  • 1. Data: 2010-04-20 08:22:01
    Temat: Slupek od bramy po wiosnie
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Witam.

    Jest tak:
    - ogrodzenie gdzie jest iles tam slupkow, fi jakies ok. 9cm, rura
    gruboscienna
    - do ostatniego w szeregu slupka sa przymocowane zawiasy do furtki i tu
    sie konczy tez podmurowka
    - furtka z profili i sztachetami pod furtka tez wylana podmurowka
    - slupek o przekroju kwadratu, bok = ok. 12cm. Slupek wkopany w ziemie
    dosc gleboko, z tego co pamietam ok 90cm i zalany betonem
    - brama przesuwna

    W czasie poprzednich wiosen (calosc stoi od 4 lat) zdazalo sie ze byly
    problemy z otwarciem furtki po wiosnie, ale jak wszystko obsechlo to
    bylo OK.
    Po tej wiosnie jak na razie problem nie ustepuje :-( Furtka sie ociera o
    ten kwadratowy slupek i sie blokuje.
    Zastanawiam sie co z tym mozna zrobic - zaczepic do jakiejs
    terenowki/traktora i pociagnac za ten slupek? Odkopac slupek wraz z
    cementem i probowac to jakosminimalnie przesunac?
    Jakies inne pomysly?

    Licze na to ze ktos juz mial taki problem i jakos sie z niego wykaraskal :-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2010-04-20 11:12:31
    Temat: Re: Slupek od bramy po wiosnie
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
    > Jakies inne pomysly?
    >
    > Licze na to ze ktos juz mial taki problem i jakos sie z niego wykaraskal
    > :-)

    Przerobic furtke / slupek tak, aby do zawiasów byly prostopadle dospawane
    kawalki pretów
    gwintowanych, umozliwiajace regulacje przez wkrecenie / wykrecenie.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-20 14:39:04
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci

    > Jakies inne pomysly?
    >
    > Licze na to ze ktos juz mial taki problem i jakos sie z niego wykaraskal :-)

    Mialem, mialem. Jedynym skutecznym wyjsciem bylo zespawanie dwóch slupków z profili
    zamknietych 10x10 z dwiema poprzeczkami z tego samego profila. Poprzeczki rzecz jasna
    w czesci "podziemnej" slupków. Calosc "ramy" zostala oczywiscie zabetonowana. Od tego
    czasu slupki sa równolegle caly rok.

  • 4. Data: 2010-04-22 17:24:03
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2010-04-20 16:39, użytkownik William Bonawentura napisał::

> [...]
    w czesci "podziemnej" slupków. Calosc "ramy" zostala oczywiscie zabetonowana. Od tego

    No to mnie nie pocieszyles :-(
    Rozumiem ze teraz konstrukcja ma ksztalt litery U skoro poprzeczki sa
    zakopane pod ziemia? A od gory nie masz zadnej poprzeczki?

    Czyli szpadel w dlon i do dziela ...

  • 5. Data: 2010-04-23 09:26:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Rozumiem ze teraz konstrukcja ma ksztalt litery U skoro poprzeczki sa
    > zakopane pod ziemia? A od gory nie masz zadnej poprzeczki?

    "U" z kreską poziomą w środku :). Nie. U góry, nad furtką, nie ma poprzeczki. Słupki
    są zresztą za niskie. Kluczowe jest to, że pod ziemią są DWA równoległe poziome
    profile i to one utrzymują równoległość "pionów".

    > Czyli szpadel w dlon i do dziela ...

    Wiosna idzie :)

  • 6. Data: 2010-04-23 11:14:25
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > profili zamknietych 10x10 z dwiema poprzeczkami z tego samego profila.

    W moich terenach (glina) standardowo słupki bramy i furtki osadza się we
    wspólnym betonowym fundamencie, wykopanym poniżej głębokości przemarzania, czyli
    min. 110 cm. Stali do środka dawniej nikt nie dawał. A czy dziś dają to nie
    wiem, bo nikt w okolicy czegoś takiego nie robił ostatnio.

    Dokładnie.
    A najlepiej:
    1. Wyciągnąć z ziemi istniejące słupki,
    2. Rozbić beton w którym są słupki osadzone,
    3. Wykopać fundament na 25 cm szerokości a przy słupkach może być nieco szerzej.
    Fundament musi sięgać ~25 cm za słupki,
    4. Dokładnie ustawić i zamocować na rusztowaniu słupki w docelowym położeniu.
    Mocowanie musi być tak silne, żeby słupki się nie ruszyły przy zalewaniu,
    5. Zalać wszystko betonem. Beton może być z betoniarki :-)

    Kazek