  • 1. Data: 2010-04-19 08:57:56
    Temat: ogrzewanie parterówki
    Od: "quent" <x...@x...com>

    W takim (parterówka, bez piwnicy i poddasza użytkowego) projekcie:
    http://www.elipsa.info/_test/rzut.jpg
    planuje właśnie instalację c.o.

    Powiedzcie mi proszę czy dobrze myślę.

    Pod uwagę biorę 2 warianty ogrzewania gazowego:
    1) niskotemperaturowy, wszędzie podłogówka
    Podłogi z terrakoty lub kamienia (łazienki, kuchnia, wiatrołap) oraz
    linoleum (pokoje).
    Kocioł kondensacyjny 1f z zasobnikiem.

    2) dwustrefowa czyli niskotemperaturowa (podłogówka) + wysokotemperaturowa
    (kaloryfery w sypailni i 2 pokojami dziennymi)
    Podłogi z terrakoty lub kamienia (łazienki, kuchnia, wiatrołap) oraz
    wykładziny (pokoje)
    Kocioł z zamkniętą komorą spalania NIEkondensacyjny 1f z zasobnikiem.

    Niezależnie od wariantów, w ściance między kuchnią a jadalnią, mam
    zaprojektowany komin spalinowy do podłączenia kozy. To tylko tak na wszelki
    wypadek (cena gazu) bo nie zamierzam z niej korzytać.

    I tu moj dylemat. Który wariant zastosować?
    Czy nr 1 da rade bez problemu ogrzać taki dom bez wspomagania się kominkiem?
    Rozumiem, że nr 2 jest droższy w instalacji i w eksploatacji bo nie mam
    kondensacji, tak?
    Czy w nr 1 da się sterować temp. w każdym pomieszczeniu osobno?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-04-19 10:44:35
    Temat: Re: ogrzewanie parterówki
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > 1) niskotemperaturowy, wszędzie podłogówka
    > Podłogi z terrakoty lub kamienia (łazienki, kuchnia, wiatrołap) oraz

    bez dwóch zadan kazdy współczenie budowany dom (ze względu na stosunkowo
    niewielkie straty ciepła) da sie ogrzać podłogówką, wiec kaloryfery sobie
    odpuść. A tym linoleum to mnie poraziłeś ;-) Beton pomaluj zwykłą olejną i
    na to wykładzine dywanową.

    b.

  • 3. Data: 2010-04-19 10:45:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A tym linoleum to mnie poraziłeś ;-)

    Why? :>

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-04-19 10:56:12
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A tym linoleum to mnie poraziłeś ;-)

    Nie myślę o linoleum udającym kafelki albo drewno a o czymś takim:
    http://www.elipsa.info/_test/linoleum.jpg

    Mam teraz u siebie w kilku miejscach i bardzo sobie chwalę.
    Łatwo umyć, ciepło pod stopami, tanie, chyba zdrowe bo z naturalnych
    surowców, trwałe i nadaje się do podłogówki najlepiej po terrakocie i
    kamieniu.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-04-19 11:13:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie myślę o linoleum udającym kafelki albo drewno a o czymś takim:
    > http://www.elipsa.info/_test/linoleum.jpg

    Nooo, do tego sie nie wtrącam. Chcesz to sobie połóż, mi sie kojarzy z
    przychodnią, kwestia gustu a o tym nie dyskutujemy :)

    b.

  • 6. Data: 2010-04-19 11:18:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    >

    > Nooo, do tego sie nie wtrącam. Chcesz to sobie połóż, mi sie kojarzy z
    > przychodnią, kwestia gustu a o tym nie dyskutujemy :)

    Chodzi CI o materiał czy wygląd bo nie rozumiem.
    Wygląd - wzorów jest multum!
    W obiektach użyteczności publicznej to raczej podłogi PCV.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-04-19 11:22:08
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    quent pisze:
> [...]
    >
    > Chodzi CI o materiał czy wygląd bo nie rozumiem.
    > Wygląd - wzorów jest multum!
    > W obiektach użyteczności publicznej to raczej podłogi PCV.

    linoleum to linoleum

    jesli bedziesz miec dom w nowoczesnym stylu to ten motyw przejdzie

    ale musi byc fajnie zrobiony, te zawijania linoleum na ściany to typowa
    przychodnia lub szkoła

    michal

  • 8. Data: 2010-04-19 11:22:35
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Mon, 19 Apr 2010 12:56:12 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Łatwo umyć, ciepło pod stopami, tanie, chyba zdrowe bo z naturalnych
    > surowców, trwałe i nadaje się do podłogówki najlepiej po terrakocie i

    Mógłbyś coś więcej napisać - producenci, forma, cena?

    --
    ŁC
    "Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z

  • 9. Data: 2010-04-19 12:10:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Mógłbyś coś więcej napisać - producenci, forma, cena?

    Do swojego obecnego mieszkania kupiłem to
    (http://www.elipsa.info/_test/linoleum.jpg) linoleum w styczniu 2008. Jak mi
    w Komforcie pokazali wzornik to się za głowę złapałem :>

    Tak jak pisałem zalety to:
    - latwo umyć
    - ciepło pod stopami nawet poza okresem grzewczym
    - tanie 20 - 25zl/m2, w rolkach 2, 3, 4m - kładziesz sam czyli tanio
    - zdrowe bo z naturalnych surowców
    - nie elektryzuje się jak podłoga PCV
    - trwałe, mam od ponad 2 lat w kuchni czyli bardzo ruchliwym miejscu
    - nadaje się do podłogówki najlepiej po terrakocie i kamieniu
    - wzory raczej do nowoczesnych aranżacji, chyba, że ktoś lubi udawane drewno
    czy kafelki

    Wady:
    - osobiste urazy do tego materiału z czasów słusznie minonych

    W sumie namówiła mnie na to żona bo na początku nie chciałem o tym słyszeć
    nawet.
    Dziś wiem, że w nowobudowanym domku chcę to mieć koniecznie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2010-04-19 12:11:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > linoleum to linoleum

    Aha

    > ale musi byc fajnie zrobiony, te zawijania linoleum na ściany to typowa
    > przychodnia lub szkoła

    Nie trzeba zawijać, ja nie zawijałem.

    Pozdr.
    www.elipsa.info