  • 11. Data: 2014-08-31 23:11:12
    Temat: Re: co na taras - na 3-5 lat
    Od: z...@g...com

    Adam

    a jak zabezpieczyłeś posadzke pod tarasem ?Bileś deski do czoła czy z przerwa ?

    dzieki za pomysl, niestety ceny m2 z tego co widze to >60 zl/m2 - no ale efekt jest
    rzeczywiscie rewelacyjny

    pozdrawiam
    rt

  • 12. Data: 2014-09-01 10:27:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 23:11:12 UTC+2 użytkownik z...@g...com
    napisał:
    > a jak zabezpieczyłeś posadzke pod tarasem ?

    W ogole nie zabezpieczalem - akurat ta posadzka to mocny beton z gruszki
    z betoniarni - posadzka jest zbrojona. To jest tak naprawde wiszacy
    na czterech slupach mocny strop. Miejsce gdzie jest taras wygladalo
    pierwotnie tak:

    http://szyna.civ.pl/trawka/masakra3.jpg

    Czyli byla to dziura ~3m w dol :-)) Konstrukcja tego tarasu razem z murkiem
    to wyzsza szkola jazdy :)))

    > Bileś deski do czoła czy z przerwa ?

    Deski krecone do legarow samowiercacymi wkretami, miedzy dechami 0,5cm odstepu
    (musi byc, inaczej je pokrzywi). Te szpary to swietna sprawa - taras myje
    zawsze karcherem z nakladka do mycia powierzchni plaskich (taki okragly
    "helikopterek") i woda z calym syfem splywa przez te szpary na dol. Wylewka
    jest zrobiona ze spadkiem, a przy murku polozylem rure drenazowa (owinieta
    wloknina). Przez co cala woda elegancko splywa mi do drenazu i dalej do
    kanalizy razem z rynnami.

    Polecam drewno na werande / taras - ja plytek nigdy nie chcialem. Drewno sie
    tu sprawdza swietnie bo mozna gola stopa chodzic - nie ziebi, nie parzy:)
    pozdr.

    > dzieki za pomysl, niestety ceny m2 z tego co widze to >60 zl/m2 - no ale efekt jest
    rzeczywiscie rewelacyjny

    No wyjdzie cos kolo tej kwoty, moze minimalnie drozej - przy samodzielnym
    wykonaniu oczywiscie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-09-01 10:42:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 13:21:19 -0700 (PDT), Adam

    > ale i funkcjonalna - bez wychylania sie (nie trzeba
    > otwierac okien łał! - to Cie na pewno zarajcuje)

    Otwarcie okna nie stanowi dla mnie problemu, bo nie stanowi dla mnie
    problemu jego zamknięcie jak zrobię co trzeba (to trochę jak ze spuszaniem
    wody w klozecie). W końcu powietrze ma małą pojemność cieplną i takie tam
    podobne acz mało istotne pierdoły fizyczno-matematyczne, więc specjalnej
    krzywdy mi to ew. otwarcie nie zrobi... ;P

    > widac co dzieje sie na tarasie.

    To z pewnością bardzo niezbędne gdy "w dzien nikt tam nie przebywa a w nocy
    i tak nic przez okno nie widac". ;P No nic, w końcu kto bogatemu zabroni.
    ;>

    > (to juz Ci sie nie spodoba ;(
    > do pomieszczenia niz zwykle okno :D
    > Oprocz tego dostarcza duzo wiecej swiatla

    Oczywiście wskażesz czym prędzej gdzie mam albo miałem jakieś "problemy"
    odnośnie _światła_ w domu? :P

    PS Dechy na tarasie ładne. "Fortyfikacje" już mniej. ;p

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2014-09-01 10:50:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 września 2014 10:42:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Oczywiście wskażesz czym prędzej gdzie mam albo miałem jakieś "problemy"
    > odnośnie _światła_ w domu? :P

    Swiatlo = zwykle rowniez cieplo :)

    > PS Dechy na tarasie ładne. "Fortyfikacje" już mniej. ;p

    Bo ogladasz na surowo. Nie mam aktualnego zdjecia - obsypane ziemia skarpki
    i obsadzone roslinami zakrywaja wiekszosc murkow od zewnatrz i jest ladnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-09-01 13:40:21
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-31 22:12, Adam pisze:

    > Jak widac taras jeszcze sie swieci jak jajka mojego psa - jest bezposrednio
    > po olejowaniu wiec nie wskazane byloby go uzytkowac :D

    Jakim olejem malowałeś?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2014-09-01 14:14:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 września 2014 13:40:21 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Jakim olejem malowa�e�?

    Sadolin Superdeck - kolor palisander, akurat wystarcza jedna pucha (nie pamietam
    chyba 1l) na zaolejowanie calosci :) Niestety ~100-120 pln - dwie w sezonie
    wypada zuzyc :( Wada nie-egzotyka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-09-01 18:01:20
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-09-01 14:14, Adam pisze:
    > Sadolin Superdeck

    Czy to jest dokładnie to? Bo tu kosztuje 74 zł za 2,5 litra.

    http://allegro.pl/sadolin-superdeck-olej-do-tarasow-
    2-5l-palisander-i4540644535.html

  • 18. Data: 2014-09-01 20:54:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 września 2014 18:01:20 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Czy to jest dok�adnie to? Bo tu kosztuje 74 z� za 2,5 litra.
    > http://allegro.pl/sadolin-superdeck-olej-do-tarasow-
    2-5l-palisander-i4540644535.html

    Tak dokladnie ten! Widzisz popieprzylo mi sie - to byla faktycznie pucha 2,5l
    - u mnie w lokalnym kosztuje 90-120 pln (za cholere nie pamietam dokladnie).
    Pucha 2,5l wystarcza u mnie do przemalowania tarasu 40m2 + dosc duzych
    schodow - mysle ze 50m2 w sumie. Jest dosc wydajna - wydajniejsza niz pisze
    na opakowaniu :) Z tym ze do tej pory malowalem normalnym pedzlem ~14cm (na
    szerokosc deski) a nastepnym razem chyba sprobuje "lawkowcem" - bedzie wieksze
    zuzycie oleju ale powinno byc 3 x szybciej :-) Cos tam mi zawsze jeszcze na
    dnie zostawalo, wiec moze wystarczy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2014-09-01 21:54:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-09-01 10:27, Adam wrote:

    > http://szyna.civ.pl/trawka/masakra3.jpg

    Nie chciałbym zaczynać kolejnej wojny
    gazobetonowo-ceramiczno-silikatowej, ale ciekaw jestem Twoich argumentów
    za wyborem ceramiki.

    Piotrek

  • 20. Data: 2014-09-02 07:43:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > chyba 1l) na zaolejowanie calosci :) Niestety ~100-120 pln - dwie w sezonie

    Czemu aż dwa razy do roku trzeba to konserwować? Strasznie to
    upierdliwe. Wręcz dyskwalifikujące taki taras.

    --
    MN