  • 1. Data: 2012-12-01 20:07:51
    Temat: Zwykła płyta katonowo-gipsowa w łazience.
    Od: marsel <marcel@pl>

    Muszę w łazience zrobić sufit podwieszany z płyt gipsowych.
    Zostały mi ze 3-4 całe zwykłe płyty z innych prac, akurat by starczyło.
    Szkoda mi to wywalić, nikt ze znajomych nie chce tego nawet za darmo,
    sklep też nie chce zwrotu, zresztą i tak nie mam jak tego przewieźć.
    Czy można te zwykłe płyty wykorzystać w łazience, na przykład po jakimś
    zaimpregnowaniu? Czy może dać sobie od razu spokój i kupować dedykowane
    do wilgotnych pomieszczeń?

  • 2. Data: 2012-12-01 21:37:27
    Temat: Re: Zwykła płyta katonowo-gipsowa w łazience.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-01 20:07, marsel pisze:
> [...]
    > Czy można te zwykłe płyty wykorzystać w łazience, na przykład po jakimś
    > zaimpregnowaniu? Czy może dać sobie od razu spokój i kupować dedykowane

    Zależy, jaką masz łazienkę. Jeżeli jest bardzo dobra wentylacja i brak
    ryzyka zawilgocenia płyt to można dać. Jeżeli nie - to wiadomo...
    Ja bym nie ryzykował dla groszowej oszczędności.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-12-01 22:12:00
    Od: marsel <marcel@pl>

    > Zależy, jaką masz łazienkę. Jeżeli jest bardzo dobra wentylacja i brak
    > ryzyka zawilgocenia płyt to można dać.
    W planie jest mechaniczne wspomaganie wentylacji ale jak się sprawdzi,
    to się okaże w przyszłości.

    > Ja bym nie ryzykował dla groszowej oszczędności.
    Nie chodzi o oszczędność bo płyty gipsowe nie są specjalnie drogie,
    nawet te do łazienek, ale szkoda wywalić to co mi zostało.

  • 4. Data: 2012-12-02 00:27:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Czy można te zwykłe płyty wykorzystać w łazience, na przykład po jakimś
    > zaimpregnowaniu? Czy może dać sobie od razu spokój i kupować dedykowane
    Po pierwsze - mało kto wie, czym się różnią płyty "zielone" (sprzedawane
    jako "do pomieszczeń wilgotnych") od "zwykłych". Wbrew pozorom - wcale
    nie odpornością na wilgoć- zawilgocone rozlecą się dokładnie tak samo.
    Różnica jest jedynie w tym, że papier jest nasączony preparatem
    grzybobójczym (chyba solami miedzi i czymś jeszcze), tak by w wilgotnym
    otoczeniu ograniczyć (bo w 100% to i tak nie pomaga) ryzyko zagrzybienia
    takiej płyty.

    Jeśli popryskasz te płyty, które masz, jakimś "grzybo-chronem", to
    uzyskasz dokładnie to samo, a zyskasz mniej zamieszania z logistyką
    wywalania tych płyt i organizowania nowych zielonych.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-12-02 00:29:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]

    uzyskasz dokładnie to samo, a zyskasz mniej zamieszania z logistyką
    wywalania tych płyt i organizowania nowych zielonych.

    173

  • 6. Data: 2012-12-02 17:29:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marsel wrote:
> [...]
    > Nie chodzi o oszczędność bo płyty gipsowe nie są specjalnie drogie,
    > nawet te do łazienek, ale szkoda wywalić to co mi zostało.

    generalnie to wodoodporna płyta jest potrzebna tam gdzie będzie BEZPOŚREDNI
    kontakt z wilgocią, sufit raczej nie jest narażony na ciągłe zawilgocenie.

    Pomijając fakt że będzie pomalowany farbą najprawdopodobniej blokując dość
    skutecznie dostęp wilgoci do płyty.

    Ja mam sufit w łazience ze zwykłej płyty i już dwa lata nie widać żadnych
    złych efektów.

  • 7. Data: 2012-12-02 19:46:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 20:07:51 UTC+1 użytkownik marsel napisał:

    > Czy można te zwykłe płyty wykorzystać w łazience, na przykład po jakimś
    >
    > zaimpregnowaniu? Czy może dać sobie od razu spokój i kupować dedykowane
    >
    > do wilgotnych pomieszczeń?

    Użyj te co masz. Od "dedykowanych" różnią się kolorem i ceną tylko.

  • 8. Data: 2012-12-02 20:44:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Użyj te co masz. Od "dedykowanych" różnią się kolorem i ceną tylko.

    troszkę jednak przesadzasz... płyta KG do wilgoci jest jednak impregnowana.

  • 9. Data: 2012-12-02 22:12:34
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-02 17:29, Marek Dyjor pisze:
    > generalnie to wodoodporna płyta jest potrzebna tam gdzie będzie
    > BEZPOŚREDNI kontakt z wilgocią, sufit raczej nie jest narażony na ciągłe
    > zawilgocenie.

    Jak rozumiesz ten bezpośredni kontakt z wilgocią?
    Masz na myśli wodę w stanie ciekłym, czy taką, jaka jest w powietrzu?

    > Ja mam sufit w łazience ze zwykłej płyty i już dwa lata nie widać
    > żadnych złych efektów.

    Też tak myślałem i dałem sobie płyty na podbitkę sufitu w garażu
    (nieogrzewany). Minęło już kilka lat 4-5 (jakoś tak) no i niestety płyty
    już nie są proste, jak były, a powyginały się w piękne fale Dunaju. W
    garażu, to mi tam obojętne, a w łazience bym sobie nie życzył.
    Jacek

  • 10. Data: 2012-12-02 22:45:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > płyty już nie są proste, jak były, a powyginały się w piękne fale
    > Dunaju. W garażu, to mi tam obojętne, a w łazience bym sobie nie

    super jacku ale chyba łapiesz różnicę miedzy garażem nieogrzewanym a
    ogrzewaną i wentylowaną łazienką?

    bo ja myśle że w niogrzewanym garażu to nawet impregnowane płyty by ci się
    pofalowały