  • 1. Data: 2010-04-20 06:09:55
    Temat: czyszczenie kostki granitowej z olejów i smarów
    Od: IgorA <i...@w...pl>

    Witam
    Proszę o podpowiedź jak poradzić sobie z plamami oleju samochodowego
    które powstały na podjeździe wykonanym z kostki granitowej. Nadmieniam
    iż preparat - HG odplamiacz nie poradził sobie z tym problemem.

  • 2. Data: 2010-04-20 13:57:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Proszę o podpowiedź jak poradzić sobie z plamami oleju samochodowego
    > które powstały na podjeździe wykonanym z kostki granitowej. Nadmieniam
    > iż preparat - HG odplamiacz nie poradził sobie z tym problemem.

    ostatnio słyszałem wypowiedź fachowca co będzie czyścił kostkę przed
    pałacem prezydenckim z resztek po zniczach, mówił tak: najpierw para
    pod ciśnieniem o temp około 150 stopni, potem ewentualnie detergenty

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-20 20:08:45
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 20 Kwi, 08:09, IgorA <i...@w...pl> wrote:
> [...]
    > które powstały na podjeździe wykonanym z kostki granitowej. Nadmieniam
    > iż preparat - HG odplamiacz nie poradził sobie z tym problemem.

    Ja słyszałem, że najlepsza metoda na czyszczenie kostki granitowej, to
    palnik...

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2010-04-21 12:15:27
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Ja słyszałem, że najlepsza metoda na czyszczenie kostki granitowej, to
    > palnik...

    no płomieniowanie równiez mogłoby byc, ale nie sprawdzałem osobiście czy
    zwykły palnik wystarczy i ile gazu potrzeba do zamierzonego efektu....

    ja polecam środki firmy która produkuje chemie do czyszczenia... a nie
    jakies HG itp ;) przerabiałem czyszczenie cegieł itp....

    dousuwania plam olejowych polecan LOSONIT, lub LOSONIT FORTE...

    do usuwania innych plam, odświeżenia całej kostki polecam MUROLIN 3 :)

    ale uwaga - zabawa dla odważnych - najpierw przeczytaj ulotkę i stosuj sie
    do zaleceń producenta !!

    http://www.coverax.pl/cleaning.html

    Środki tanie nie są, ale działają... znalazłem tego producenta po wydaniu w
    marketach kilku stów na środki do czyszczenia cegły - miała wyglądać jak
    nowa - po murolinie 3 osady z cegły w centrum poznania z kamienicy z 1880
    roku zeszły po pierwszym użyciu i cegła wyglądała jak nowa :)

    nie jestem przedstawicielem handlowym/producentem...

    po prostu uważam że jak robic to od razu dobrze :)

    Pzdr.
    Marcin W.