  • 1. Data: 2010-04-21 18:53:02
    Temat: słupki ogrodzeniowe - betonowanie
    Od: mayky <m...@c...pl>

    Witam

    Szykuje słupki stalowe do betonowania
    no i po oczyszczeniu nalotu rdzy idzie na nie minia
    a dolne 50 cm ktore ma byc zabetonowane pokrywam lepikiem
    a tu nagle jeden ze znajomych który mnie odwiedził
    mówi że tą część słupka która ma być zalana betonem
    nie należy jej traktować lepikiem bo beton się go
    " nie złapie " jak on to nazwał -
    no i przyznaję że zgłupiałem .......

    to w końcu malować końcówki tym lepikiem czy nie ?????

    mayky

  • 2. Data: 2010-04-21 19:44:02
    Temat: Re: słupki ogrodzeniowe - betonowanie
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > " nie złapie " jak on to nazwał -
    > no i przyznaję że zgłupiałem .......
    >
    > to w końcu malować końcówki tym lepikiem czy nie ?????

    co z tego że nie złapie! boisz się że ktoś ci je wystawi? Największe
    obciążenie będzie boczne tych słupków.
    Pomaluj całe farbą, wytrzyma na całe twoje życie, potem niech się martwią
    potomni

  • 3. Data: 2010-04-21 20:19:31
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie życz chłopu szybkiego zgonu, bo czas życia słupków z rur pomalowanych
    minią i niczym nie zabezpieczonych wewnątrz to góra 20 lat. Wiem, co piszę,
    bo przeżyłem juz kilka płotów. Okazuje się że słupki z kątownika są trwalsze
    od tych z rur (wewnątrz rury grasuje "ruda"), no chyba, żeby je wewnątrz
    wypełnić betonem. W moim przypadku porównuję rury fi 50 mm i kątownik 50x50.
    Tu i tu grubośc ścianki podobna.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-04-21 20:30:19
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewnątrz wypełnić betonem. W moim przypadku porównuję rury fi 50 mm i
    > kątownik 50x50. Tu i tu grubośc ścianki podobna.

    nie miałem złych zamiarów,
    beton wewnątrz jak najbardziej tak,
    kątąwnik jak najbardziej tak, ale kolega już ma słupki więc chyba odpada

  • 5. Data: 2010-04-21 21:24:31
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > " nie złapie " jak on to nazwał -
    > no i przyznaję że zgłupiałem .......
    >
    > to w końcu malować końcówki tym lepikiem czy nie ?????

    Ja przezylem jeden plot z slupkami z katownikow zabezpieczonych powierzchniowo
    przed rdzewieniem jakims czarnym mazidlem. Po 30 latach wiekszosc slupkow (i
    siatki) urdzewiala u podstawy tzn. nad lub na styku z powierzchnia betonu.
    Zatem malowac czymkolwiek czesci, ktora bedzie zabetonowana nie trzeba i nie
    nalezy gdyz beton jakos znakomicie zabezpiecza stal przed rdzewieniem tak, ze
    co siedzi w betonie nie rdzewieje. Ten lepik, ktory oszczedzisz na malowaniu,
    po zabetonowaniu i zwiazaniu betonu uzyj do powtornego pomalowania tylko
    strefy, paska slupka nad betonem i sam beton zamalowac tez nie zaszkodzi.
    W sumie sasiad dobrze Ci radzi.
    Betonowac slupkow wewnatrz nie trzeba pod warunkiem, ze ten slupek, scislej
    jego dolny koniec w gruncie bedzie wystawal ponizej betonu o cm po to aby woda
    w slupku mogla w ten grunt wsiaknac. Jesli zabetonujesz spod to general mroz
    slupki w zimie rozsadzi. Ale zabetonowanie rur wewnatrz, bardzo pracochlonne,
    jest korzystne. Z tym, ze to utrudni motaz drutow napinajacych, ktore
    normalnie przewleka sie przez otwory nawiercone w slupkach.
    Zatem najpierw nalezy wstawic i ustawic slupek do sznurka a dopiero potem
    wokol dziure w ziemi zalac betonem, przy czym nie zalowac cementu.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-04-22 07:14:59
    Temat: Re: sĹ?upki ogrodzeniowe - betonowanie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dokładnie jest tak, jak piszesz.
    Natomiast, co do słupków z rur wystających poniżej betonu do ziemi to u mnie
    się to nie sprawdza, bo grunt jest gliniasty i wilgoć swoje wewnątrz rur
    robi. Być może na piasku będzie inaczej.,\
    Jacek