  • 1. Data: 2014-06-11 10:54:28
    Temat: czym mieszać klej do BK?
    Od: szary <s...@n...pl>

    ..bo mam dylemat czy kupować betoniarkę (jakaś ?bws? 120L, 1.1kW z OBI
    ,miałbym ją w specjalnej cenie ~720), tylko nie bardzo widzę dla niej
    zastosowanie, zawsze się niby przyda, komin (murowany), jakieś schodki,
    tarasik 2x5, chodniczek, ale mogę też czasem na trochę pożyczyć od sąsiadów
    starą 250L

    Czy jakiś mieszalnik? Czy mieszać starą, mocną ale bez SDS makitą i
    mieszadłem?
    To się miesza w wiadrze czy większej beczce czy lepiej małej betoniarce?

    Sorki za zdaje się prosty temat, ja Samorob, na YT czy ggole jakoś nie mogę
    znaleźć tak banalnego materiału.
    Inna sprawa że mam solbet (24) odm 600, ale nie wiedziałem że mam sprawdzać
    jakieś klasy (D4?) równości - miał być pod klej ale czy jest? może trzeba
    będzie jechać na zaprawie

  • 2. Data: 2014-06-11 11:50:39
    Temat: Re: czym mieszać klej do BK?
    Od: Einstein <e...@0...pl>

    W dniu 2014-06-11 10:54, szary pisze:

> [...]
    > jakieś klasy (D4?) równości - miał być pod klej ale czy jest? może trzeba

    Najlepszy do tego celu byłby gotowy mieszalnik ale od biedy mogła by być
    Makita + mieszadło. Kleju zbyt dużo nie rozrabiasz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-06-11 12:42:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > mieszadłem?
    > To się miesza w wiadrze czy większej beczce czy lepiej małej betoniarce?

    Betoniarce? :-)))

    Postawiłem dom z BK bez prądu i wody na działce. Jeśli bloczki będziesz
    kleił (co polecam) a nie murował, to tego kleju schodzą minimalne ilości. Ja
    murowałem z bloczków grubości 40cm więc u mnie szło więcej i na jedną
    warstwę szło mniej więcej półtora worka kleju. Czyli jakieś 20-25 worków na
    kondygnację.

    Mieszałem to zwykłą wkrętarką - tak wkrętarką :-) w wiadrze po pół worka na
    raz. Przy samodzielnym murowaniu to pół worka starczało nam na godzinę pracy
    więc w sam raz.

    Oczywiście wiertarką będzie szybciej, więc niekoniecznie polecam wkrętarkę,
    ale uświadamiam Cię że tego kleju idzie mało i pomieszać go można
    czymkolwiek. Póżniej przy klejeniu ścianek w łazienkach (gdy już miałem
    prąd) używałem starej celmy tzw. "boszki" chyba 750W, więc jak masz mocną
    makitę to nie ma nawet co myśleć o betoniarce :-)

    Tym bardziej że jak przypominam tego będą minimalne ilości na jeden raz.

    Nie wiem, jaki masz projekt, u mnie był podciąg, jakiś słup, w ogrodzie
    murek oporowy itp. więc wtedy oczywiście przydaje się betoniarka, bo
    zamawianie gotowego betonu w ilości poniżej 5m3 wychodzi (przynajmniej u
    nas) sporo drożej bo wtedy sobie ekstra doliczają za transport i pompę.

    Pozdrawiam
    Ergie