  • 1. Data: 2010-04-20 16:00:24
    Temat: Hydroizolacja
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Zapewne byli juz wielokrotnie, ale im wiecej czytam, tym mniej wiem.
    Wielu z Was budowalo domy podpiwniczone, w trudnym terenie, ja rowniez
    pokusilem sie o to. Wiem, wiem, nie powinno sie, ale stalo sie.
    Dom czesciowo podpiwniczony, glina.
    Zastanawiam sie jak zrobiliscie sensownie izolacje przeciwwodna.
    Do wyboru o ile wiem sa : papy termozgrzewalne , masy bitumiczne.
    Na dzis wszystko wskazuje ze uzyje mas bitumicznych,
    Prosze o porady
    zbyszek

  • 2. Data: 2010-04-20 18:32:03
    Temat: Re: Hydroizolacja
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    Z czego masz zrobione ściany piwnic? i co to znaczy "trudny teren" w Twoim
    przypadku?
    Mam zrobiona piwnice, zaglebiona na 1,5 przy stanie wod gruntowych 1m i
    raczej nie przewiduje problemow, chociaz roboty z hydroizolacjami mialem
    sporo.
    Powiedz cos wiecej

    RadekB

  • 3. Data: 2010-04-20 18:39:07
    Od: "Przemyslaw Salata" <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do wyboru o ile wiem sa : papy termozgrzewalne , masy bitumiczne.
    > Na dzis wszystko wskazuje ze uzyje mas bitumicznych,

    Ogolnie temat rzeka, ale w 2 slowach to:

    1. Podstawa to sprawny drenaz opaskowy, w celu obnizenia poziomu wod gruntowych.

    2. Co lepsze masy, czy papy nie wiem. Ja za namowa jednego z grupowiczow
    (tornada) dalem pape i nie zaluje. Bylo z tym troche zabawy. Masy po latach moga
    pekac, widze to na przykladze jednego domu. U mnie teren piaszczysty.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-04-21 07:08:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Do wyboru o ile wiem sa : papy termozgrzewalne , masy bitumiczne.
    > Na dzis wszystko wskazuje ze uzyje mas bitumicznych,

    A to ma byc piwnica czy suterena ?

  • 5. Data: 2010-04-21 09:16:06
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek B." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam zrobiona piwnice, zaglebiona na 1,5 przy stanie wod gruntowych 1m i
    > raczej nie przewiduje problemow, chociaz roboty z hydroizolacjami mialem

    Sciany piwnic z bloczka cementowego. Piwnica w calosci (oprocz 50 cm
    postumentu)zaglebiona w ziemi.Trudny teren - to glina. Gdy nie pada to
    jeszcze jeszcze, wody nie ma, natomiast po deszczu - dookola fundamentow
    woda, bez odpompowania nie znika,
    Prawde mowiac skladam sie ku masom bitumicznym, poniewaz nie za bardzo
    wyobrazam sobie wykonania dobrze pokrycia papa na rogach, oraz dokladnego
    przykleje nia tej papy.
    Opaska drenarska dookola oczywiscie jest zaplanowana, do tego chce rzucic
    kilka rur drenarskich pod posadzke. W piwnicy rowniez jest studzienka
    zbyszek