  • 181. Data: 2013-10-02 21:09:17
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:l2hmte$et4$2@usenet.news.interia.pl...
    > Jesli chodzi o mnie to
    >
    > prosil bym politykow oczywiscie o odrobine godnosci.

    > mialo byc nie musze sie zastanawiac.

    Nad tym to powinines sie bardziej zastanowic, niz nad prawdomownoscia
    politykow. O wiele bardziej. Zagrozenie jest wlasnie z ich strony
    najwieksze. Teoretycznie z anic nie odpowiadaja, a jednak wiele moga i
    robia. I nie o spiski chodzi, tylko o zwykla ogladalnosc.

  • 182. Data: 2013-10-02 21:18:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 20:59, Ghost pisze:

    > Maniek wez przestan. Doznales emocjonalnego porywu, a pozniej
    > emocjonalnego zawodu. Zle podchodzisz do tego. Tak, wiem, 95% populacji
    > tak do tego podchodzi.

    Nie zastanawiam sie nad przyczynami uniesienia. Byc moze masz racje, ale
    co z tego wynika? Jedyne co mi sie nasuwa na mysl to tylko to, zeby
    wogole odseparowac sie od polityki, bo skoro mamy byc porywani tylko
    emocjami, by pozniej okazalo sie, ze to nie ma nic wspolnego z tym co
    chce sie zrobic, to nie ma znaczenia kto wygra, bo i tak nie mozna
    nikomu zaufac.
    Rzadzenie sprowadza sie do jakichs spontanicznych pomyslow w trakcie
    kadencji i badaniu nastrojow na ich realizacje. Ale to moze przeciez
    kazdy, wiec po co im moj glos?

    > Jeszcze raz: nie da sie wygrac wyborow skladajac jedynie w 100%
    > realistyczne, na chlodno wykalkulowane obietnice.
    >
    > Wlasnie z powodu dominujacej przewagi jaka daja te emocjonalne porywy.

    Raz mozna dac sie oszukac. Dlatego w zblizajacych sie wyborach bede
    zajety. W mysl tego co piszesz porwany wczesniej emocjami dzis wiem, ze
    to byl kit. Ci obecni mam wrazenie, ze nawet nie starali sie zachowywac
    pozory. Co innego mowia i zupelnie co innego robia. Moznaby powiedziec
    hipokryzja, ale to tylko pozory. Drugie dno jest zgola inne. Wiec dzis
    nie mam na kogo glosowac, a dla tych ktorzy sa po prostu szkoda mi
    czasu. Wszystko jedno kto wygra, bo na rowni sa niewiarygodni.

    Pozdro.. TK

  • 183. Data: 2013-10-02 21:30:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W dniu 2013-10-02 20:59, Ghost pisze:
    >
    > Rzadzenie sprowadza sie do jakichs spontanicznych pomyslow w trakcie
    > kadencji i badaniu nastrojow na ich realizacje. Ale to moze przeciez
    > kazdy, wiec po co im moj glos?

    Bo tym spontanicznym pomyslem moze byc: "a pojdzmy na wojne z ruskimi". Albo
    "a wezmy kredyt i wrzucmy w gorpodarke moze kryzys odczynimy", tudziez
    "kupmy pierdyliard nikomu nie potrzebnych szczepionek".

    > Raz mozna dac sie oszukac.

    Jesli masz swiadomosc jak to sie odbywa nie jestes oszukiwany.

  • 184. Data: 2013-10-02 21:35:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.09.2013 o 19:43 Ghost <g...@e...pl> pisze:

    > Wiem, ze nie powiedziales, ja tylko sonduje. Latem jestes do przodu na
    > solarze? Pytanie ile trzeba takich lat (albo kapiacych sie) zeby
    > inwestycja sie zwrocila? Bo zima to raczej dupa zbita?

