  • 1. Data: 2012-12-01 12:07:07
    Temat: Wybór agencji ochrony
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Polecam bardzo ciekawy artykuł na ten temat
    http://www.kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/3.
    pdf
    Są tam co prawda opisane problemy występujące w krajach starej Unii ale
    wypisz wymaluj u nas prawie tak samo tylko ... gorzej.
    Kilka uwag - na co zwracać uwagę przy wyborze firmy - ale to już w
    artykule
    i istotna uwaga:
    "W przypadku wykorzystania
    systemów telewizji użytkowej, systemów
    kontroli dostępu, kontroli obchodów,
    instalacji alarmowych i centralnych systemów
    monitorowania, techniczna część oferty powinna
    zawieraç informacje o:
     posiadanej wiedzy, niezbędnej dla efektywnego
    posługiwania się systemami,
     dostępie do najnowszych technologii,
     możliwościach instalacyjnych, dostępie do
    odpowiednich specjalistów,
     możliwości wykonywania stosownej konserwacji
    systemów."

    ...najnowszych technologii ... a nie archeologii w postaci systemów SA-3
    czy SA-4 i nie daj Boże elementów klasy C czy S

    --
    sjs

  • 2. Data: 2012-12-02 18:32:13
    Temat: Re: Wybór agencji ochrony
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-01 12:07, SJS pisze:
    > Polecam bardzo ciekawy artykuł na ten temat
    > http://www.kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/3.
    pdf

    NTG. Artykuł jest pasuje na grupę pl.administracja-publiczna

    > ...najnowszych technologii ... a nie archeologii w postaci systemów SA-3
    > czy SA-4 i nie daj Boże elementów klasy C czy S

    I nie daj Boże fachowców, którzy o bezpieczeństwie mówią tylko językiem
    norm technicznych.

    Jakbyś się znał na bezpieczeństwie, to wiedziałbyś, że podstawą przy
    planowaniu bezpieczeństwa jest zrozumienie tego, CO PODLEGA ochronie
    oraz JAKĄ STANOWI WARTOŚĆ.

    System alarmowy to tylko jeden z elementów (techniczny).

    M.

  • 3. Data: 2012-12-02 19:02:44
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > JAKĄ STANOWI WARTOŚĆ.
    >
    > System alarmowy to tylko jeden z elementów (techniczny).

    Brawo
    Wartość powiadasz?
    Czyli wg ciebie statek budowany w stoczni musi być bardziej chroniony
    niż sklep jubilera w boczne uliczce na warszawskiej Pradze?
    Nie wartość mienia decyduje o zagrożeniu a złodziejska wartość mienia a
    różnica polega na tym, ze dla złodzieja liczy się ile weźmie za łup a nie
    jaka jest jego cena handlowa.
    Ten artykuł zawiera przynajmniej 80% informacji które są przydatne dla
    właściciela willi który zastanawia się czym kierować się przy wyborze
    agencji ochrony.
    > I nie daj Boże fachowców, którzy o bezpieczeństwie mówią tylko językiem
    > norm technicznych.
    Wiesz co to są normy?
    To zaakceptowany i spisany zbiór doświadczeń całego europejskiego środowiska
    ochrony
    i ty jeden uważasz, że mądrzejszy jesteś od wszystkich ?
    Brawo

  • 4. Data: 2012-12-02 19:50:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 12:07:07 UTC+1 użytkownik SJS napisał:
    > Polecam bardzo ciekawy artykuł na ten temat

    Nie uważasz że to nie na tą grupe temat.
    Poszukaj grup dla paranoików i tam linkuj i pisz

  • 5. Data: 2012-12-03 00:22:44
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie uważasz że to nie na tą grupe temat.
    > Poszukaj grup dla paranoików i tam linkuj i pisz

    " Po ukryciu zwłok ochroniarza i usunięciu (nieudolnym) śladów wyszli z
    banku, zamykając drzwi wejściowe na klucz. Co najdziwniejsze, system
    alarmowy - ponoć włączony i sprawny - nie zadziałał! Alarm był także głuchy
    wieczorem, gdy policjanci wybijali szybę w drzwiach wejściowych, by dostać
    się do środka. Sprowadzony kilka dni później ekspert autorytatywnie
    stwierdził, że... system alarmowy był i jest sprawny! Ale nikt nie wie,
    dlaczego nie zadziałał."
    Wtedy na pewno w bankach montowano systemy klasy SA-3
    SJS
    PS Montujesz systemy alarmowe?

  • 6. Data: 2012-12-03 22:52:34
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-02 19:02, SJS pisze:

> [...]
    > Czyli wg ciebie statek budowany w stoczni musi być bardziej chroniony
    > niż sklep jubilera w boczne uliczce na warszawskiej Pradze?

    Nic takiego nie napisałem.

    Podam przykład, w którym analiza wykazuje, że rzeczy bezwartościowe dla
    złodzieja mają dla mnie znacznie większą wartość.

    Jeśli mam w domu komputer, a na nim wszystkie swoje zdjęcia to tracąc
    komputer tracę także zdjęcia. Komputer jestem w stanie sobie odkupić,
    zdjęć NIGDY nie odkupię. W związku z tym powinienem bardziej chronić
    zdjęcia niż komputer.

    > Nie wartość mienia decyduje o zagrożeniu a złodziejska wartość mienia a
    > różnica polega na tym, ze dla złodzieja liczy się ile weźmie za łup a
    > nie jaka jest jego cena handlowa.

    Przecież właśnie napisałem o tym, że należy przeprowadzić analizę. W
    zarządzaniu bezpieczeństwem nazywa się się to np. Business Impact
    Anlysis. Oczywiście w przypadku domów prywatnych biznesem będzie co
    innego (i co innego będzie podlegało ochronie) niż w przypadku komercyjnym.

    > Ten artykuł zawiera przynajmniej 80% informacji które są przydatne dla
    > właściciela willi który zastanawia się czym kierować się przy wyborze
    > agencji ochrony.

    Szkoda, że nie jest napisane PO CO WYNAJMOWAĆ firmę ochroniarską.

> [...]
    > środowiska ochrony
    > i ty jeden uważasz, że mądrzejszy jesteś od wszystkich ?

    Nie. To co napisałem określają właśnie normy. A to, o czym ty piszesz,
    to jest techniczna implementacja wskazań wynikających z analizy. I na to
    są (o czym piszesz) także normy.

    Odpowiedni wybór systemu, firmy, etc. zależy od tego CO CHCESZ chronić i
    PRZED KIM/CZYM. I jest konsekwencją a nie pierwszą rzeczą, którą się robi.

    M.

  • 7. Data: 2012-12-04 15:53:20
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 00:22, SJS pisze:
> [...]
    > nikt nie wie, dlaczego nie zadziałał."
    > Wtedy na pewno w bankach montowano systemy klasy SA-3

    i twierdzisz że system nie zadziałał bo był klasy SA-3? Nie, nie
    dlatego! Najprawdopodobniej nie zadziałał bo jakiś nieodpowiedzialny
    serwisant zamiast np. wymienić czujkę ją wyłączył (lub też ktoś jeszcze
    bardziej nieodpowiedzialny z banku nie zaakceptował kosztów jej wymiany)

    p.s. artykułu nie czytałem, odnoszę się tylko do tego co napisałeś

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-12-04 22:13:42
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-12-03 22:52, M. pisze:

> [...]
    > PRZED KIM/CZYM. I jest konsekwencją a nie pierwszą rzeczą, którą się robi.

    Cieszy mnie to, że mnie cytujesz

    --
    sjs