  • 1. Data: 2020-05-21 23:33:05
    Temat: zaczepnie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Niektórzy się nudzą i zaczynają szukać okazji do kłótni więc wrzucę zaczepnie nowy
    wątek.
    Ocieplenie domu.
    Budzik nie czytaj bo tylko się zdenerwujesz. Nie będzie tu liczenia i żadnych cyfr.
    Będzie tylko obserwacja, wolnomyślicielskie poglądy, pokrętne przekonanie.
    Z różnych tekstów (m.in. z stąd) wiem, że dom dobrze zaizolowany to taki trochę
    termos. Odpowiednio gruba warstwa ale przede wszystkim musi być ciągłość ocieplenia.
    Jeśli termos to powinno to działać w obie strony tzn. chronić przed zimnem jak i
    przed ciepłem.
    Mieszkam w domu, który właśnie jest przykładem całkowitego przeciwieństwa
    "prawidłowego" budowania. Żadnych izolacji pionowych i poziomych; od wilgoci, od wody
    od temperatur. Ściany krzywe a jedna z nich zagłębiona w ziemi ok 2m. Dom stoi na
    zboczu. Z tego powodu jak ostatnio trochę popadało to wystrzeliły bezpieczniki bo na
    tej ścianie jest cała rozdzielnia.
    Żeby zrobić tu wszystko ze sztuką budowlaną to koszt byłby większy niż zburzenie i
    wybudowanie nowego (nie jestem pewien czy ten dom ma nawet fundamenty).
    Mimo to dom utrzymuje normalne temperatury zarówno te niskie jak i te wysokie czyli
    daje tzw. mikroklimat (nie mówię o wilgoci i pleśni).
    Czy w związku z tym cała ta ideologia o ocieplaniu nie jest sztuką dla sztuki.
    Koszty jakie trzeba ponieść na zrobienie prawidłowej izolacji są duże a i tak trzeba
    grzać (w Polsce i tu) a niektórzy instalują nawet klimatyzatory (w Polsce) żeby
    chłodzić. Sumarycznie wychodzą duże koszty. Nie lepiej zrobić jak w tym domu nie
    zawracać sobie tym wszystkim głowy a grzanie i chłodzenie po prostu wkalkulować w
    przyszłe koszty utrzymania?

    Kadar
    Już możemy kupować w sklepach budowlanych ale nie możemy podejść do stoiska. To się
    nazywa faza 1.

  • 2. Data: 2020-05-22 07:36:25
    Temat: Re: zaczepnie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 May 2020 14:33:05 -0700 (PDT), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > wysokie czyli daje tzw. mikroklimat

    Jakim urządzeniem ten mikroklimat został stwierdzony (podaj
    markę/model)?

    > (nie mówię o wilgoci i pleśni).

    No ale jest ta wilgoć lub pleśń (choć okresowo)?

    > i są duże a i tak trzeba grzać (w Polsce i tu)

    A to "tu" to gdzie jest?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-05-22 09:06:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy w związku z tym cała ta ideologia o ocieplaniu nie jest sztuką dla sztuki.
    (...)
    > Nie lepiej zrobić jak w tym domu nie zawracać sobie tym wszystkim głowy a grzanie i
    chłodzenie po prostu wkalkulować w przyszłe koszty utrzymania?

    Zależy jak na to patrzeć. Często jest tak jak napisałeś - watro rocznie
    dołożyć stówkę więcej na ogrzewanie, niż ocieplać dom. jak ktoś chce
    płacić małe rachunki - polecam mieszkanie w starym bloku - całkowity
    rachunek za gaz (co+woda użytkowa) ok 1200zł na rok. Skuteczność
    ocieplenia maleje wraz z jego ilością. tzn pierwszy centymetr styropianu
    robi największą robotę, drugi mniejszą itd. jednak grubość (lub
    sukteczność izolacyjna) rośnie z roku na rok. Jedyne sensowne
    wytłumaczenie jakie widzę to skala zjawiska. Jeśli wszystkie domy będą
    zaizolowane, to jako naród zaoszczędzimy duże pieniądze. albo jako
    cywilizacja wyrządzimy mniejszą szkodę planecie.
    Z drugiej strony nakazy ocieplania nowych budynków zawsze pozostaną
    nakazami. A szczególnie my lubimy obchodzić nakazy, bo często są głupie.
    ja od dawna pytam czy mogę mieszkać w ziemiance. nie, bo nie jest
    ocieplona (2 metry ziemi się nie liczą) a druga sprawa plan zabudowy
    lokalnej dopuszcza tylko kostki z dachem dwuspadzistym.

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-05-22 14:13:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-21 o 14:33 -0700, Kadar napisał:
    > Żeby zrobić tu wszystko ze sztuką budowlaną to koszt byłby większy
    > niż zburzenie i wybudowanie nowego

    Ale ten dom najprawdopodobniej *jest* wybudowany zgodnie ze sztuką
    budowlaną. Tyle, że nie dzisiejszą. Zachodzi pytanie, która sztuka
    lepsza - i tu zdania są podzielone.

    Sam mieszkam w domu, który ma kilkaset lat. Mieszka się bardzo dobrze,
    za sprawą lokalizacji, bo kiedyś nie budowano domów byle gdzie tak jak
    teraz, oraz dużej inercji, której brak w tzw. nowoczesnym budownictwie.

    Zaletą obecnego budownictwa jest niewątpliwie możliwość dokładnej
    regulacji temperatury i wilgotności. Jak kto lubi żyć w słoiku, to
    idealna sprawa. Ja akurat nie lubię, ale gusta w przyrodzie są różne.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-05-22 14:29:42
    Od: e...@g...com

    Grzyb, pleśń o czym piszesz to częsta przypadłość starych, nieocieplonych domów, bez
    izolacji pionowej i poziomej. Docieplenie domu, gdzie mamy podciąganie kapilarne czy
    inne zawilgocenia pogarsza tylko stan domu, komfort itp.

  • 6. Data: 2020-05-23 07:05:28
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 maja 2020 16:33:06 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    >
    > Kadar
    > Już możemy kupować w sklepach budowlanych ale nie możemy podejść do stoiska. To się

    Ale jakie masz pytanie?
    Pytasz czy remontowac wogole czy jak remontowac zeby mialo sens?
    Czy moze pytasz czy mozna jakos uniknac remontu?

    Co do ostatniego, mozna nic nie robic, klimat sie ociepli.
    Ale ta woda to inksza sprawa. Mysle ze jej tam wczesniej nie bylo. Mozna wydrenowac
    wtedy problemy z wilgocia sie skoncza.

  • 7. Data: 2020-05-23 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

    > Niektórzy się nudzą i zaczynają szukać okazji do kłótni więc wrzucę
    > zaczepnie nowy wątek. Ocieplenie domu.
    > Budzik nie czytaj bo tylko się zdenerwujesz.

    ;-DDD
    Ty mnie chyba znasz i wiesz ze jak napiszesz "nie czyta" to przeczytam ;-

> [...]
    > jak w tym domu nie zawracać sobie tym wszystkim głowy a grzanie i
    > chłodzenie po prostu wkalkulować w przyszłe koszty utrzymania?

    Tak jak piszesz - trzeba sobie policzyc.
    Matematyka nie bedzie prosta bo jak policzyc wartośc plesni w domu?
    Na ilosc lat zycia? Prawdopodobienstwo chorób?
    No ale same koszty grzania, chłodzenia w odniesieniu do tego co masz na
    zewnatrz to juz pewnie sie da.

    Ja w tym roku ociepliłem dom rodziców. Kosztowało mnie to ponad 50kPLN.
    Jeszcze nie wiem ile dzieki temu oszczedze na ogrzewaniu ale czuje ze to
    nie była dobra inwestycja i gdybym tak to liczył to pewnie nie było warto
    bo bedzie sie zwracac 30 lat...
    No ale czy tylko pieniadze w zyciu sie licza? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 8. Data: 2020-05-23 13:28:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 23 maja 2020 11:59:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > nie była dobra inwestycja i gdybym tak to liczył to pewnie nie było warto

    Ostatnio bywaja rozne dofinansowania na termomodernizacje, odliczenia od podatku
    itp...
    Dodatkowo jesli np. robi sie odnowienie elewacji, to dolozenie ocieplenia jest juz
    znacznie mniejszym kosztem...
    kazdy musi sobie sam policzyc / poczekac na oplacalne doinansowania itp ;)

  • 9. Data: 2020-05-24 00:27:26
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pozdrawia... Budzik

    No i przeczytał.
    K.

  • 10. Data: 2020-05-24 00:29:41
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A to "tu" to gdzie jest?

    Nie którzy piszą, że mnie widać. Nikomu nie zlecałem, żeby mnie śledzono więc nie mam
    pojęcia skąd niektórzy wiedzą, że jestem w Hiszpanii.
    K.