  • 1. Data: 2010-04-21 13:28:53
    Temat: Dwie bliźniacze małe działki a dom na granicy.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam ponownie grupę,

    Są dwie działki, każda po 350m2. Wąskie.
    Sąsiadują ze sobą - jeden właściciel

    Po połączeniu tworzą 700m2 - prawie kwadrat,
    na którym już można zmieścić jakiś domek.

    I teraz pytanie. Ponieważ działka mała, domek
    tak czy siak będzie mniej więcej na środku...
    zatem na granicy wew. obu działek.

    Czy mogę zbudować domek na tych dwóch działkach ?
    Czy wcześniej muszę dokonać jakiegoś "scalenia"
    tych dwóch działek - do jednej ?

    Ktoś z Was może coś takiego już przerabiał ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2010-04-21 14:34:14
    Temat: Re: Dwie bliźniacze małe działki a dom na granicy.
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    Obowiązuje MPZP czy warunki zabudowy ?

  • 3. Data: 2010-04-21 16:40:08
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Obowiązuje MPZP czy warunki zabudowy ?

    MPZP - a dokładnie to:

    http://bip.marki.pl/pl/bip/uchwaly/2002_rok/uchwala_
    407_2002

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2010-04-21 16:43:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Sąsiadują ze sobą - jeden właściciel
    >
    > Po połączeniu tworzą 700m2 - prawie kwadrat,
    > na którym już można zmieścić jakiś domek.

    U nas takie dwie działki sa traktowane jako jedna budowlana całość i ta
    środkowa granice nie jest brana pod uwage jako istotna dla odległosci
    budynku od granic działki.
    Zresztą na czyms takim bede sie budował, żadnego scalenia nie robie.

    b.

  • 5. Data: 2010-04-21 16:55:08
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Budyń"

> [...]
    > od granic działki.
    > Zresztą na czyms takim bede sie budował, żadnego scalenia nie robie.

    OK - dzięki za konkretne info ! :)

    i powodzenia w budowie... ja chciałbym ruszyć za niecały rok (wiosna 2011).

    Póki co czytam grupę i zbieram fundusze ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 6. Data: 2010-04-21 19:33:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > 2011).
    >
    > Póki co czytam grupę i zbieram fundusze ;)

    zajdz do swojego starostwa zebys sie nie zdziwił, co kraj to (niestety)
    obyczaj.

    b.

  • 7. Data: 2010-04-23 09:24:43
    Od: arch <s...@w...pl>

    wiadomościnews:hqnalh$45t$1@inews.gazeta.pl...

    > zajdz do swojego starostwa zebys sie nie zdziwił, co kraj to (niestety)
    > obyczaj.
    >
    > b.

    Dokładnie tak....
    Np. w starostwie w Piasecznie jest tak, że obie działki muszą być w
    tej samej księdze wieczystej.
    I teraz właśnie przechodzę dla pewnego Inwestora ścieżkę w sądzie w
    celu przyłączenia działki do księgi wieczystej.

    pozdr
    Sławek

  • 8. Data: 2010-04-23 11:17:32
    Od: k...@o...eu

    A w starostwie w Wadowicach żeby dwie działki były traktowane jako jedna, to dom
    musi stać na obu. Bo jeśli dom mieści się na jednej działce ale np.: 2 m od
    granicy to nie dostaniesz pozwolenia, bo dom stoi zbyt blisko granicy :-) I nie
    interesuje ich to, że za granicą też jest moja działka.

    Kazek

  • 9. Data: 2010-04-23 12:16:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > granicy to nie dostaniesz pozwolenia, bo dom stoi zbyt blisko granicy :-) I nie
    > interesuje ich to, że za granicą też jest moja działka.

    Jest to bardzo zdroworozsądkowe podejście. Niezabudowaną drugą działkę mógłbyś
    sprzedać omijając tym samym wymóg zachowania odległosci od sąsiada. Dopiero scalenie
    działek rozwiązuje problem.

  • 10. Data: 2010-04-23 12:18:49
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 23 Kwi, 13:17, k...@o...eu wrote:

    > A w starostwie w Wadowicach eby dwie dzia ki by y traktowane jako jedna, to dom
    > musi sta na obu. Bo je li dom mie ci si na jednej dzia ce ale np.: 2 m od
    > granicy to nie dostaniesz pozwolenia, bo dom stoi zbyt blisko granicy :-) I nie
    > interesuje ich to, e za granic te jest moja dzia ka.
    >
    > Kazek
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

    No i mają rację, ale tak jak napisałem wcześniej, jeżeli obie twoje
    działki mają jedną księgę wieczystą, wówczas są traktowane jako jedna
    nieruchomość gruntowa. I wtedy odległości określone w warunkach
    technicznych nie obowiązują.