  • 1. Data: 2010-04-21 09:25:36
    Temat: Ogrodzenie
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Wiem ze wiele razy przewija sie tu temat wykonania ogrodzenia np. przy
    pomocy siatki lesnej. Najczesciej opisujecie, iz nalezy zrobic dolek wsadzic
    slupek i zalac betonem. Czy w taki sam sposob sa wykonane slupki
    ogrodzeniowe przy autostradach i innych drogach szybkiego ruchu ? Jadac
    samochodem przygladalem sie tym ogrodzeniom z siatki lesnej i wydaje mi sie
    ze one nie sa zalane betonem. Czy ktos z was orientuje sie w tym temacie ?
    Moze sa one bardzo gleboko wkopane ?
    Poozdrawiam

    --
    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2010-04-21 16:22:57
    Temat: Re: Ogrodzenie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie ze one nie sa zalane betonem. Czy ktos z was orientuje sie w tym
    > temacie ? Moze sa one bardzo gleboko wkopane ?

    Do siatki leśnej najczęsciej stosuje sie slupki drewniane.
    Kupujesz w najblizszym nadlesnictwie tzw. wałki 2.4metra długości najlepiej
    modrzew ale moze buyc i sosna lub swierk, kopiesz dziury na 50-70cm
    wstawiasz słupek zasypujesz ziemia ubijasz. Montujesz siatke lesnai masz
    tymczasowe ogrodzenie które czasami słuzy lat naście. Ja tak mam z jednej
    strony, zasadziłem tam zywopłot z ałyczy(sadzonki kupione za grosze w
    nadlesnictwie) ktory tak sie rozrasta że tworzy bariere nie do przejscia dla
    intruzów wiec tam już pewno normalnego ogrodzenia robił nie bede.

    Kris

  • 3. Data: 2010-04-21 17:46:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > wstawiasz słupek zasypujesz ziemia ubijasz. Montujesz siatke lesnai masz
    > tymczasowe ogrodzenie które czasami słuzy lat naście.

    u mnie sosnowe słupki przegniły po dwóch latach, ale nie były niczym
    zabezpieczane

    > Ja tak mam z jednej
    > strony, zasadziłem tam zywopłot z ałyczy

    ile lat trzeba, żeby stworzyć żywopłot taki 1,70m ?
    a nie ma problemu z opadającymi owocami?

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-04-21 20:59:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    c.googlegroups.com...
> [...]
    > tymczasowe ogrodzenie które czasami słuzy lat naście.

    >u mnie sosnowe słupki przegniły po dwóch latach, ale nie były niczym

    Dlatego pisałem o modrzewiu

    >ile lat trzeba, żeby stworzyć żywopłot taki 1,70m ?
    >a nie ma problemu z opadającymi owocami?

    Posadziłem jesienią 2008. W zeszłym roku ciełem dosyć intesywnie aby dobrze
    zageściły się od dołu
    W tym roku licze ze niżej metra nie bede przycinał. Jesienią powinien miec
    więc ponad metr. W zeszłym roku jeszcze nie owocowały.
    Z drugiej strony działki w zeszłym roku posadziłem berbeys czerwony(też
    sadzonki kupione w nadleśnictwie, cena ok 10 razy niższa jak u okolicznych
    sprzedawców). Ten rośnie wolniej ale szczególnie jesienią wygląda
    przepięknie. No i tak kolczasty że tworzy bariere nie do przebycia już teraz
    a za dwa lata zapewne będzie nie do pokonania.

    Zarówno pod berberysem jak i pod ałyczą posadziłm barwinka aby chwasty się
    tam nie rozrastały. To za rada z grupy pl.rec.ogrody.

    Kris

    Kris

  • 5. Data: 2010-04-22 08:18:13
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

> [...]
    >>
    > Zarówno pod berberysem jak i pod ałyczą posadziłm barwinka aby chwasty się
    > tam nie rozrastały. To za rada z grupy pl.rec.ogrody.

    Wszystko pieknie ale ja pytalem o posadowienie slupkow metalowych wzdluz
    autostrad, dokladnie interesowalo mnie czy sa zabetonowane, czy nie.

    // Patryk Jakóbiak \\