    Kupiłem na wiosnę 5 płaskich kolektorów (miedzianych) Hewalex'a ( za 1100
    PLN sztuka) do tego sterownik insbudu (2 połacie, 6 czujników, 4 pompy za
    350PLN), 40 metrów rury staowej czarnej 3/4 cala, kilka kilogramów
    kolanek, trójników, zawór trójdrożny ze sterownikiem za jakieś 500PLN,
    kilka pomp po 100PLN (z castoramy), naczynie przeponowe. Do tej pory
    grzałem CWU drewnem - w lecie musiałem palić co 2-3 dni w kotle. W tym
    sezonie rozpaliłem w okresie maj - wrzesień może ze 2-3 razy. Kolektory to
    przede wszystkim w moim wypadku wygoda - jak tak dokładnie policzyć (mimo,
    że zrobiłem to najtańszym możliwym kosztem: własna robocizna, wyłożona
    gotówka - nie kredyt, miałem zbiornik CWU 140L, mam bufor 1500L do którego
    ładuję nadwyżkę ciepła) to wychodzi, że za cenę tego zestawu grzałbym CWU
    najtańszym drewnem (kupuję po 100-120pln/m3) pewnie ze 20lat.
    Uzasadnienia ekonomicznego nie ma - jest wygoda i za to się płaci.

    TG

  • 185. Data: 2013-10-02 21:38:30
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]

    > inne. Wiec dzis nie mam na kogo glosowac, a dla tych ktorzy sa po
    > prostu szkoda mi czasu. Wszystko jedno kto wygra, bo na rowni sa

    Zagłosujesz na innego i znów doznasz kolejnego zawodu, a prawda jest
    taka, że jaki by rząd nie był to i tak patrzy żeby napchać swoje
    kieszenie, a nie kieszenie elektoratu :)

    Ja znam tylko jednego uczciwego, byłego polityka, kolegę, który jak
    startował do rady dzielnicy przyszedł do mnie i mojej małżonki i
    powiedział: potrzebuję waszych głosów, dzisiaj to ja wam obiecuję
    wszystko co tylko chcecie i obniecuję, że nie dotrzymam obietnic.
    Niestety przy takim programie wyborczym, choć mówił 100% prawy nie miał
    szans zajść zbyt wysoko po szczeblach politycznych, dlatego został
    prokuratorem :)

  • 186. Data: 2013-10-02 21:42:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 21:35:31 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Uzasadnienia ekonomicznego nie ma - jest wygoda i za to się płaci.

    A liczyles czy nie taniej wyszloby jakby kupic powietrzna pompe ciepla
    taka przeznaczona tylko do grzania CWU od wiosny do wczesnej jesieni?
    Taka pompa typu Hewalexa (jak juz przy nim jestesmy) za 3,4k pln:

    http://allegro.pl/powietrzna-pompa-ciepla-hewalex-pc
    wu-3-8h-a3-i3572670425.html

    Plus jakis zbiornik. Liczyles to? Ciekawy jestem :) Bo wygoda jest
    (nawet wieksza bo nigdy nie spotka Cie sytuacja ze woda sie nie nagrzala).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 187. Data: 2013-10-02 21:47:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 21:06, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No ale masz chyba juz wystarczajaco lat by sie w tym ze mna zgodzic?

    No tak, ale nie widze powodu zeby wszystko akceptowac tylko dlatego, ze
    to nie niebo.

    > Maniek, tak przebiega ZARZADZANIE i od zawsze.

    Zarzadzanie to dazenie do wykorzystania kapitalu w okreslonym celu. Cel
    jest znany, docenianie zaangazowania to wyplata, slowem wszyscy
    zadowoleni. Tylko, ze panstwo to nie przedsiebiorstwo nastawione na zysk
    ktorym mozna sie podzielic, bo powiedz mi czy mozesz byc zadowolony z
    podniesienia chocby VAT'u, czy skladki zdrowotnej? Moze z przeniesienia
    kapitalu ofe do zus? To zarzadzanie jest w jedna strone, a Ty nie mozesz
    zmienic pracy.
    Widzisz, zeby poza marketingiem wlasnym premiera "wszystkim zylo sie
    lepiej" to OK, ale tak nie jest. Opowiada sie wykluczajace sie pierdoly
    w zaleznosci od grupy spotkan i na tym sie konczy. A zeby bylo
    smieszniej wszystko za nasze pieniadze. Gdyby mieli swoje to niech sie
    ogrodza i tam zyja, ale tak sie sklada, ze my zalezymy od ich fantazji.

    > Zastanow sie teraz w duchu, jak gadasz z klienatmi, rodzina, dostawacami
    > - czy nie dbasz o to by byli zadowoleni? W zyciu sprzedajemy przede
    > wszystkim zadowolenie WSZYSCY, i tak naprawde tylko to sie liczy. No
    > chyba, ze ktos jest psychopata.

