  • 1. Data: 2012-12-01 15:53:02
    Temat: Instalacja el.
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Przymierzam się powoli do wykonania instalacji elektrycznej,antenowej
    itp.
    Mam kilka wątpliwości co do tego etapu.
    1. Jak prowadzić kable do gniazdek?
    Czy można pionowo w dół i po chudziaku do rozdzielnicy? Obawiam się o
    uszkodzenia przed wykonaniem wylewek.
    2. Ponieważ prawdopodobnie nie będę na razie wykańczał poddasza, myślę
    aby na górę dociągnąć "jeden kabel"
    a na poddaszu zrobić małą rozdielnice na górę.
    Pozwoli mi to np zatynkować ten jeden kabel na dole a góre robic za
    jakiś czas.
    Czy są jakieś wady takiego rozwiązania?
    3. Jeśli chodzi o oświetlenie to zamierzam wszystkie przewod z punktów
    ośw. i wyłączników doprowadzić do rozdzielnicy.
    Da mi to możliwość dowolnej konfiguracji w dowolnym momencie.
    Mam tu głównie na mysli łaczenie punktów w grupy, i decydowanie co
    skąd mozna wyłączyć itp.
    4.Zastanawiam sie też czy dostępne rozdzielnice "domowe" mieszczą bez
    problemu wszystko co trzeba.
    Pisząc "domowe" mam na myśli takie z tworzywa o głębokości takiej że
    czoła aparatów są dostępne po otwarciu jakiejś klapki/ drzwiczek.
    Alternatywą byłaby rozdzielnica metalowa ciut głębsza od tej domowej z
    nieco większą ilością miejsca.

    Proszę o uwagi do powyższego i nie tylko.
    Pozdr.
    K.S.

  • 2. Data: 2012-12-01 21:13:24
    Temat: Re: Instalacja el.
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    KS wrote:
> [...]
    > Mam kilka wątpliwości co do tego etapu.
    > 1. Jak prowadzić kable do gniazdek?
    > Czy można pionowo w dół i po chudziaku do rozdzielnicy? Obawiam się
    można, daj w rurkach, chyba że budowlańcy będą po tym jeździć taczkami
    itp to poczekaj i zrób to przed wylewkami

> [...]
    > a na poddaszu zrobić małą rozdielnice na górę.
    > Pozwoli mi to np zatynkować ten jeden kabel na dole a góre robic za
    tak jest dobrze

> [...]
    > Da mi to możliwość dowolnej konfiguracji w dowolnym momencie.
    > Mam tu głównie na mysli łaczenie punktów w grupy, i decydowanie co
    przerost formy ale to twoja kasa

> [...]
    > czoła aparatów są dostępne po otwarciu jakiejś klapki/ drzwiczek.
    > Alternatywą byłaby rozdzielnica metalowa ciut głębsza od tej domowej

    zawsze doradzam kupić taką obudowę żeby kable można było ciągnąć pod
    esami
    a wielkość to z zasady 2x taka jak wychodzi na styk

    Jeffrey

  • 3. Data: 2012-12-01 22:57:13
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jeffrey napisał(a):

    > tak jest dobrze

    Pod warunkiem, ze ten "jeden kabel" bedzie zasilal 3 fazowy :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza