  • 1. Data: 2010-04-19 21:58:50
    Temat: 2 tynki w jednym mi9eszkaniu
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Czy to bedzie mialo sens?

    Pomyslalem sobie, ze jesli przestawiam sciane to musze ja zburzyc.
    Jesli burze to musze postawic nowa ale w innym miejscu. Jesli postawie
    to pozniej musze ja otynkowc. Jesli tynkowac to dlaczego nie zrobic
    tego tynkiem cementowo-wapiennym? Bo jak na razie wszystkie tynkie sa
    zrobione gipsowe.
    Czy to czyms grozi? Chyba nie powinno nic zlego sie stac, chyba ze
    przy malowaniu beda roznice.

    Tak przy okazji moze ktos wyjasnic na czym polego roznica miiedzy
    tynkiem gipsowym a gladzia gipsowa i jak to sie rozpoznaje?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2010-04-19 22:02:16
    Temat: Re: 2 tynki w jednym mi9eszkaniu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > to pozniej musze ja otynkowc. Jesli tynkowac to dlaczego nie zrobic
    > tego tynkiem cementowo-wapiennym? Bo jak na razie wszystkie tynkie sa
    > zrobione gipsowe.

    Jesli pozostale sa gipsowe to i ten zrób gipsowy. Tynk cementowo wapienny
    jest mocniejszy, ale ma fakture, podczas gdy gipsowy jest calkowicie gladki
    i beda sie róznic. Oczywiscie mozesz na ten C-W polozyc dodatkowo gladz
    gipsowa, ale w tym momencie placisz dwa razy za efekt taki, jak przy tynku
    gipsowym wyjdzie od reki.

    > Tak przy okazji moze ktos wyjasnic na czym polego roznica miiedzy
    > tynkiem gipsowym a gladzia gipsowa i jak to sie rozpoznaje?

    Tynk gipsowy jest gipsowy w calej strukturze, gladz zas to jedynie cieniutka
    warstwa gipsu na twardszym, cementowo-wapiennym (zwykle) podlozu. Jak
    rozpoznac? Puknac rabem mlotka ;-) jak wejdzie na pól milimetra to gladz,
    jak wywali dziure na kilka mm gleboka, to tynk gipsowy.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-19 22:30:50
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > gipsowa, ale w tym momencie placisz dwa razy za efekt taki, jak przy tynku

    Pomyslalem sobie, ze jesli chociaz troche poloze teco wapna to klimat
    bedzie lepszy w mieszkaniu. Z tego co piszesz ponizej rozumiem, ze
    gladzi nie kl;adzie sie na tynki gipsowe.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2010-04-19 22:35:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Pomyslalem sobie, ze jesli chociaz troche poloze teco wapna to klimat
    > bedzie lepszy w mieszkaniu.

    Jedna sciana przy gipsowej calosci pewnie niewiele zmieni.

    > Z tego co piszesz ponizej rozumiem, ze
    > gladzi nie kl;adzie sie na tynki gipsowe.

    Generalnie nie ma takiej potrzeby po prostu, choc czytalem gdzies o tynkach
    gipsowych spartaczonych do tego stopnia, ze trzeba bylo na nie gladz
    naciagac. Gladz sluzy do wyrównywania tynków cementowo-wapiennych robionych
    tradycyjnymi metodami, a wiec mocno chropowatych.

    J.

  • 5. Data: 2010-04-19 22:46:51
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > naciagac. Gladz sluzy do wyrównywania tynków cementowo-wapiennych robionych
    > tradycyjnymi metodami, a wiec mocno chropowatych.

    To byc moze budzet mi podratowales. Niektorzy wykonawcy juz mi chcieli
    na tynki gipsowe klasc dladz.
    Dzieki.

    > Jedna sciana przy gipsowej calosci pewnie niewiele zmieni.

