  • 1. Data: 2011-11-06 15:58:20
    Temat: biorę się za szafę z drzwiami suwanymi...:-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    no właśnie... i wymyśliłem taki dizajn jak pokój w wariatkowie... :-)
    czyli drzwi z płyty wiórowej obite lekko pikowaną imitacja skóry...
    chciałbym zrobić je z płyty gr.10mm, bo z normalnej troszkę ciężkie by
    były i nie chcę dawać tych bocznych listew-uchwytów... teraz
    podpowiedzcie, jak usztywnić te płyty, żeby się nie uginały za bardzo?
    i w ogóle jaki system prowadnic zastosować, żeby to płynnie i sprawnie
    działało? a może jest taki system właśnie bez uchwytów, tylko z
    dopasowanymi niewidocznymi od przodu profilami usztywniającymi?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-11-06 17:16:33
    Temat: Re: biorę się za szafę z drzwiami suwanymi...:-)
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Lis, 16:58, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > chciałbym zrobić je z płyty gr.10mm, bo z normalnej troszkę ciężkie by
    > były i nie chcę dawać tych bocznych listew-uchwytów... teraz

    Zrob z plyty 18-stki, wcale nie beda ciezkie. 10-tki beda wiotkie i
    beda latac jak szmata na wietrze!

    > podpowiedzcie, jak usztywnić te płyty, żeby się nie uginały za bardzo?

    Zrobic je grubsze ;)

    > i w ogóle jaki system prowadnic zastosować, żeby to płynnie i sprawnie
    > działało? a może jest taki system właśnie bez uchwytów, tylko z
    > dopasowanymi niewidocznymi od przodu profilami usztywniającymi?

    Uchwyty pelnia wylacznie role praktyczna, moim zdaniem jak dasz plyte
    18-stke to nie musisz dawac zadnych uchwytow i niczym ich wzmacniac.
    Boki daj wtedy normalnie okleic. Gdybys jednak uznal ze beda wiotkie -
    powinienes kupic ceowniki aluminiowe czyli poprostu uchwyty ale takie
    maksymalnie plaskie i nieodstajace i dopiero wtedy obic to skora - nie
    bedzie ich widac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-11-06 17:32:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-06 16:58, s_13 pisze:
    > no właśnie... i wymyśliłem taki dizajn jak pokój w wariatkowie... :-)
    > czyli drzwi z płyty wiórowej obite lekko pikowaną imitacja skóry...
    Pamiętaj że drzwi (płyty) muszą się mijać, czyli te które są z tyłu -
    muszą jakoś wejść pod te z przodu. Jeśli przesadzisz z pikowaniem - to
    będą ci się obcierać jedne o drugie (i szybko zniszczysz obicie). A
    dając większy odstęp - powstanie brzydka (w stanie zamkniętym) szpara
    między tymi tylnymi a przednimi.

    Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to taki zmyślny system
    (przejrzyj katalogi Laguny), gdzie w stanie zamkniętym wszystkie drzwi
    tworzą jedną płaszczyznę, a do otwarcia - jedne się chowają do tyłu,
    drugie wychodzą trochę do przodu najpierw, a potem oba w bok. Z tym że
    osprzęt do tego - nie jest tani...

    > chciałbym zrobić je z płyty gr.10mm, bo z normalnej troszkę ciężkie by
    > były i nie chcę dawać tych bocznych listew-uchwytów... teraz
    > podpowiedzcie, jak usztywnić te płyty, żeby się nie uginały za bardzo?
    Zrobić z płyty grubszej (12, 18) i/oraz dać jednak te listwy po bokach,
    bo są one potrzebne, najwyżej przyjkryjesz je tym pikowaniem. Nie
    piszesz jak wysokie te drzwi, no ale szafa to rozumiem że z 2m wysokości
    będzie, więc nawet płyta 18 by się "bujała" przód-tył bez listw
    aluminiowych po bokach.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-11-06 18:39:27
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    no właśnie, wysokość tych drzwi to dokładnie 265 cm, więc wiotkie mogą
    być niestety... zrobiłem w wiatrołapie z samej płyty 18-stki, chciałem
    też bez żadnych widocznych okuć i one niestety pod naciskiem się
    uginają, w tamtym miejscu mi to nie przeszkadza, bo ukrywają skrzynkę
    elektryczną, bufor i zawory, więc nie używam ich zbyt często...
    pikowanie z pseudo skóry nie będzie aż tak 3D, pod spód pianka może ze
    3mm grubości i obicie, więc w sumie płaskie to będzie...
    popatrzyłem sobie te systemy i widzę, że niektóre listwy-rączki jak
    się je zamocuje odwrotnie...:-), to prawie się licują z powierzchnią
    płyty, a od strony rączki nie wystają zbytnio... :-) ale może taniej
    będzie po prostu alu profil ceownik na kilogramy ze sklepu z
    żelastwem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-11-06 20:02:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-06 19:39, s_13 pisze:
> [...]
    > płyty, a od strony rączki nie wystają zbytnio... :-) ale może taniej
    > będzie po prostu alu profil ceownik na kilogramy ze sklepu z
    Jak będziesz kupował "system" znaczy szyny prowadnice itd to też każdy
    producent ma uchwyty na boki oraz listwy na krawędzie - np do płyt 12,
    18 - choćby takie proste U, które się daje na dole/górze płyty (lub
    lustra, bo czegoś się te rolko-prowadnice trzymać muszą). I taki profil
    (np U 7x18x7mm) możesz na bokach zastosować, a jest tańszy niż "z metra"
    z marketu (gdzie przeważnie polegniesz na tym, że są dostępne tylko 1m i
    2m odcinki)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-11-06 21:42:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 6, 9:02 pm, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > (np U 7x18x7mm) możesz na bokach zastosować, a jest tańszy niż "z metra"
    > z marketu (gdzie przeważnie polegniesz na tym, że są dostępne tylko 1m i

    Eee tam. Ostatnio kupowalem takie metalowe obrzeza i byly albo w
    odcinakch 3 albo 2,7m. Do wyboru byly tez metalowe obrzeza pelniace
    role uchwytow ale tych watko tworca raczej nie chce o ile dobrze
    rozumiem.

  • 7. Data: 2011-11-06 21:46:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 6, 4:58 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > działało? a może jest taki system właśnie bez uchwytów, tylko z
    > dopasowanymi niewidocznymi od przodu profilami usztywniającymi?

    Policz ile beda te drzwi wazyc dla plyty 10 i 18mm.
    Jesli chcesz lzej to albo metalowe na stelazu (beda wiotkie miejscami)
    albo cienka sklejka na stelazu drewnianym (ale wyjdzie grunsze niz
    20mm).

    I jeszcze jedna uwaga dla ogromnych dzwi:
    Jak sa zbyt duze to trzeba bedzie sie troche nabiegac zeby cale
    otworzyc. Podwojne powoduja z grubsza 2x mniejsze przebiegi...