  • 1. Data: 2010-04-20 14:23:13
    Temat: zgłoszenie budowy ogrodzenia - dziwne formalności
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    próbowałem dzisiaj zgłosić w starostwie zamiar budowy ogrodzenia od
    strony drogi i nie udało mi się :-)
    panienka od zgłoszeń wybyła i zgłoszenia przyjmował gość od pozwoleń
    na budowę, więc tu upatruje problem i nadgorliwość.
    Ale do rzeczy: zakwestionowali mi mapkę z wyrysowanym ogrodzeniem
    (xerowany fragment mapy zagospodarowania terenu, dołączony do projektu
    domu, zrobiony przez architekta), bo nie oryginał, ewentualnie
    poświadczona pieczęcią i parafką zgodność z oryginałem (nie potrafił
    powiedzieć przez kogo), nie była to cała mapa jak do celów
    projektowych z legendą w dolnym rogu, gdzie są dane działki, której
    dotyczy), reasumując najlepiej gdybym dołączył oryginalną mapę do
    celów projektowych, jak przy pozwoleniu na budowę :-)
    druga sprawa: mam dołączyć projekt ogrodzenia, uproszczony jak to
    nazwał, z rysunkami technicznymi, jakby opis nie wystarczył (zwykła
    siatka pleciona 1,50, bez cudowania)
    trzecia sprawa: mam na tym projekcie i na mapie dostać od gminy wpis,
    że akceptuje projekt i nie wnosi zastrzeżeń, bo droga gminna,
    nie potrafił podać żadnych podstaw prawnych dla tych dziwnych, moim
    zdaniem, "dodatków" do zgłoszenia, jak nie uzupełnię, to on nie
    przyjmie
    No i co wy na to: może mnie w ten sposób udupić? w zasadzie mogę
    zdobyć te wszystkie dodatkowe papierki, tylko czy rzeczywiście muszę?
    Czy gmina może robić problem z zatwierdzeniem? Ogrodzenie w zasadzie w
    granicy, ale całkowicie na moim terenie. Czy mogą kazać się odsunąć od
    drogi, ze względu na hipotetyczne kiedyś jej poszerzenie (droga
    gruntowa obecnie, bez żadnej strategicznej wartości), powtarzam
    hipotetyczne, bo żadnych planów zagospodarowania, czy nawet w
    dalekosiężnych projektach gmina tego nie przewiduje.
    ... a może poczekać aż wróci panienka od zgłoszeń i wtedy uderzać :-),
    jakoś przy poprzednich zgłoszeniach i mapka była dobra i opis z
    rysunkiem odręcznym wystarczył :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-04-20 16:24:49
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    s_13 pisze:
    > próbowałem dzisiaj zgłosić w starostwie zamiar budowy ogrodzenia od
    > strony drogi i nie udało mi się :-)

    Lekko tam nie macie.

    Zgloszenie bylo na ksero mapy - odrecznie postawiona kreska,
    gdzie bedzie plot. 2 zdania opisu, ze plot z tego i tego,
    takiej i takiej wysokosci.

    Zadnego sygnalu zwrotnego z gminy - co po miesiacu
    oznaczalo, ze jest OK.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 3. Data: 2010-04-20 16:44:35
    Od: M <M...@w...pl>

    s_13 pisze:

> [...]
    > nie potrafił podać żadnych podstaw prawnych dla tych dziwnych, moim
    > zdaniem, "dodatków" do zgłoszenia, jak nie uzupełnię, to on nie

    Nie może "nie przyjąć". Daj na biuro podawcze (nie idź do gościa),
    poczekaj 30 dni i olej. Owszem mogą w tych 30-tu dniach poprosić o
    uzupełnienie (ale muszą mieć podstawę prawną).

    Generalnie poszukaj w KPA jakie formalności musisz spełnić + przepisy
    szczegółowe (prawo budowlane).

    M.

    PS
    A tak na marginesie, ten gość nie może NIE PRZYJĄĆ. Zobacz np.
    http://www.wspolnota.org.pl/content/view/6184/

    Urzędasom to się w dupach przewraca. Pamiętaj, że tobie wolno zrobić
    wszystko, co nie jest zabronione, a oni mogą robić tylko to, co jest
    dozwolone. Więc jeśli nie ma przepisu, że mogą odrzucić podanie, to mają
    obowiązek przyjąć. Jak nie to skarga (może być telefoniczna, mailowa,
    nie musi być podpisana - może nawet być podpisana pseudonimem) - był
    taki wyrok NSA, gość podpisał maila pseudonimem.

