  • 21. Data: 2021-12-09 22:53:09
    Temat: Re: Zmieniłem kocioł CO na gazowy.
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 21:57:48 UTC+1 Collie napisał(a):
    > Działa. W kuchni wystarczą zapałki, by działał, a w kotłowni
    > jakiś kocioł gazowy bezprądowy, np. Fenix z Domgazu.

    Zapałki mam, ale aktualnie grawitacyjnych instalacji chyba nikt nie robi (?)
    przynajmniej pompę cyrkulacyjną trzeba zasilać.
    BTW mam UPSa w kotłowni, z aku 100Ah 12V, nie testowałem do pełnego rozładowania,
    ale stawiam, że przy minus kilkunastu tak około doby pochodzi...

  • 22. Data: 2021-12-09 22:53:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 19:01, a a pisze:
    > czyli jesteś gazowym instalatorem i szukasz roboty, wciskając gaz droższy o 600%,

    Nie rozśmieszaj mnie i wybacz, ale nie mam ochoty po raz kolejny
    tłumaczyć przez następne 158 wątków, że od kilku lat zajmuję się innymi
    sprawami.

    > który zostanie przeazotowany gdy nadeją mrozy, bo rura zamarznie albo się zatka

    Wybacz, ale to co napisałeś jest tak głupie, że już bardziej głupie być
    nie może i świadczy tylko i wyłącznie o tym, że nie masz o tym
    najmniejszego pojęcia i nigdy nie miałeś do czynienia z gazem.

    > Wydaj komiks, to się dieci ubawią

    Póki co pisanie bajek i bzdur to Twoja domena.

    > Zawsze palilem w piecu węglowym w czystym ubraniu
    > nigdy nic nie dymiło, c.o. etażowe, czyli piec w dużym mieszkaniu w służbówce i
    pompa obiegowa, bez grawitacji.

    Ty naprawdę myślisz, że tu na grupie nikt, nigdy nie miał do czynienia z
    węglem?

    > Nigdy nie było żadnego dymu, czadsu, bo kamienica 4-pietrowa i ciąg taki jak w
    odrzutowcu,
    > spaliny zawsze dopalone wysokotemperaturowo, a węgiel kęsy, najwyższej jakości,
    zero kamieni, wypalał się w 100% a popiołu było bardzo malo

    > Ogrzewanie gazem jest bardzo drogie bo gaz ma niską gęstośc energii i płomień ma
    wysoka temperaturę, ale mala gęstośc energii
    > dlatego gaz fuknie do komina i tyle go widzieli

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zastanów się w czym tkwi błąd.

    > Ale instalacje mi zrobili austriacy i zamówili tradycyjny piec, 1,5metra

    No, no, musiało być super, bo to zrobili Austriacy :)

    Zapewne w czasach rozbiorów, a piec, który zamontowali był piecem
    kondensacyjnym o 130% sprawności :D

    > Zatem to co opowiadaszz to ściema gazownika i jakies horror stories

    Dziwne, że to samo pisze wielu innych użytkowników kotłów gazowych.

    > Drzwi do sl;użbówki były zawsze otwarte i w kuchni nigdy nie było zapachu dymu, bo
    i z czego, ciąg w kominie byl tak duży, że gdy ojciec mial tam podłączony żeleźniok,
    to jak się rozpalił to pracował impulsowo jak silnik rakietowy

    > Ale jak paliłeś syfiastym floatem w niskim domu i na wsi i byla duża wilgotnośc
    poswietrza, to wszyscy kupowali na zime 10 ton floatu z kopalni i skladowali na polu,
    aby byl mokry i do piec a wrzucali taczkę tego syfu i tyle samo wyciągali popiołu,
    al;e float byl odpadem z płuczki i byl po 80zł. tonę

    > Jjedna kopalnia wyrzucała kanałem float płuczki do odstojników
    > i Zenek zrobił małą zaporę na kanale i wyławial tony floatu z kanału, wrzucał na
    góre taśmociągiem, woda wyciekał i rozwozil po wsiach, jako paliwo

    > I co miesiąc sprzedawał 100 ton floatu, pozyskiwanego za frico
    > i to byl wielki syf
    > ale napisałem, że palilem kęsami węgla największej jakości, poleconego mi przez
    dyrektora kopalni, bo wiedział co ma

    "Wali miętą" co tu napisałeś :)

    Gdybyś nie wiedział to już rząd zakazał sprzedaży floatu.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com