  • 1. Data: 2013-09-14 18:04:29
    Temat: anemostaty na poddaszu - sufit czy skos?
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    No właśnie, jak być powinno? Przekopałem ćwierć internetu ale jakoś nie widzę
    konkretów.
    Przy braku skosów sprawa jest prosta, ale tutaj nie koniecznie. Bo albo blisko roga
    tylko że nisko, albo wysoko ale bliżej srodka pomieszczenia.

    bajcik

  • 2. Data: 2013-09-16 10:12:16
    Temat: Re: anemostaty na poddaszu - sufit czy skos?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Przy braku skosów sprawa jest prosta, ale tutaj nie koniecznie. Bo albo
    > blisko roga tylko że nisko, albo wysoko ale bliżej srodka pomieszczenia.

    To zależy od tego czy to wywiew czy nawiew? Jak wywiew to jak najwyżej, jak
    nawiew to nie ma większego znaczenia. Choć teoretycznie nawiewasz zimniejsze
    powietrze niż jest więc lepiej aby nie nawiewać go przy samej ziemi tylko
    wyżej bo wtedy będą większe "ruchy mieszające".

    No i oczywiście jak najdalej od drzwi tak aby całe pomieszczenie było
    wentylowane a nie tylko strefa przy wejściu.

    Jeśli chodzi o poddasze to i tak zwykle łatwiej dać anemostaty na suficie i
    kanały puścić w przestrzeni "stryszka". Oczywiście musza być dobrze
    ocieplone.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-09-18 13:31:52
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Jeśli chodzi o poddasze to i tak zwykle łatwiej dać anemostaty na
    > suficie i kanały puścić w przestrzeni "stryszka". Oczywiście musza
    > być dobrze ocieplone.

    ekipa z R...pl moga dać w ociepleniu sufitu pokoje/stryszek, idac w poprzek
    domu a dali na podlodze stryszku (mogli ukryc pod KG zabudowa sufitu pietra).
    Teraz trzeba na stryszku uwazac by w rure nie przywalic noga. Pomyslec o tym...
    sa tez kanaly plaskie jakby trzeba z miejscem ostroznie. Na parterze juz cudow
    nie ma - beton i kombinacji z ukryciem nie ma ale na budowie jaka obserwowalem
    zrobili to spytnie bo akurat projekt domu na to pozwalal. Tylko ja bym
    dopilnowal by na struchu rury w poprzen na podlodze nie lezaly - w okolo
    strychu OK, ale nie pod nogami.