  • 4. Data: 2010-04-20 17:35:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >próbowałem dzisiaj zgłosić w starostwie zamiar budowy ogrodzenia od
    >strony drogi i nie udało mi się :-)

    tak jak tu piszą składaj wniosek prosto na biuro podawcze, pogłupieli ci
    twoi urzędnicy do reszty. No i z tą gminą przegieli zupełnie.

    b.

  • 5. Data: 2010-04-20 19:40:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > nie musi być podpisana - może nawet być podpisana pseudonimem) - był
    > taki wyrok NSA, gość podpisał maila pseudonimem.

    nie, no on by przyjął, jakbym się uparł, ale jak powiedział: po co?...
    jak i tak mnie osobiście wezwie do uzupełnienia dokumentacji...,
    miałem już z nimi przeboje przy pozwoleniu na budowę domu, w ostatnich
    dniach przed ostatecznym terminem wydania, dostałem telefon, że coś
    jest nie tak w zapisach WZ, jak zjawiłem sie na miejscu, to
    przyczepili się do jakiegoś błędu stylistycznego w stylu "lub
    czasopisma..." :-)... i kazali występować o nowe WZ... :-) wk...łem
    się, ale za radą ludzi z tej grupy z tego regionu udałem się do
    kierowniczki wydziału, bo podobno równa babka, okazało się, że
    rzeczywiście :-) spojrzała w papiery poszła do podwładnego,
    przeprosiła mnie za problemy i jeszcze tego samego dnia miałem
    pozwolenie na budowę :-)
    ech... nie chce mi się przechodzić tego po raz wtóry... w poniedziałek
    wraca kobitka, która się zajmuje przyjmowaniem zgłoszeń, mam nadzieję,
    że tak jak kilka razy poprzednio będzie szybko, sympatycznie i bez
    bólu :-)
    BTW w mojej wsi i tak wszyscy dziwnie patrzą jak coś czasem w rozmowie
    napomknę o formalnościach z budową, tutaj jak ktoś chce stawiać płot,
    to stawia, chce kopać studnię czy szambo, to kopie, chce stawiać
    szopę, to stawia... i urzędu nie pyta, najwyżej sąsiada :-) i wszyscy
    (w miarę) zgodnie żyją :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-04-20 19:56:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    p.googlegroups.com...
> [...]
    >to stawia, chce kopać studnię czy szambo, to kopie, chce stawiać
    >szopę, to stawia... i urzędu nie pyta, najwyżej sąsiada :-) i wszyscy

    Własnie miałem to napisać: ja u siebie w okolicy nie znam nikogo kto robił
    zloszenie do plotu. Ja tez nie robilem ale nie musiałem chyba bo plot jest
    przy mojej wlasnej/prywatnej drodze.

    Kris

  • 7. Data: 2010-04-20 20:56:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    p.googlegroups.com...
    >nie, no on by przyjął, jakbym się uparł, ale jak powiedział: po co?...
    >jak i tak mnie osobiście wezwie do uzupełnienia dokumentacji...,

    No to odmówisz uzupełnienia, napiszesz ze zgłoszenie jest zgodne z prawem.
    Wtedy on ci zgłosi sprzeciw do robót, ale musi sie wykazać paragrafami, a
    nie jakimis widzimisie. Kto wie czy nie odpuści. Takiego np uzgodnienia z
    gminą robic nie musisz wiec niech spróbuje na to zrobić paragraf.

    b.

  • 8. Data: 2010-04-21 07:04:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > nie jakimis widzimisie. Kto wie czy nie odpuści. Takiego np uzgodnienia z
    > gminą robic nie musisz wiec niech spróbuje na to zrobić paragraf.

    "W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych
    oraz termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, o którym
    mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 [o prawie dysponowania nieruchomością na cele
    budowlane]], oraz, w zależności od potrzeb, dpowiednie szkice lub rysunki, a także
    pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami. W razie konieczności
    uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na
    zgłaszającego obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów,
    a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw, w drodze decyzji."

    Niestety nie znamy tych "odrębnych przepisów" więc trochę ciężko gdybać.

  • 9. Data: 2010-04-21 07:16:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety nie znamy tych "odrębnych przepisów" więc trochę ciężko gdybać.

    Tak - ale własnie te paragrafy w sprzeciwie muszą sie pojawic.

    b.

  • 10. Data: 2010-04-21 09:18:37
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    A nie masz przypadkiem w warunkach zabudowy określonego ogrodzenia?

    czy to na pewno trzeba zgłaszać jak jest w warunkach zabudowy?