    Niestety nie bedzie to jedna ale 3 moze 4

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2010-04-20 06:51:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    > gipsowych spartaczonych do tego stopnia, ze trzeba bylo na nie gladz
    > naciagac.
    To dosyc czeste przypadki.
    A znam równiez conajmniej kilka przypadków gdzie po roku, dwóch trzeba bylo
    na tynki gipsowe nakladac gladz. Tynk gipsowy wyglada gladko jak tafla szkla
    jak jest stosunkowo swiezy. Jednak jak dobrze wyschnie to pojawiaja sie
    niewielkie dziurki, wglebienia itp. I z reguly przed kolejnym malowaniem
    konieczne jest szpachlowanie.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-04-20 06:53:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jedna sciana przy gipsowej calosci pewnie niewiele zmieni.

    >Niestety nie bedzie to jedna ale 3 moze 4

    Daj tynki cementowo wapienne i gladz wapienna zamiast gipsowej

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-04-20 07:52:43
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

> [...]

    > gladz naciagac. Gladz sluzy do wyrównywania tynków cementowo-wapiennych
    > robionych tradycyjnymi metodami, a wiec mocno chropowatych.

    Ja to nawet widzialem. Najgorsze, ze inwestor totalnie zilony w temacie i
    mimo moich podpowiedzi zeby tego od dewelopera nie odebral i reklamowal, dal
    sie naciagnac na gladz w calym domu. A na koniec okazalo sie, ze dal sie
    naciagnac na d_w_i_e warstwy gladzi. Rece mi opadly jak sie dowiedzialem, bo
    nie byl ten tynk az taki zly. Wymagal poprawek ale bez q....wa przesady.

    Tomasz

  • 9. Data: 2010-04-20 12:05:35
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Co to jest gladz wapienna? Domyslam sie ze cos podobnego jak gladz
    gipsowa tylko ze z wapna ale czy to bedzie sie trzymalo i czy przy
    malowaniu nie bedzie roznic? Poniewaz beda to sciany stykajace sie
    wiec fragmentami w rogach te tynki beda na siebe nachodzily.

    Czy dobrze rozumiem? jesli dobrze przeszlifuje sciany z tynkiem
    gipsowym to powinno wystarczyc dla dobrego efektu? Tam jest co
    szlifowac bo to ma co najmniej 1cm grubosci a miejscami nawet wiecej.

    Nadal nie wiem jaka jest roznica miedzy gladzia a tynkiem bo wlasciwie
    uswiadomilem sobie, ze nie wiem czy u mnie to jest tylko tynk czy juz
    gladz.
    Sciany rowne, gladkie (nie jak tafla szkla ale dosyc) i wlasciwie na
    moje oko to by mi wystarczylo ale moze mam tak spaczone oko ze tego
    nie rozrozniam.

    Czy gladz jest gladsza od pomalowanej sciany GK?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 10. Data: 2010-04-20 16:27:11
    Od: M <M...@w...pl>

    Dy pisze:

> [...]
    > malowaniu nie bedzie roznic? Poniewaz beda to sciany stykajace sie
    > wiec fragmentami w rogach te tynki beda na siebe nachodzily.

    Gładź wapienna ma inną fakturę. Nakłada się ją w 2-3warstwach (mokro na
    mokro) i nie szlifuje (wygląda wtedy jak szkło - ohyda, wygląda wtedy
    jak paskudny gips). Powinna mieć konsystencję jogurtu. Tynk cementowy
    jest mocno chłonny, więc trzeba go przed namoczyć lub zagruntować (bo
    jak pierwsza warstwa ci wyschnie i nie zdążysz nałożyć drugiej to
    kicha). "Fachowcy" nie lubią gładzi wapiennych bo są przyzwyczajeni do
    syfnego gipsu, który nie schnie tak szybko a potem i tak się go
    przeciera. A przy wapiennych musisz mieć miękką pacę, jak przejedziesz
    stalową to wyślizgasz i będzie wyglądało tragicznie.

    Zobacz np. maxit ip 300.

    M.