  • 1. Data: 2010-04-22 07:04:42
    Temat: dachówka - zmiana kominka wentylacyjnego
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Witam!

    Mam do Was pytanie, czy jak już położona jest dachówka,
    to nie będzie problemu z zmianą lokalizacji Kominka wentylacyjnego (dachówka
    robben ceramiczna)
    tak naprawde to 2 musiałbym przenieść w inne miejsce
    i teraz pytanie czy trzeba demontowac wiele dachówke, czy da się taki
    kominek wyjąć i przełożyć winne miejsce.

    www.baborow.com/kominek.jpg

    pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2010-04-22 07:25:27
    Temat: Re: dachówka - zmiana kominka wentylacyjnego
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Krzysiek> i teraz pytanie czy trzeba demontowac wiele dachówke, czy da się
    taki
    > kominek wyjąć i przełożyć winne miejsce.

    Żaden problem z samym przenisieniem. Taki kominek to jakby zwykła dachówka
    wiec możesz ja demontowac i przenosić bez problemu w inne miejsce

  • 3. Data: 2010-04-22 07:50:34
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Żaden problem z samym przenisieniem. Taki kominek to jakby zwykła dachówka
    > wiec możesz ja demontowac i przenosić bez problemu w inne miejsce

    Super
    dziękuję za odpowiedz
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-22 09:10:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam!
    >
    > Mam do Was pytanie, czy jak ju? po?o?ona jest dachówka,
    > to nie bedzie problemu z zmian? lokalizacji Kominka wentylacyjnego (dachówka
    > robben ceramiczna)
    > tak naprawde to 2 musia?bym przenie?ae w inne miejsce
    > i teraz pytanie czy trzeba demontowac wiele dachówke, czy da sie taki
    > kominek wyj?ae i prze?o?yae winne miejsce.

    IMHO trzeba zdjac tak z m2 zeby bez problemu palnikiem zalatac pape oraz wyciac i
    uszczelnic nowy otwór w deskowaniu.

  • 5. Data: 2010-04-23 09:26:07
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    William Bonawentura said the following on 22.04.2010 11:10:
    > IMHO trzeba zdjac tak z m2 zeby bez problemu palnikiem zalatac pape oraz wyciac i
    uszczelnic nowy otwór w deskowaniu.

    Nie, nie trzeba, kominek jest dachowka, wiec generalnie nie ma tam prawa
    nic podciekac, to nie komin. Wystarczy wycieta dziura w deskowaniu,
    nawet nie trzeba uszczelniac.
    S.

  • 6. Data: 2010-04-23 20:00:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 23 Kwi, 11:26, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nie, nie trzeba, kominek jest dachowka, wiec generalnie nie ma tam prawa
    > nic podciekac, to nie komin. Wystarczy wycieta dziura w deskowaniu,

    to po kiego cała ta izolacja dachu (papa, membrana) jak dziury nie
    maja znaczenia... ?
    zobaczysz po zimie jak ci nawieje śniegu pod dachówki, czy gąsiory,
    jak ci deszcz będzie takoż zacinał, jak poranna rosa ciurkiem będzie
    ci po izolacji ściekać i jak trafi na dziurę to...
    IMHO załataj porządnie z dużym zakładem

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-04-27 08:43:00
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    s_13 said the following on 23.04.2010 22:00:

> [...]
    > jak ci deszcz będzie takoż zacinał, jak poranna rosa ciurkiem będzie
    > ci po izolacji ściekać i jak trafi na dziurę to...

    Zimy juz byly dwie, nie ma mozliwosci nawiania sniegu pod dachowke, bo
    od tego sa zamki. Dachowka z kominkiem jest w 3 rzedzie dachowek od
    gory, wiec wysoko, pod nim jest strych z deskowana podloga.
    Nie nawieje tez pod gasiory, bo od tego jest farchuch pod nim, ktory
    zachodzi na dachowki.
    Sama rura kominka dosyc scislo przchodzi przez deskowanie dachu, jakos
    tam papa jest wywynieta, ale bez klejenia, ot tyle jak sie ulozy
    przecieta papa, wiec srednio szczelnie.

    Pokrycie dachowka jest naprawde szczelnym pokryciem, jedynie gdzie warto
    kleic to pod obrobkami blacharskimi, gdzie jak one puszcza to taka papa
    jeszcze uratuje sytuacje.

    Ale ja tak nie mam, bo nie zdazylem przez zrobienie dachowek tego
    przykleic, wiec jak sie zdejmie dachowki np powyzej obrobki komina i
    spojzy sie pod obrobke (ktora jest wyzej, bo spoczywa na latach, to
    widac szpary komin-papa.
    I nic, nawet podczas ulew, gdzie deszcz pada poziomo, nie cieknie.

    Warunek jest jeden - dobrze ulozona dachowka.
    S.