    To nie jest analogia. Ani Ty, ani ja nie musimy robic tego co robimy.
    Nie musimy chodzic do sklepow w ktorych sprzedaja nam stary chleb
    mowiac, ze jest swiezy, sprzedajac chwilowe zadowolenie, a po
    przekrojeniu wylaza glizdy. Slowem mamy wybor. Nie mamy jednak wyboru
    kiedy ktos tworzy prawo i je sankcjonuje. Nie powiesz sorry, ide gdzies
    indzie, bo tu smierdzi. To co piszesz to czysty relatywizm i moim
    zdaniem z uwagi na konsekwencje nie mozna zasad zarzadzania kapitalem
    ludzkim, czy marketingiem przenosic na rzadzenie panstwem. Byc moze
    komus sie wydaje, ze tak trzeba i pewnie dlatego mamy jak mamy. Tym
    bardziej nie wybieram sie na wybory i tym bardziej twierdze, ze to cyrk.

    > Kupisz, nie kazda, ale kupisz - wiem, bo pracuje dla branzy reklamowej :-)

    A w to nie watpie. Poczynajac od psychologow w branzy, a konczac na
    grafikach wiem, ze to specjalisci.
    Jeden z moich znajomych dr. psychologii, zajmujacy sie na codzien
    selekcja kadry zostal zaproszony przez przyjaciela na pokaz garnkow
    zeptera. Mial z boku popatrzec nad jakimi ew. bledami prezenter powinien
    pracowac. Na koniec pokazu malo sam tych garnkow nie kupil. Jednak to
    chwilowe szczescie skutkuje pozakupowym dysonansem. Mysle, ze jako
    rzadzeni nie powinnismy sie tak czuc.

    Pozdro.. TK

  • 188. Data: 2013-10-02 21:57:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 21:30, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Bo tym spontanicznym pomyslem moze byc: "a pojdzmy na wojne z ruskimi".

    Poki co mamy festiwal piosenki rosyjskiej.:-) Moze i niewinne, ale
    przynajmniej smieszne.

    > Albo "a wezmy kredyt i wrzucmy w gorpodarke moze kryzys odczynimy",

    Przed wczoraj Kolodko mowil, ze zaciskanie bylo bledem. Niestety nikt
    nie wie w takiej sytuacji co jest lepsze. Sa panstwa ktore zyskaly
    polityka stymulowania rozwoju w czasach kryzysu.

    > tudziez "kupmy pierdyliard nikomu nie potrzebnych szczepionek".

    Fakt, mozna bylo. Odwdzieczyla sie premiami dla wspolpracownikow dwa
    lata pozniej. :-)

    > Jesli masz swiadomosc jak to sie odbywa nie jestes oszukiwany.

    Mam swiadomos i niestety nie tego oczekuje. Niech bedzie, ze ja jestem
    paranoikiem, a wygrywanie wyborow obiecankami ktorych od poczatku nie
    chce sie spelnic jest normalne. Nie mam na to wplywu i nie chce brac w
    tym udzialu. Poki co na wojne nikt nie idzie, a reszta jakby malo kto
    sie przejmuje.

    Pozdro.. TK

  • 189. Data: 2013-10-02 21:59:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 21:09, Ghost pisze:

> [...]
    > najwieksze. Teoretycznie z anic nie odpowiadaja, a jednak wiele moga i
    > robia. I nie o spiski chodzi, tylko o zwykla ogladalnosc.

    Masz racje, ale to nie do mnie. Swoj poglad opieram na zrodlach, a nie
    opiniach dziennikarzy, no ale to ja. Na innych nie mamy wplywu.

    Pozdro.. TK

  • 190. Data: 2013-10-02 22:19:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 21:42, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Plus jakis zbiornik. Liczyles to? Ciekawy jestem :) Bo wygoda jest
    > (nawet wieksza bo nigdy nie spotka Cie sytuacja ze woda sie nie nagrzala).

    Bardzo fajna rzecz jesli grzanie wody latem jest klopotliwe, lub po
    prostu relatywnie bardzo drogie. Inna sprawa, ze z szesciu kolektorow
    mamy naprawde duzo ciepla. Prawde mowiac chyba tylko w deszczowe dni nie
    da sie zagrzac wody do uzytkowych temperatur.

    Pozdro.. TK