, ponadto dużo niższe. Do tego na takie instalacje, które u
    nas mają stounkowo niską sprawność (solary) i w zasadzie nie mają większych
    szans sie zwrócić.

    --
    Pozdor Myjk

  • 97. Data: 2013-09-30 09:59:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Taaaak już widzę jak jak jakaś partia będzie chciała popełnić samobójstwo
    > podpisując taką ustawę.
    > Uderzyła by w gigantyczną ilość ludzi i mogła by wywołać zamieszki i itd
    > Dodatkowo uderzyła by w PL górnictwo ...

    A jak było z gazem - niedawno doszedł podatek akcyzowy z którego gaz dla
    gospodarstw domowych jest zwolniony - nikt nie protestował. Za kilka lat się
    zlikwiduje zwolnienie i wprowadzi jakiś minimalny rzędu 0,5% i już.
    Następnie się go tylko będzie powolutku podnosić :-)

    Tak samo będzie z węglem, a nawet prościej bo IMO mniej osób używa węgla niż
    gazu, a jak jakiś polityk zacznie likwidację górnictwa to będzie miał mój
    głos i setki tysięcy innych - społeczeństwo jest zmęczone ciągłym
    dopłacaniem do pensji i emerytur górników a górników z roku na rok coraz
    mniej już nie sa taką siłą jak 20 lat temu. Potrzeba tylko polskiej
    "Żelaznej Damy".

    > Poza tym wegiel jest bardzo tani na świecie. Na giełdzie miał węglowy to
    > koszt około 70USD ...
    > Więc nawet z podatkiem mógłby być tańszy niż Polski :)

    Już australijski jest tańszy. Mimo że trzeba dopłacić za transport, ale tam
    maja kopalnie odkrywkowe więc wydobycie jest wielokrotnie tańsze i
    bezpieczniejsze niż u nas z głębokości kilometra.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2013-09-30 10:10:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 września 2013 09:15:53 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Dalej - od dotacji trzeba zaplacic podatek 19% i reszte kwoty zdaje sie
    > w kredycie bankowym, czyli plus kolejne ze 20%.
    Kredyt musisz zaciągnąc na całe w tym przypadku 15tys a dopiero po odbiorze NFOŚ
    przekaze na rachunek banku 35% kwoty.
    Szczegółów kredytu nie chciało mi się szukac ale jesli jest np prowizja to będzie ona
    liczona od 15tys. Odsetki w pierwszej chwili tez od 15tys dopiero jak NFOŚ przekaze
    dotrację to kwota kredytu zmaleje.
    No i podatek od dopłaty w tym przypadku to dodatkowy 1000zł tylko;)
    Czyli klienta taki zestaw kosztuje w tym przypadku 10750zł+ odsetki od kredytu w
    kwocie 9750zł
    9750zł na 24 raty przy oprocentowaniu dajmy na to 15% to rata ok 470zł. Przez dwa
    lata odsetek wyjdzie prawie 1600zł
    Czyli zestaw z powyższego przykładu po odliczeniu dotacji będzie kosztował klienta
    ponad 12tys zł.
    Instalator skasuje 15tys, bank z 1,5tys odsetek, NFOŚ da 5tys dopłaty z czego klient
    musi zapłacić 1tys podatku ale klient szczęśliwy bo ma za 12tys solary z dopłatami;)
    Dałeś link do zestawu za 8,4tys. Ok dodajmy montaż to pewnie na gotowo 10tys wyjdzie.
    To i tak ok 20% taniej jak za zestaw z dopłatami o którym Marek pisze..

    > Jezeli sie nie myle to sorry, ale ja w tym interes to owszem widze ale
    > tylko dla banku.
    Dokładnie tak.
    To jest chore.

  • 99. Data: 2013-09-30 10:31:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Sep 2013 01:10:07 -0700 (PDT), Kris

    > ale klient szczęśliwy bo ma za 12tys solary z dopłatami;)

    Które za życia inwestora się zapewne nie zwrócą. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 100. Data: 2013-09-30 10:41:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 10:10, Kris pisze:

    > Dokładnie tak.
    > To jest chore.

    Co gorsza znam ludzi ktorzy w ten sposob sobie cos takiego zamontowali.
    Mysle, ze tlumacza to sobie kredytem. Doplaty doplatami, ale za zestaw
    sobie beda placic powiedzmy przez spokojne dwa lata. Tyle, ze bez laski
    na ten zestaw za osiem z kawalkiem tez mozna wziac normalny kredyt i
    wraz wyjdzie taniej. Solary za kilkanascie tysi ekonomicznie uzasadnione
    jest tak sobie.

    Pozdro.. TK