  • 1. Data: 2009-10-05 09:44:18
    Temat: czym odkamienić instalację grzewczą ?
    Od: "Marecki" <m...@w...pl>

    cześć,
    jest stry dom poniemiecki, w piwnicy stary piec gazowy a potem rury - stare
    i kaloryfery żeberkowe,
    z każdego kaloryfera idzie taka cieńka rurka w górę które się łączą w
    łazience i tam jest zbiornik wzbiorczy,
    ale kaloryfery nie grzeją równomiernie, nawet te najbliżej pieca.
    może instalacja się zakamieniła gdzieś, a w tym roku na pewno nie zdążę jej
    wymienić,
    może bym ja odkamienił jakoś a potem napełnił nową wodą ?
    oby przetrzymać do wiosny ....

  • 2. Data: 2009-10-05 10:19:02
    Temat: Re: czym odkamienić instalację grzewczą ?
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ja bym radził założyć pompę. Jeżeli w instalacji nie wymieniano wody co roku
    a nawet częśćiej, to skąd ma się wziąć kamień?
    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-05 10:22:07
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ja bym radził założyć pompę. Jeżeli w instalacji nie wymieniano wody co
    > roku a nawet czę?ćiej, to sk?d ma się wzi?ć kamień?

    dokładnie.
    prędzej rdza pozatykała rury

  • 4. Data: 2009-10-05 10:25:19
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > może instalacja się zakamieniła gdzieś, a w tym roku na pewno nie zdążę
    > jej wymienić,
    > może bym ja odkamienił jakoś a potem napełnił nową wodą ?
    > oby przetrzymać do wiosny ....

    może się mylę
    ale w kaloryferach zbiera się szlam, nawet używając odkamieniacza nie
    wypłuczesz go z instalacji
    musisz zdjąc kaloryfery i wypłukać środek wodą pod ciśnieniem.
    tak miałem w grzejnikach panelowych - kiedyś (instalacja też lokalna)

  • 5. Data: 2009-10-05 10:39:39
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Marecki" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jej wymienić,
    > może bym ja odkamienił jakoś a potem napełnił nową wodą ?

    Nie tędy droga. Raczej instalacja (kaloryfery) zaczopowane szlamem - należy
    przepłukać.
    Zacząłbym jednak od próby odpowietrzenia ich. Nie zdziw się ale to może
    trwać nawet cały dzień, zwłaszcza jeżeli instalacja napełniona jest świeżą
    wodą. uruchom piec i zarezerwuj sobie jakiś wolny dzień na odpowietrzenie
    całego układu.
    Jak już napisali inni - zastanów się nad wstawieniem pompy obiegowej, ale
    przy starej instalacji chroń ją jakimś filtrem, chociażby takim bocznikowym
    za kilkanaście zł. Wstawienie pompy w takiej instalacji może powodować
    powstawanie dziwnych zjawisk w zbiorniku wyrównawczym ;)

    Stary piec gazowy - rozwiń pojęcie bo być może on ma już pompe obiegową i
    nie trzeba jej instalować.

    Dla ułatwienia życia zastanów się nad wstawieniem go grzejników korków z
    odpowietrznikami. Musisz się ugadać u dostawcy i wziąć tyle samo korków
    lewych i prawych z możliwością zwrócenia niewykorzystanych bo nie wiesz na
    co natrafisz :). Aby odpowietrzniki działaly prawidłowo grzejniki powinny
    być nieco przechylone- niewiele oko poziomnicy na styk do kreski-
    odpowietrznikiem w górę
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-10-05 15:26:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > może bym ja odkamienił jakoś a potem napełnił nową wodą ?
    > oby przetrzymać do wiosny ....

    Odradzam. Znam instalację, która została odkamieniona 10l octu i rozciekła się w
    kilku miejscach.

  • 7. Data: 2009-10-05 16:34:33
    Od: "Marecki" <m...@w...pl>

    no jest to dość stary piec gazowy z 1988 roku chyba polskiej produkcji.
    macie rację, too chyba nie kamień ale rdza mogła pozalepiać te cieńkie rurki
    do odpowietrzania,
    w dwóch kaloryferach zainstalowałem takie małe zaworki odpowietrzające,
    zobaczymy,
    no ale musze jeszcze rozkręcić 3 "zawory" poniemieckie jeszcze bo nie chcą
    się kręcić

  • 8. Data: 2009-10-05 20:10:08
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    preparat kamix