  • 1. Data: 2009-03-31 14:43:24
    Temat: bluszcz na brzoze
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Kto sadził blusze przy
    brzozie tak żeby obrosły całą ?

  • 2. Data: 2009-03-31 18:41:19
    Temat: Re: bluszcz na brzoze
    Od: mal <m...@g...com>

    On 31 Mar, 16:43, "atman" <r...@w...pl> wrote:
    > Kto sadził blusze przy
    > brzozie tak żeby obrosły całą ?

    Mój sąsiad wiele lat temu posadził 3 sadzonki przy gruszy. Po
    kilkunastu latach można było zaobserwować gruszę w ciasnych objęciach
    bluszczu, a liście obu roślin upodobniły się do siebie (mimikra?).
    2 lata temu bluszcz gruszę pokonał. Teraz pozostał 3-metrowy pień z
    bluszczem.
    Największą radość miały w tej gęstwinie miejskie ptaki: było tam
    gniazdo synogarlic, były też kosy. A ile pająków!
    Bluszcz nie dał za wygraną i pełznie ku mojej dzikiej czereśni :-)

    Zastanawiam się czy ten mariaż bluszczu i brzozy uda się. Brzoza jest
    samolubna i nie bardzo toleruje rośliny w pobliżu.

  • 3. Data: 2009-04-03 15:11:13
    Od: a...@t...pl

    On 31 Mar, 20:41, mal <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy ten mariaż bluszczu i brzozy uda się. Brzoza jest
    > samolubna i nie bardzo toleruje rośliny w pobliżu.

    Sprubuj, za to nikt nie aresztuje. Mnie udalo sie z sukcesem posadzić
    bluszcz pod sosna czarna i swierkiem srebrnym, oba juz kwitna. Pedy
    bluszczu nalezy przybic delikatnymi gwozdzikami do kory, wtedy
    zaskoczy i po jakims czasie i zozumie ze ma sie piac po pniu a nie
    plozyc po ziemi.

  • 4. Data: 2009-04-03 16:50:09
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

> [...]

    bluszczu nalezy przybic delikatnymi gwozdzikami do kory, wtedy
    zaskoczy i po jakims czasie i zozumie ze ma sie piac po pniu a nie

    Przyjemnie się czyta takie rady
    więc sadzę bandę bluszczy przy starym świerku,
    podpory i patyczki i zobaczymy co będzie ;)
    jeszcze pytanko czy wtedy te bluszcze trzeba szczególnie dużo podlewać
    bo gęsty parasol z gałęzi wody nie przepuszcza ...

  • 5. Data: 2009-04-04 16:06:46
    Od: a...@t...pl

    On 3 Kwi, 18:50, "atman" <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze pytanko czy wtedy te bluszcze trzeba szczególnie dużo podlewać
    > bo gęsty parasol z gałęzi wody nie przepuszcza ...

    Ja nie podlewalem, ale przypuszczam że jak wiecej wody to szybciejszy
    wzrost.

  • 6. Data: 2009-04-04 17:45:07
    Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    atman <r...@w...pl> napisał(a):

    > Kto sadził blusze przy
    > brzozie tak żeby obrosły całą ?

    Tzn. żeby ją zadusiły?

    W Irlandii bluszcz jest bardzo pospolitym /zapewne/ półpasożytem. Trochę
    przygnębiająco wyglądają /jak dla mnie/ drzewa umierające pod bluszczowym
    okryciem.

    Znielubiłam bluszcze.

    Ania

  • 7. Data: 2010-10-24 19:10:47
    Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

    Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gr86b3$8ma$1@inews.gazeta.pl...

    > Tzn. żeby ją zadusiły?

    Mam bluszcz na brzozie (i nietylko). Brzoza ma z 15 m wys. a bluszcz moze z
    8 m. Jak na razie, to brzoza rosnie duzo szybciej.
    Ryzyko zagluszenia jest tylko wtedy gdy drzewo jest male, chorowite, slabe,
    powoli rosnace.
    Bluszcz kwitnie tam ladnie i stanowi ciekawe urozmaicenie - kosy i grzywacze
    jedza jego owoce, poza tym wabi pszczoly.
    Nie sadzilem go tuz pod brzoza. Najpierw rozrosl sie znacznie plozac po
    ziemi i dopiero po paru latach zaczal sie wspinac.
    Podlewac nie trzeba, bo na ziemi siega on duzo dalej niz korona brzozy.
    Przypominam, ze kwitnace okazy bluszczu sa prawnie chronione :)

    > W Irlandii bluszcz jest bardzo pospolitym /zapewne/ półpasożytem. Trochę
    > przygnębiająco wyglądają /jak dla mnie/ drzewa umierające pod bluszczowym
    > okryciem.

    U nas inny klimat niz w Irlandii.
    Przejdz sie po polskim lesie i znajdz drzewo, ktore bluszcz zagluszyl az
    uschlo - latwo nie znajdziesz, watpie czy w ogole.

    Pozdrawiam,
    Bpjea