    From: Tiny Raccoon <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Zmywarki Bosch na lata 2010 i dalej?
    Date: Sat, 27 Jun 2009 23:37:12 -0700 (PDT)

    Moja aktualna zmywarka (Whirlpool*) niedługo ostatecznie przestanie
    się nadawać do użytku, czas więc na nową. Chcę kupić zmywarkę firmy
    BOSCH. Problem polega na tym, że obecnie dostępne modele zostaną
    niedługo zastąpione nowymi:
    - obecny low-end ma cykl życia (w sensie sprzedaży) "2006, 2007, 2008,
    2009", n.p.:
    http://www.hoopla.pl/BOSCH,bosch-sgi-33e35eu,prod,23
    282.html
    http://www.hoopla.pl/BOSCH,bosch-sgi-53e55eu,prod,18
    601.html
    - obecny high-end ma cykl życia (j.w.) "2008, 2009":
    http://www.hoopla.pl/produkt-bosch-smv-58m00eu--1113
    5.html
    http://www.hoopla.pl/produkt-bosch-smi-69t05eu-7741.
    html

    Podział na low-end i high-end mój; być może oficjalny jest inny,
    szczególnie, że porównując z niemiecką stroną Bosch Hausgeräte, w
    Polsce sprzedawana jest tylko niewielka część ich oferty (ta tańsza).

    Moje pytanie: czy ktoś się orientuje, KIEDY można spodziewać się
    modeli z cyklem życia typu "2010, 2011, ..."? Być może ktoś to
    przerabiał przy poprzedniej zmianie, może ktoś pracuje przy sprzedaży
    produktów Bosch i coś już wie na ten temat?

    Zaznaczam przy okazji, że nie chciałbym dyskutować na temat tego, czy
    warto czekać na nowe modele. :)

    * Whirlpool: radzę się trzymać z daleka od produktów tej firmy i od
    ich polskiej sieci serwisowej. Na kilku przykładach (swoich i nie)
    miałem okazję zaobserwować, jak to działa -- pokrótce: jeśli cenisz
    swój czas i pieniądze, odradzam zakup. Doskonale zdaję sobie sprawę,
    jak wygląda w dzisiejszych czasach produkcja sprzętu AGD, na czym się
    zarabia i na ile produkty "różnych firm" różnią się od siebie, ale
    Whirlpool naprawdę "wyznacza nowe standardy".