  • 1. Data: 2017-03-06 15:06:57
    Temat: czyszczenie studni kopanej
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    Studnia jest kopana czyli ma kregi betonowe o srednicy ok 1 metra.
    Glebokosc ok 10 metrow, sprawdze dokladnie za tydzien.
    Studnia nie byla uzywana przez ponad dwa lata i podobno mam wywalic z niej
    cala wode,
    oczyscic dno, poczekac az znowu zaleje i znowu wywalic cala wode i tak 3x.
    Okoliczne straze pozarne powiedzialy, ze nie robia takich uslug.

    No wiec kolejne pytanie do Was:
    1 - jaka pompą w rozsadnych pieniadzach osuszyc te studnie?
    2 - jak juz oczyszcze dno to moze jakis zwir filtrujacy na dole wysypac,
    wegiel aktywny?
    nie wiem co sie robi w takich przypadkach.

  • 2. Data: 2017-03-06 17:08:57
    Temat: Re: czyszczenie studni kopanej
    Od: Singapur <r...@z...cz>

    Pierwsza sprawa, to dobrze byłoby, aby prace te wykonała osoba,
    potrafiąca się asekurować oraz posiadała sprzęt do ochrony przed
    upadkiem z wysokości (uprząż pełna, przyrząd do zjazdów, przyrząd
    zaciskowy do asekuracji, dwie liny, trzecia do wiaderka z piaskiem, kask
    ochronny (szczególnie bardzo ważne!!!), i wiele innych).

    Najlepiej będzie jak zaproponujesz wykonanie tej pracy jakiemuś
    alpiniście przemysłowemu (oni właśnie takimi pracami zajmują się) z
    własnym sprzętem alpinistycznym.

    Serwis internetowy dla alpinistów przemysłowych, gdzie możesz bezpłatnie
    dodać ogłoszenie, z informacją że poszukujesz osoby do wyczyszczenia
    studni z własnym sprzętem, to: http://alpinwork.pl

    Druga sprawa, to wydajność pompy. Trudno jest tak wróżyć z fusów. Nie
    wiem jak gruba jest warstwa piachu warstwy wodonośnej. Jak głęboko w tej
    warstwie jest wkopana studnia. Nie chodzi o jej głębokość, choć to także
    jest istotne te twoje 10 metrów.

    Ja gdybym miał coś takiego wykonać, to kupiłbym pompę jednofazową do
    wody brudnej o dużej wydajności.

    Do wykonania tej pracy NIEZBĘDNE jest, aby były DWIE osoby!
    Jest to bezwzględny wymóg bezpieczeństwa. Druga osoba, ta, która będzie
    na górze, to może być dowolna osoba, ale ta na dole, pracująca na
    linach, to lepiej, aby był to alpinista przemysłowy. I jeszcze raz
    napiszę. Bezwzględnie w kasku ochronnym zapinanym pod brodą!

    pozdrawiam
    S.

  • 3. Data: 2017-03-06 17:17:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Singapur pisze:

    > Najlepiej będzie jak zaproponujesz wykonanie tej pracy jakiemuś
    > alpiniście przemysłowemu (oni właśnie takimi pracami zajmują się)
    > z własnym sprzętem alpinistycznym.

    A czy nie lepiej speleologowi przemysłowemu? Alpinista, to bardziej
    od malowania kominów.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-03-06 17:26:35
    Od: Singapur <r...@z...cz>

    Alpinista przemysłowy to jest osoba pracująca na wysokości i wisząca na
    2 linach (1 główna robocza, 2 awaryjna, ratunkowa).

    Budowa, remont czy naprawa: studni, komina, elewacji budynku, wycinka
    drzew metodą alpinistyczną, malowanie konstrukcji, itd, to są prace dla
    osób pracujących na wysokości takich jak alpinista przemysłowy.

    Natomiast prace te może wykonać każda osoba, która będzie umiała i
    wiedziała jak zachować się na wysokości oraz będzie posiadała i używała
    sprzętu do ochrony przed upadkiem z wysokości.
    Takimi osobami przeszkolonymi są właśnie alpiniści przemysłowi.

  • 5. Data: 2017-03-06 17:50:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak czyscili studnie w XIX wieku i wczezniej jak pojecie alpinisty przemyslowego
    nie istnialo. Nie bylo kaskow zapinanych pod broda i pelnych uprzezy?

  • 6. Data: 2017-03-06 18:01:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 15:06:59 UTC+1 użytkownik doktorek napisał:
> [...]
    > oczyscic dno, poczekac az znowu zaleje i znowu wywalic cala wode i tak 3x.
    > Okoliczne straze pozarne powiedzialy, ze nie robia takich uslug.

    A ktoś z okolicy z tzw szambowozem?
    Wypompuje, gęste z dna tez powinien ładnie zassać.

  • 7. Data: 2017-03-06 18:10:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zenek Kapelinder dopytuje:

    > A jak czyscili studnie w XIX wieku i wczezniej jak pojecie
    > alpinisty przemyslowego nie istnialo. Nie bylo kaskow
    > zapinanych pod broda i pelnych uprzezy?

    Wpuszczali na sznurze do studni kogutka uwiązanego za nogi.
    Szczególnie tam, gdzie studnia była na terenach metanowych.
    Drób ten machając skrzydłami zapewniał dopływ świeżego
    powietrza pracującemu na dole kopaczowi. Gęś też się do
    tego nadawała, może nawet lepiej, ale nie każdy miał gęś.
    Przy studniach do wydobywania ropy, to już w ogóle bez tak
    zorganizowanej wentylacji mechanicznej praca była nie do
    pomyślenia.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-03-06 18:42:43
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > wegiel aktywny?
    > nie wiem co sie robi w takich przypadkach.

    Ale dlaczego chcesz ją czyścić? Woda do użytku domowego czy podlewanie
    ogrodu? Ja bym poszukał studniarza w okolicy. Alpiniści to już jest
    pociąg pancerny na muchę :) Używam małej ruskiej pompy z bazaru, trzy
    kręgi wody wyciąga w godzinę ale to zależy od wydajności studni. A
    nawiasem, studnia była nieużywana kilkanaście lat, wrzuciłem pompe i
    normalnie zacząłem podlewać. Pewnie dla celów domowych bym zaniósł do
    sanepidu dla spokoju :)
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-03-06 18:45:02
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    o szambowozach nie pomyslalem. Ale ta sama rure z gownami mi wsadzi w
    studnie?
    ja pije te wode, co prawda przegotowana ale jeszcze scian nie obsralem :)

  • 10. Data: 2017-03-06 19:03:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 15:06, doktorek pisze:
    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    Daj sam spokój, wez tych co kopią studnię,
    mają sprzęt i wiedzę, wyczyszczą Ci i zdezynfekują,
    tak mi moji robili bo juz raz studnię czyściłem.

    --
    Pozdr
    Janusz