  • 1. Data: 2010-10-18 11:07:55
    Temat: chleb znowu...
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
    ok. 2kg, przesiane na mąkę sitem

    0,25 kukurydzianej
    0,55 przennej
    1 łyżka soli
    1 łyżeczka cukru
    400ml wody
    ok 11mg drożdży

    efekt: http://panel.comze.com/fam/index.htm?chleb

  • 2. Data: 2010-10-18 11:29:42
    Temat: Re: chleb znowu...
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
> [...]

    Pewnie się kruszy na potęgę. Trzeba trochę żytniej mąki.
    Kup maszynkę do mięsa Zelmer typ 986 jedną z opcji jest młynek - mozna
    zeml;eć dowolne ziarna. I robić eksperymenty z chlebem......... lub
    kluskami.

  • 3. Data: 2010-10-18 12:01:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie się kruszy na potęgę. Trzeba trochę żytniej mąki.
    OK

    > Kup maszynkę do mięsa Zelmer typ 986 jedną z opcji jest młynek - mozna
    > zeml;eć dowolne ziarna. I robić eksperymenty z chlebem......... lub
    > kluskami.
    miałem taką
    Maszynka do mięsa ZELMER 586.5 +SZATKOWNICA 986.7
    odsprzedałem kumplowi, tryby plastikowe... żałosne
    szczęście że był zapasowy tryb

    po tym wszystkim stwierdziłem że do mielenia domowego nadaje się jedynie,
    młynek do kawy, a najskuteczniejsze, żarnowe z zbiorniczkiem
    wystarczy w allegro wpisać: młyn* żar*

  • 4. Data: 2010-10-18 13:09:50
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >

    > po tym wszystkim stwierdziłem że do mielenia domowego nadaje się jedynie,
    > młynek do kawy, a najskuteczniejsze, żarnowe z zbiorniczkiem

    Nie testuję na wytrzymałość. U mnie pracują normalnie. Można oczywiście mleć
    śrutownikiem (i przesiewać - gdy chce się mieć białą mąkę).
    Śrutownik Porkerta
    http://www.browamator.pl/szczegoly.php?grupa_p=6&prz
    edm=419253
    Młynek i płatkarka:
    http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Komo/K
    omo-Fidibus-Muehle-Duett-200/991104.html

  • 5. Data: 2010-10-19 06:02:39
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zmieliłem trochę leżącej kukurydzy młynkiem do mięsa na korbkę
> [...]

    nastepnym razem dodaj maki pSZennej :-)
    i zytniej tez...

  • 6. Data: 2010-10-19 12:53:13
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    w sumie zapomnialem podać o co mi chodziło

    1. chleb od samego środka jakoś opada
    pewnie efektem tego jest też lekki zakalec u dołu

    2. biały od gory, to chyba tak mają automaty

    3. co robić po upieczeniu? wyjąć odrazu? ile odczekać? zostawić na noc i nie
    myśleć (włączam po 22, nocna taryfa)

  • 7. Data: 2010-10-19 15:19:57
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    sprawa z mieleniem się prawie rozwiązała
    kumpel na wsi mi będzie mielił, na śrutwoniku
    pierwsza próbka bardzo dobra, miałkie z lekkimi grudkami
    czyli bardzo dobrze

    przenżyto, za pare dni upiekę z tego i zdam relacje

    ale mimo wszystko chyba kupię najtańszy młynek żarnowy
    by raz na jakiś czas zmielić kukurydzę i inne

  • 8. Data: 2010-10-19 15:51:15
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >

    > ale mimo wszystko chyba kupię najtańszy młynek żarnowy
    > by raz na jakiś czas zmielić kukurydzę i inne

    Tak jak wspomniałem, jeżeli nie masz robota z przystawką mielącą to kup
    maszynkę do mięsa 986 Zelmera ze wszystkimi przystawkami, w tym młynek do
    nasion suchych i oleistych, młynek ma mechanizm żarnowy stalowy, miele także
    kawę, pieprz, gałkę muszkatołową, kminek do chleba itp. To najczęsciej
    używana przeze mnie maszyna kuchenna w domu.

  • 9. Data: 2010-10-19 15:54:48
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    ostatnio kupiłem 586, chwila moment i pękł plastykowy tryb, przecież te
    maszyny to dziadostwo

  • 10. Data: 2010-10-19 16:29:56
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > ostatnio kupiłem 586, chwila moment i pękł plastykowy tryb, przecież te
    > maszyny to dziadostwo

    Sam nie pękł, ponad to piszę o największej do tej pory 986 z mechanizmem
    mielącym "8" (w komplecie) i dodatkowo mechnizm mielący "5" z 886 z jego
    opcjami. Nie mam problemów.
    Opcje:
    Szatkownica (tarka, wiórki duże, wiórki małe, pasterki)
    Młynek żarnowy do ziarna
    Praska do owoców miękkich
    Cytrusiarka
    Zespół do nadziewania kiełbas i kiszek
    Zespół do ciastek i makaronu (wermiszel i wstążki)