  • 1. Data: 2012-02-20 17:52:57
    Temat: chinśkie rury sa tanei i dobre :)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Właśnie wymieniłem u kolegi rure alupex metrix mająca tak ok 5 -6 lat

    rura pracowałą na ciepłej wodzie (CWU).

    Rura wygląda jakby miała 100 lat.

    pomijając że jest to koszmarna cieniźna to jeszcze wewnętrzna warstwa PE
    zżółkła, spękała i stwardniała, efektywnie, jakiekolwiek stuknięcie czy
    nadgniecenie tej rury skończy sie rozszczelnieniem w krótkim czasie.

    Niech to sobie wezmą do serca ci co twierdza że instalacje można zrobić z
    byle jakiej rury AluPex, żebyście z akilak lat nie musieli latać i szukać
    gdzie wam sie leje w wylewce.

  • 2. Data: 2012-02-20 18:33:29
    Temat: Re: chinśkie rury sa tanei i dobre :)
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-20 18:52, Marek Dyjor pisze:

    > Niech to sobie wezmą do serca ci co twierdza że instalacje można zrobić
    > z byle jakiej rury AluPex, żebyście z akilak lat nie musieli latać i
    > szukać gdzie wam sie leje w wylewce.

    Ciekawe jak wygląda wavin po 5 - 6 latach?

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-02-20 20:00:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Lut, 18:52, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Właśnie wymieniłem u kolegi rure alupex metrix mająca tak ok 5 -6 lat
    >
    > rura pracowałą na ciepłej wodzie (CWU).

    Moze plywala w niej zbyt goraca woda ? Pexy przeciez tez sa rozne -
    moze uzyto tego z najnizsza dopuszczalna temperatura? Moze to jest
    raczej argument zeby stosowac zawory termostatyczne na wyjsciu z
    bojlera/ogrzewacza i ograniczac wode do tych 50-55stC w rurach
    maksimum :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-02-20 20:08:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SkiMir wrote:

    > Ciekawe jak wygląda wavin po 5 - 6 latach?

    jak na razie nie musiałem wymieniac starego wavina ani teca...

  • 5. Data: 2012-02-20 20:09:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Moze plywala w niej zbyt goraca woda ? Pexy przeciez tez sa rozne -
    > moze uzyto tego z najnizsza dopuszczalna temperatura?

    napewno... :)

    > Moze to jest
    > raczej argument zeby stosowac zawory termostatyczne na wyjsciu z
    > bojlera/ogrzewacza i ograniczac wode do tych 50-55stC w rurach
    > maksimum :)

    tja szczgólnei w instalacjach grzewczych.

    TECE dopuszcza 95 stopni

  • 6. Data: 2012-02-20 20:51:26
    Temat: Re: chin?kie rury sa tanei i dobre :)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-02-2012 o 21:09:43 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > napewno... :)

    > tja szczgólnei w instalacjach grzewczych.
    >

    > TECE dopuszcza 95 stopni
    Tylko że na CWU może być 6bar lub więcej, jak ma wodę z sieci,
    niszczy temp i ciśnienie. W podłogówce takich warunków nie ma
    i tam długo wytrzyma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-02-20 21:09:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > byle jakiej rury AluPex, żebyście z akilak lat nie musieli latać i szukać

    Dlatego u siebie zrobilem po "hamerykansku" czyli puscilem rure w
    rurze. Jakby sie cos podzialo to wymienie w pol godziny. Nawet tym
    dobrym jakosciowo plastikom nie wierze. Nie sadze ze wytrzymaja bez
    problemu 50 lat (tyle mam zamiar zyc)...

  • 8. Data: 2012-02-20 21:10:05
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 20 Lut, 21:09, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > napewno...   :)

    > tja szczgólnei w instalacjach grzewczych.
    >
    > TECE dopuszcza 95 stopni

    przerabiałem jedenastoletnie Wirsbo (czysty PEX) i kilkuletni (7-8?)
    alpex Henco.
    Zmian nie zauważyłem. Wstawiłem trójniki i dalej działa :)

    pozdrawiam Piotr

  • 9. Data: 2012-02-21 09:24:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Lut, 21:51, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Tylko że na CWU może być 6bar lub więcej, jak ma wodę z sieci,
    > niszczy temp i ciśnienie. W podłogówce takich warunków nie ma
    > i tam długo wytrzyma.

    Dlatego IMO zawor termostatyczny + regulator / reduktor cisnienia na
    wyjsciu z wodociagow jest niezbedny - ja mam w rurze 7bar - bez
    reduktora wywalalo mi wszystkie plastikowe zlaczki w wezach ogrodowych
    nim doszedlem co jest grane :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-02-21 09:30:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > wyjsciu z wodociagow jest niezbedny - ja mam w rurze 7bar - bez
    > reduktora wywalalo mi wszystkie plastikowe zlaczki w wezach ogrodowych

    dlatego ja mam w wężach ogrodowych złączki metalowe, w sam raz warto mieć w
    wodzie na ogród maksymalne ciśnienie.