  • 1. Data: 2020-05-24 14:06:43
    Temat: czym różni się wiertło do metalu od wiertła do drewna :D
    Od: j...@g...com

    szybko w prost i na temat

  • 2. Data: 2020-05-24 14:49:33
    Od: e...@g...com

    Jedno jest do metalu, drugie do drewna, proste.

  • 3. Data: 2020-05-24 14:50:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    j...@g...com pyta:

    > szybko w prost i na temat

    Przeznaczeniem.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-05-24 14:55:08
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 24 maja 2020 14:06:45 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:
    > szybko w prost i na temat

    a całkiem poważnie - kształtem "ostrza" - do drewna ma zwykle "szpikulec" prowadzący
    i krawędzie "z zadziorkami" - do metalu ma ostrze stożkowe

  • 5. Data: 2020-05-24 14:59:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    p...@g...com napisał:

    > a całkiem poważnie - kształtem "ostrza" - do drewna ma zwykle "szpikulec"
    > prowadzący i krawędzie "z zadziorkami" - do metalu ma ostrze stożkowe

    Jeśli jednak tym metalem jest alumnium, to wiertło tez ma szpikulec
    i zadziorki na krawędziach.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-05-24 15:28:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 24 May 2020 05:06:43 -0700 (PDT), j...@g...com

    > szybko w prost i na temat

    Wiertłem do metalu przewiercisz drewno i metal, wiertłem do drewna tylko w
    drewnie, ale to dłużej posłuży bez stępiepienia się.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-05-24 16:28:13
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com
    > szybko w prost i na temat

    - Wiertła do drewna przeznaczone są do wiercenia w drewnie, zaopatrzone są
    one w długi szpic centrujący z dwoma rowkami wiórowymi.
    - Wiertła do metalu przeznaczone są do wiercenia w aluminium, miedzi,
    mosiądzu, cynku, żelazie i stali niestopowej - najczęściej mamy do czynienia
    z wiertłami walcowymi lub stożkowymi

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 8. Data: 2020-05-24 21:32:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 14:06, j...@g...com pisze:
    > szybko w prost i na temat

    Ponad to, co napisali inni: kąt czubka wiertła jest inny do drewna, inny
    do metalu - ma to poważne znaczenie. Są filmy na ten temat.

    --
    MN

  • 9. Data: 2020-05-24 23:16:19
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To jakiś test?
    K.

  • 10. Data: 2020-05-25 13:04:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-24 o 21:32, Marcin N pisze:

    > Ponad to, co napisali inni: kąt czubka wiertła jest inny do drewna, inny
    > do metalu - ma to poważne znaczenie. Są filmy na ten temat.

    Kąt wierzchołka (wierzchołkowy?).
    Podobnie kąt przyłożenia i kąt natarcia.
    Ale nawet dla różnych rodzajów i twardości stali są różne kąty.

    Nie mylisz metalu ze stalą?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam