  • 21. Data: 2020-05-26 12:28:51
    Temat: Re: zaczepnie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > mieszasz terminy i ciężko sie bedzie dogadać. Na tzw "kanadyjczyki" mówimy ze są
    szkieletowe. Czyli konstrukcja szkieletu jest drewniana (rzadko: stalowa).
    > Jasne ze również istnieją żelbetowe szkielety wypełnione jakąś tam cegłą, ale
    wprowadzać do tej dyskusji ten termin to proszenie sie o niezrozumienie bo z punktu
    widzenia ocieplenia nie ma znaczenia czy budynek ma szkielet żelbetowy czy jest cały
    z cegły.

    Ok. nie będę dyskutował, pokornie przyjmuję do wiadomości i postaram się pamiętać.
    Tylko nadal nie wiem jak w takim razie nazwać taki "szkielet"

    https://www.google.es/maps/@38.1551748,-1.1219942,3a
    ,15.8y,56.58h,90.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC6tJ-CWFIlu
    8rSho0fcCVg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Też obrazek google (nie mam zdjęć tego). To poprawej stronie to osiedle, które w
    takim stanie stoi już od kilku lat. O takie konstrukcje mi chodzi.

    > Umówmy się ze szkieletory są drewniane, a to co z betonów/pustaków/cegieł nazwijmy
    murowane.

    A nie można tego tak po prostu nazywać bez umawiania się?

    > Pytanie: jak coś takiego zaizolować przed słońcem. Beton przewodzi tak samo zimno
    jak i ciepło (chyba).
    > tak sam jak inne -obkładając stosownie grubą warstwą styropianu lub wełny

    Ok. jasne. Więc tu tego nie robią.
    Dzięki za wyjaśnienie
    K.

  • 22. Data: 2020-05-26 13:44:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > A nie można tego tak po prostu nazywać bez umawiania się?

    Nie można. Bez umawiania się "budynki o konstrukcji szkieletowej" to
    pojęcie szerokie, ale dobrze określone. Dotyczy struktury konstrukcji,
    a nie materiału. W Hiszpani, we Włoszech, Grecji, czy Chorwacji
    miejscowi rozumieją to właśnie jako budowlę na bazie żelbetu (choć
    raczej nie umawiali się co do tego). Jeśli w Polsce komuś budynek
    szkieletowy kojarzy się wyłącznie z drewnianym kanadyjczykiem, to
    jest to tylko lokalne zaburzenie czasoprzestrzni, tak samo dobre jak
    to południowe.

    > Ok. jasne. Więc tu tego nie robią.

    Może kiedyś zaczną. Z tym że ci co już obkładają, stosują dość cienką
    warstwę izolacji termicznej -- gruba nie jest potrzebna. Bo to nie
    jest to samo, co "ocieplanie budynku" znane z Polski.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2020-05-26 15:47:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2020 12:28:53 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:

    > Ok. jasne. Więc tu tego nie robią.

    dlatego nieco bez sensu jest omawianie budownictwa w hiszpanii na polskiej grupie
    budowlanej. Różnice ze względu na klimat/zwyczaje/mentalność są spore, my
    niekoniecznie jesteśmy w stanie tak na pierwszy rzut oka odróżnić błędów budowy w
    hiszpanii od zwykłej praktyki itp

    b.

  • 24. Data: 2020-05-26 18:09:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Może kiedyś zaczną. Z tym że ci co już obkładają, stosują dość cienką
    > warstwę izolacji termicznej -- gruba nie jest potrzebna. Bo to nie
    > jest to samo, co "ocieplanie budynku" znane z Polski.

    Jak do tej pory nie trafiłem na takiego co by dom izolował czymkolwiek. Jedyna osłona
    jaka jest stosowana (to nie jest reguła) to tynki. Niestety często tzw. ozdobne.
    I o to ocieplenie (powinno być ozimnienie) wydaje mi się podobnym zabiegiem. Termos
    który utrzymuje ciepło, tak samo utrzymuje zimno. Dokładnie tak ktoś na grupie
    tłumaczył ideę ocieplania. Tylko pytanie czy bilans się zgadza. Ale jak zacznę o
    bilansach to budzik się obudzi i zacznie bilansować-przeliczać. Nie ma bilansu.
    Ściany grube, jest mikroklimat, nie trzeba ocieplać (ozimniać) bilans się zgadza.
    K.

  • 25. Data: 2020-05-26 18:14:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > dlatego nieco bez sensu jest omawianie budownictwa w hiszpanii na polskiej grupie
    budowlanej. Różnice ze względu na klimat/zwyczaje/mentalność są spore,

    Ne chodzi o porównania, bo te rzeczywiście są bez sensu. Raczej obserwujemy i
    rejestrujemy nasze wrażenia bo być może coś z tego wyniknie.

    >my niekoniecznie jesteśmy w stanie tak na pierwszy rzut oka odróżnić błędów >budowy
    w hiszpanii od zwykłej praktyki itp

    Jeśli czuję pleśń, widzę przecieki na ścianach, krzywą ścianę itd. to chyba nie ma tu
    wątpliwości.
    Zawsze mogę się mylić.
    K.

  • 26. Data: 2020-05-26 20:11:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]
    > obudzi i zacznie bilansować-przeliczać. Nie ma bilansu. Ściany grube,
    > jest mikroklimat, nie trzeba ocieplać (ozimniać) bilans się zgadza.

    Jeśli nie ma różnic temperatury po obu stronach przegrody, izolacja jest
    na nic. Hiszpan przez wieki nie miał klimy, to o izolację też nie musiał
    dbać. A zimę jakoś przekomarował w chłodku. Jak teraz płaci za chłodzenie,
    to w końcu dojdzie do tego, że opłaca mu się chatę ogacić. Zwykle na takie
    odkrycie trzeba kilkudziesięciu lat, teraz zbliża się ten moment.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2020-05-28 13:20:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jeśli nie ma różnic temperatury po obu stronach przegrody, izolacja jest
    > na nic. Hiszpan przez wieki nie miał klimy, to o izolację też nie musiał
    > dbać.

    Tu się nie zgodzę. O tym właśnie jest wątek. Na zewnątrz 30+ w środku mam 20+. Bez
    specjalnych urządzeń. Wszystko załatwiają mury. Więc jeśli taki jest efekt to po co
    zawracać sobie głowę, jakimiś dodatkowymi opłatami za izolacje.

    >A zimę jakoś przekomarował w chłodku.

    Tu się zgodzę. Na zimno to oni (moim zdaniem) nie mają pomysłu. To co robią z
    ogrzewaniem to ból głowy.
    K.

  • 28. Data: 2020-05-28 17:28:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Tu się nie zgodzę. O tym właśnie jest wątek. Na zewnątrz 30+ w środku
    > mam 20+. Bez specjalnych urządzeń. Wszystko załatwiają mury.

    Nie mury, lecz posadzka. A dokładniej to, na czym ona jest posadowiona.
    Tym czymś jest Matka Ziemia, która ma ogromną pojemność cieplną i prawie
    stałą temperaturę około 20°C (w Hiszpanii, w Polsce 10°C), będącą średnią
    temperaturą roczną.

    > Więc jeśli taki jest efekt to po co zawracać sobie głowę, jakimiś
    > dodatkowymi opłatami za izolacje.

    Mury robia za izolację -- w tych warunkach wystarczającą, by chłód
    od ziemi robił dobrze. A w klimacie kontynentalnym (Polska) robia
    za stabilizację, uśredniając dobowe wahania temperatury. Na tyle
    ich pojemność wystarcza.

    --
    Jarek