  • 1. Data: 2010-04-21 11:23:54
    Temat: Instalacja wodna i kanalizacyjna - projekt i wykonanie
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Mam kilka pytań odnośnie instalacji co, cwu i kanalizacyjnej.
    Instalacje będę robił sam, a ponieważ nie chce zorientować się że coś jest
    nie tak jak będzie za późno, wiec może cos podpowiecie.

    1. Do domu mam tylko doprowadzoną kanalizacje do poziomu zero i studnie
    głębinową do poziomu zero, no i co dalej co powinienem dalej robić od czego
    zacząć?
    2. Na pewno będzie hydrofor i stacja uzdatniania wody, póki co będzie do
    celów budowlanych zwykła pompa. Jak rozmieścić przewody do instalacji wodnej
    i do hydrofora, chować w ściany czy nie, z jakiego materiału je robić? Jakie
    powinny być przekroje tych przewodów?

    3. Na pewno instalacje wody muszę doprowadzić do kotła zarówno do celów
    ogrzewania jak i sanitarnych, czy to trzeba jakoś podzielić, robić jakieś
    osobne odprowadzenia za kotłem hydroforem? Na co zwrócić tu szczególną
    uwagę?

    4. Jak i w czym prowadzić rury w podłodze?

    5. Jakie przekroje, jak i gdzie prowadzić instalacje kanalizacyjną? Na co
    zwrócić uwagę, na co uważać? Czy to prawda że potrzebne są jakieś
    odpowietrzenia?

    6. Jak podłączyć odpływ z łazienki z podłogi, jak to układać? W styropianie,
    na gołym chudziku czy jak?
    7. Czy cyrkulacje warto robić czy nie? Bo podobno niepotrzebnie cały czas
    się woda grzeje?
    8. Czy zasobnik ciepłej wody jest potrzebny, czy to zbędny wydatek - planuje
    kocioł kondensacyjny i ogrzewanie podłogowe.
    W ogóle czy macie może jakieś projekty, schematy takich instalacji? Jak one
    wyglądają co powinno się i jak robić?
    Może macie jakieś opisy itd?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-04-21 12:00:48
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kocioł kondensacyjny i ogrzewanie podłogowe.
    > W ogóle czy macie może jakieś projekty, schematy takich instalacji? Jak one

    Na te pytania nie ma prostej odpowiedzi tak/nie. Trzeba sobie zrobić pewne założenia
    i wtedy wybrać. Np. punkt 7. Ta woda się nie grzeje niepotrzebnie tylko po to by
    pokryć stratę na ucieczce ciepła z rur w ścianę. I w zależności od tego czy chcesz
    oszczędzić energię czy wodę zastosujesz cyrkulację bądż nie. Wydaje mi się, że skoro
    zadajesz tak bardzo ogólne pytania to powinieneś najpierw sporo poczytać a potem
    wrócić do tematu.

  • 3. Data: 2010-04-21 17:05:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Nie obraź się, ale po milionie zadanych wcześniej pytań nadal tak naprawdę
    nie wiesz jak to zrobić. Nawet nie przeczytałeś podstawowych wymagań
    prawnych dotyczących instalacji (vide pytanie nr 5) z dwóch rozporządzeń
    które każdy właściciel budynku powinien znać. Przepowiadam zatem: zrób to
    sam a będziesz robił pięć razy a na koniec i tak nie unikniesz błędów
    funkcjonalnych lub np zrobisz tak że narazisz na skażenie z WC inne przybory
    sanitarne (zlewozmywak, brodzik itp).
    --
    Jackare