  • 1. Data: 2010-04-19 15:06:52
    Temat: Zasady projektowania schodów
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Chcę zrobić schody na poddasze. Będą używane sporadycznie. Domek typu
    wieżyca i chciałbym aby schody były pochylone o taki kąt jak dach. W związku
    z tym schody będą strome. Wymyśliłem więc, że zrobię kacze. Proszę
    podpowiedzieć jak szeroki musi być stopień aby dało się bezpiecznie zejść z
    takich schodów.

    PC

  • 2. Data: 2010-04-19 15:16:31
    Temat: Re: Zasady projektowania schodów
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpowiedzieć jak szeroki musi być stopień aby dało się bezpiecznie zejść

    Dodam tylko, że kąt nachylenia wynosi 54st.

    PC

  • 3. Data: 2010-04-19 16:36:02
    Od: M <M...@w...pl>

    PC pisze:

    > Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Dodam tylko, że kąt nachylenia wynosi 54st.

    google twoim przyjacielem
    http://www.budnet.pl/Zasady_konstruowania_schodow_-_
    podstawowe_wymiary,technologie_budowlane,a=973.html

    M.

  • 4. Data: 2010-04-19 17:16:18
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > google twoim przyjacielem
    > http://www.budnet.pl/Zasady_konstruowania_schodow_-_
    podstawowe_wymiary,technologie_budowlane,a=973.html

    To znalazłem ale nadal mam wątpliowści. Ile musi wystawać dolny stopień pod
    górnym aby dało się stopę postawić? Bo o ile wchodzenie nie stanowi problemu
    to schodzenie już jest kłopotliwe a chciałbym uniknąć konieczności
    schodzenia tyłem.

    PC

  • 5. Data: 2010-04-19 22:01:03
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcę zrobić schody na poddasze. Będą używane sporadycznie.

    Jak sporadycznie, to może po prostu otwierane, strychowe ?
    >= 250 PLN

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-04-20 05:39:32
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Tu masz sytuację przymusową i jeżeli MUSI być te 54 stopnie to cudów nie
    będzie.
    Dolny stopień wystaje pod górnym o ctg kąta x wysokość stopnia. Dając
    wysokośc 21 cm masz 15 cm, co oznacza, że postawisz piętę i zostanie kawałek
    zapasu. Przy takim kącie nie ma co liczyć na postawienie całej stopy, no
    chyba, że zrobisz wysokośc stopnia 40-42 cm ale to już nie bardzo można
    nazwać schodami.
    Ja bym wybrał kompromis np. wysokośc 29 cm szerokość 21.
    Przy tak stromych schodach jest pewne, że prędzej, czy później ktoś schodząc
    przodem policzy stopnie własnym siedzeniem (niestety).
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-20 06:56:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy tak stromych schodach jest pewne, że prędzej, czy później ktoś
    > schodząc przodem policzy stopnie własnym siedzeniem (niestety).

    Ale autor opisał o stopniach tzw. kaczych.
    Od kilkunastu lat takie schody sa w domu moich rodziców. Kwestia
    przyzwyczajenia ale po jakims czasie chodzi sie po nich stosunkowo wygodnie.
    co do wymiarów to teraz trudno mi ustalic ale za kilka dni bede na miejscu
    toi zmierzę.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-04-20 09:56:58
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Tylko nie mów, że idąc po takich schodach w dół twarzą do przodu potrafisz
    postawić stopę na powierzchni stopnia leżącej pod stopniem wyższym.
    No chyba, że moja znajomość anatomii stopy coś nie teges ;-)
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-20 10:06:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Tylko nie mów, że idąc po takich schodach w dół twarzą do przodu potrafisz
    > postawić stopę na powierzchni stopnia leżącej pod stopniem wyższym.
    > No chyba, że moja znajomość anatomii stopy coś nie teges ;-)

    Oczywiście nie jest to "normalne" schodzenie
    Trzeba zacząć schodzenie od własciwej nogi.
    A jak są odpowiednio docięte to szerokośc stopnia równa sie prawie długosci
    stopy.
    Nie twierdzę że takie schody to idealne rozwiazanie ale jest to jedyne
    rozwiazanie jeśli nie ma miejsca nazrobienie normalnych schodów.
    Gwoli ścisłośći- piszemy o schodach tego typu:

    http://www.stolmix.com/?idx=schody_kacze_proste

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-04-20 10:21:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > postawić stopę na powierzchni stopnia leżącej pod stopniem wyższym.
    > No chyba, że moja znajomość anatomii stopy coś nie teges ;-)

    Dodam jeszcze że schody o których pisałem wyżej użytkowałem w domu moich
    rodziców przez prawie 10lat. Rodzice uzytkują je do dzisiaj.
    Kwestia przyzwyczajenia się do chodzenia po takich schodach. No i na dzieci
    trzeba bardziej uważać.

    Krzysiek