  • 1. Data: 2017-01-30 09:26:58
    Temat: budynek wielorodzinny - ciepła woda
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    Dzień Dobry.
    Mieszkam w starym budynku wielorodzinnym (z lat 60-tych), dwie klatki po
    9 mieszkań, w którym nie ma ciepłej wody. Każdy z lokatorów ma bojler
    elektryczny. Jest strych i jest piwnica do wykorzystania.

    Jako że kończy się nam kredyt za ocieplenie pomyślałem czy nie zrobić
    instalacji z ciepłą wodą.

    Rozmawiałem już z "gazownią" i NIE doprowadzą gazu do budynku, bo im się
    nie opłaca. Lokalny dostawca ciepłej wody też NIE jest zainteresowany
    inwestycją, bo się nie opłaca.

    Zostaje tylko grzanie prądem + jakieś panele na dachu (może odsprzedaż
    energii jak coś zostanie).

    Przerabiał ktoś może podobny temat? Jakieś sugestie jak i od czego zacząć?

    Łukasz

  • 2. Data: 2017-01-30 09:33:58
    Temat: Re: budynek wielorodzinny - ciepła woda
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 09:26:56 UTC+1 użytkownik Łukasz napisał:

    > Przerabiał ktoś może podobny temat? Jakieś sugestie jak i od czego zacząć?

    Od wizyty w lokalnym wydziale srodowiska.
    Mogą mieć jakieś sensowne programy z dopłatami do solarów np

  • 3. Data: 2017-01-30 09:36:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 09:34:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Od wizyty w lokalnym wydziale srodowiska.
    > Mogą mieć jakieś sensowne programy z dopłatami do solarów np
    Zapytaj lokalną ekipę z zakładu energetycznego. Może Tobie zrobią za jednym
    podejściem

  • 4. Data: 2017-01-30 09:42:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > energii jak coś zostanie).
    >
    > Przerabiał ktoś może podobny temat? Jakieś sugestie jak i od czego zacząć?

    dowiedz sie czy sa u ciebie dofinansowania na solary. Jesli nie to raczej nie
    wymyslisz korzystniej niz teraz macie.

    b.

  • 5. Data: 2017-01-30 10:18:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-01-30 o 09:26, Łukasz pisze:
> [...]
    > się nie opłaca. Lokalny dostawca ciepłej wody też NIE jest
    > zainteresowany inwestycją, bo się nie opłaca.

    Z "gazownią" i z "ciepłownią" się nie rozmawia, tylko występujesz do
    nich o warunki przyłączenia do sieci, oni mają zdaje się 30 dni na
    ustosunkowanie się. Jeżeli w tym terminie nie odpowiedzą lub ich
    odpowiedź Was nie zadowoli, piszecie pismo/skargę do URE i czekacie co
    będzie dalej.
    Z opisu wynika, że to wspólnota mieszkaniowa, więc takie pismo musi
    spłodzić zarząd wspólnoty lub zarządca.

    Tak na szybko poczytaj sobie to:
    https://www.ure.gov.pl/pl/poradnik-odbiorcy/faq-czes
    to-zadawane-py/cieplo/3852,Przedsiebiorstwo-odmowilo
    -mi-przylaczenia-do-sieci-cieplowniczej-Co-zrobic.ht
    ml

  • 6. Data: 2017-01-30 11:22:39
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    W dniu 30.01.2017 o 10:18, nadir pisze:

> [...]
    > będzie dalej.
    > Z opisu wynika, że to wspólnota mieszkaniowa, więc takie pismo musi

    Źle się wyraziłem. Były oficjalne pisma. W odpowiedzi jest napisane że
    nie podejmą się tematu ze względu na zbyt duże nakłady finansowe.

  • 7. Data: 2017-01-30 12:02:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-01-30 o 11:22, Łukasz pisze:

    > Źle się wyraziłem. Były oficjalne pisma. W odpowiedzi jest napisane że
    > nie podejmą się tematu ze względu na zbyt duże nakłady finansowe.

    I to już jest podstawa żeby napisać do URE. Koszty mogą częściowo
    przerzucić na Was, może jeszcze ktoś w pobliżu będzie zainteresowany
    podłączeniem do sieci, wtedy cena się rozkłada. Ale odpowiedź, nie
    opłaca nam się i się bujajcie, to jak najbardziej na skargę do URE się
    łapie.
    Jeżeli chodzi o przedsiębiorstwo dostarczające ciepło, to jeszcze w
    niektórych gminach są one własnością samorządów, jeżeli jak jest w
    Twojej miejscowości, to oprócz URE można uderzyć jeszcze do burmistrza
    lub radnych.
    A tak w ogóle, to C.O. jak macie zorganizowane?

  • 8. Data: 2017-01-30 13:57:20
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    W dniu 30.01.2017 o 12:02, nadir pisze:

> [...]
    > lub radnych.
    > A tak w ogóle, to C.O. jak macie zorganizowane?

    Dzięki za odpowiedź.
    Ciepło mamy od dostawcy C.O. w naszym mieście. Woda jest od innego.

  • 9. Data: 2017-01-30 14:02:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Łukasz napisał:

    > Dzięki za odpowiedź.
    > Ciepło mamy od dostawcy C.O. w naszym mieście.
    > Woda jest od innego.

    To dlaczego nie grzejecie tym ciepłem dostarczonej wody?
    Nie ma przecież kogoś takiego, jak "dostawca ciepłej wody".

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-01-30 14:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 13:57:20 UTC+1 użytkownik Łukasz napisał:

    > Dzięki za odpowiedź.
    > Ciepło mamy od dostawcy C.O. w naszym mieście. Woda jest od innego.

    Jest u Was osobny dostawca CWU?