  • 1. Data: 2010-07-15 07:57:29
    Temat: Jaki lakier na parkiet.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Po 15 latach będę robił renowację parkietu w pomieszczeniu, gdzie dość sporo
    się chodzi.
    Jaki byście polecali lakier do tego? Pierwotnie był (i świetnie się
    sprawdził) epoksydowy Chemolak, ale podobno teraz jest on uznany za
    wynalazek szatana.
    Jakoś nie wierzę w ekologiczne wodzianki i wolałbym coś trwałego.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-15 08:14:07
    Temat: Re: Jaki lakier na parkiet.
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Jakoś nie wierzę w ekologiczne wodzianki i wolałbym coś trwałego.

    Witam,

    Ja też miałem na mozaice parkietowej Chemolak od 1976 roku. Przez ponad 20 lat
    dom był wynajmowany. Resztki z niego parkieciarze zeszlifowali rok temu. I
    pomalowali ekologiczną wodzianką. Strasznie to delikatne. Moje chłopaki (4 i 6
    lat) musieliby mieć zakaz wstępu na ten nowy lakier. Odpuściłem.
    I zaczynam powoli przyzwyczajać się do myśli, że trzeba by to ponownie pomalować.
    Tylko czym???

    Kazek

  • 3. Data: 2010-07-15 09:15:26
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja mogę powiedzieć jakiego lakieru nie używać Bona Resident, Traffic itd. To
    jest dowód na to, że ekologia nam w końcu bokiem wyjdzie. Nawet domowe
    laczki zostawiają ślady na tym gó...nie.

    PC

  • 4. Data: 2010-07-15 09:52:55
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    No właśnie....
    Poza tym wydaje mi się, że Chemolak był jednak bardziej ekologiczny, niż
    współczesne wodzianki.
    Raz pomalowany wytrzymywał 20 lat a teraz trzeba co 2-3 lata malować czymś,
    co też jakoś szkodzi na zdrowie i na środowisko.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-07-15 10:15:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Przede wszystkim proces technologiczny wytworzenia tych "ekologicznych"
    wynalazków jest toksyczny. Ale o tym się nie mówi.

    PC

  • 6. Data: 2010-07-15 10:19:46
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Chemolak nie był ekologiczny wcale a wcale.
    W tamtych czasach było zresztą wiele produktów rakotwórczych (np. Xylamit) o czym
    wówczas nie wiedziano lub nie informowano.

    Ale też polecam dzisiejsze "wynalazki szatana" czyli dwuskładnikowe lakiery PU, nie
    żadne wodne i nie żadne jednoskładnikowe.
    Ale lakiernicy nie lubią już 2K, bo łeb pęka...
    Przykładowo Loba produkuje Lobadur cośtam cośtam.

  • 7. Data: 2010-07-15 20:10:12
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]
    > Ale lakiernicy nie lubią już 2K, bo łeb pęka...
    > Przykładowo Loba produkuje Lobadur cośtam cośtam.

    Najtańszy polski Domalux[smierdzi jak cholera ale twardy]
    DEVA QUICK -dwuskładnikowy,
    Bona Etura
    pozdro.jack

  • 8. Data: 2010-07-17 11:36:50
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie polecam, strasznie pomarańczowy fałszuje barwę drewna.
    I odłazi całymi płatami pod kółkami.

    -----