  • 11. Data: 2010-07-16 20:36:12
    Temat: Re: cena za tynki maszynowe
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "montemax" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:4c40bc42$0$17100$65785112@news.neostrada.pl...

    > No wlasnie tez mi sie tak wydaje. Bede sie targowal, jak nie oni to znajda
    > sie inni.

    nie wiem, jakie stawki są teraz, w pełni sezonu, ale ja szukająvc tynkarzy
    wczesną wiosną miałem nawet tynkarza, który tynk tradycyjny gotów był kłaść
    za 11zł/m2. Agregat wychodzi drożej, ale nawet z uwzględnieniem tego faktu
    myślę, że wyżej 15zł to jest zdzierstwo.

    J.

  • 12. Data: 2010-07-18 07:21:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > gotów był kłaść za 11zł/m2. Agregat wychodzi drożej, ale nawet z
    > uwzględnieniem tego faktu myślę, że wyżej 15zł to jest zdzierstwo.

    Mi właśnie chłopaki zrobili ręczne tynki.
    Zrobili baaardzo elegancko - na gotowo. Teraz, jak zwiążą i wyschną,
    wystarczy je omieść, zagruntować i można malować.

    Rozglądałem się za maszynowymi i jakoś drogo mi się wydawało - chcieli
    po 23 do 25 zł/m2 z własnym materiałem. Mowa oczywiście o tynkach
    mineralnych.

    Zdecydowałem się na ekipę od tynków ręcznych. Uwinęli się w dziesięć
    dni, zarzucili dokładnie 629 m2. Liczyli po 14 zł/m2 i mój materiał.
    Razem wyszło mnie 8800 za robociznę i jakieś 2200 za materiał, czyli w
    11 kzł się zmieściłem.

    Ściany były równiutkie i dlatego kładli jakieś 10 - 12 mm na wszystkich
    ścianach i sufitach. Materiału poszło mało :-), a maszynowe, to jakiś
    kosmos... Chłopy mówiły, że robiąc maszynowo jest więcej strat na
    materiale.
    U mnie robili całkiem tradycyjnie - dwie palety wapna, tona cementu,
    sześć kubików piasku szarego-ostrego na główną warstwę i ze trzy
    żółtego-gładkiego na wierzchnią warstewkę. Zaprawę z żółtego przesiewali
    przez gęste sito i zacierali gąbką. Dali też naroża, ale listew
    prowadzących na ściany już nie dawali, bo stwierdzili, że nie potrzeba -
    było prościutko, a jakby dali, to poszłoby więcej materiału. Wyszło
    super bez żadnych tam knaufów i innych wynalazków, a zdecydowanie taniej.

    Ekipa zrobi mi też wylewki, elewacje i inne drobniejsze prace przy domu.
    Goście solidni :-))

    pozdr.
    robercik-us

  • 13. Data: 2010-07-18 19:30:11
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > A jaki tynk, lekki, czy ciężki? (np. Knaufa MP75 czy 75L ?)
    > Bo te lekkie są tańsze (i bardziej miękkie).

    widzialem w workach napis
    baumit i jakies worki knaufa
    ale nie zwracalem uwagi na nic wiecej

  • 14. Data: 2010-07-18 19:33:53
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > wyszło mnie 8800 za robociznę i jakieś 2200 za materiał, czyli w 11 kzł

    no to miales naprawde tanią i widac dobrą

    majac taka nie zastanawialbym sie.
    u mnie wyszlo 860m2
    i prawie 24k z wstawianiem parapetow+ obnizanie nadrprozy 4szt.

    wszystko mieli swoje

  • 15. Data: 2010-07-19 11:45:23
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-18 21:30, amir pisze: