  • 1. Data: 2010-04-20 19:26:27
    Temat: Montaż brodzika - rurki, rureczki
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Kładę rurę kanalizacyjną do brodzika i mam taki stan na chwilę obecną:
    http://img685.imageshack.us/img685/968/dsc00630bx.jp

    Rura kilka cm od ściany. Dalej w lewo będzie przebijać się prosto do kuchni
    przez ściane.
    Jest mały problem, bo przy takim ustawieniu nie mogę się wstrzelić w trójnik
    (nie ma na fotce) z syfonu brodzika.
    Albo musiałbym rure zakopać w ścianie albo ją przyblizyć w stronę odpływu
    (oddalić od ściany)
    I tutaj z kolei sprawa wygląda tak. Brodzik jest na styropianie, od spodu
    wygląda to tak:
    http://img263.imageshack.us/img263/1334/dsc00635bc.j
    pg

    Ta tylna ścianka to przyklejony styropian do wewnętrznego profilu. Jakbym go
    wyciął pod rurę to podejrzewam że niezbyt satbilny byłby tylny przeg
    brodzika. Logiczne wydaje się więc przesunięcie rury dalej od ściany, aby ta
    szła pod ożebrowaniem środkowym brodzika aby ten był oparty dookoła.
    I teraz tak ma byc usytuowane wszystko:
    http://img208.imageshack.us/img208/518/dsc00633b.jpg

    Za bardzo swobody nie ma. Pozycję stelażu determinuje kat wyjścia rury
    odpływowej. Nic oprócz gietkiej rury nie da się wsadzić aby to zmienić.
    Odległość pomiędzy brzegiem brodzika a stelażem to 11cm. Zmniejszy się jak
    płytami obkleję.

    Puszczając rurę pod brodzikiem trzeba będzie ją na tych kilku cm ukryć pod
    kaflami/stopniem.
    Opcja druga to rycie ściany. Ale czy taka podcinka na dość dużej długości i
    na 7cm (rura 50-tka) ma sens? W dodatku aż do kuchni musi wyjść. Ta ściana
    to bloczki pustaki ceramiczne.

    Proszę o jakieś porady/pomysły.

    Irokez

  • 2. Data: 2010-04-20 20:44:50
    Temat: Re: Montaż brodzika - rurki, rureczki
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Opcja druga to rycie ściany. Ale czy taka podcinka na dość dużej długości
    > i na 7cm (rura 50-tka) ma sens? W dodatku aż do kuchni musi wyjść. Ta

    Jeżeli już uparłeś się by to tak robić, to obróć tak mocno jak się da ten
    trójnik reducyjny do którego wchodzi odpływ, tak by przeryć wylewkę i rurę
    fi 50 puścić w wylewce. Inna opcja to wyrwać z pionu trójnik fi 110/45 st
    (ten do którego podpięty jest ustęp i zastąpić go trójnikiem 90 st lub 89
    st. W poziomie dać trójnik 45 st i dopiąć do niego wc a do poziomego odcinka
    dać redukcję 110/50 i w wylewce puścić rurę do brodzika, tak jak na tym
    przepięknym rysuneczku:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/852e43744fafa2c5
    .html
    Pomimo tych porad podtrzymuję wszystko to co pisałem we wczesniejszych
    postach nt.skażenia i nadal polecam podpinać się do pionu, ale zrobisz jak
    chcesz. Ja bym obkuł pion, wstawił trójnik redukcyjny i powyżej trójnik do
    wc. Mimo wszystko.

    Z innych pomysłów, to stelaż do spłuczki masz nieprawidłowo zamocowany. Tego
    się nie mocuje do wylewki tylko do stropu. Trzeba obkuć wylewkę wokół nóg
    stelaża, tak aby było 0,5 - 1 cm marginesu wokół nóg i przykręcić do stropu.
    Nie zalewać wylewką.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-21 15:48:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > st. W poziomie dać trójnik 45 st i dopiąć do niego wc a do poziomego
    > odcinka dać redukcję 110/50 i w wylewce puścić rurę do brodzika, tak jak

    Tylko jak mam go wyrwać, jak mam jeszcze 2 pietra nad sobą a góra i dół jest
    zalany. Jak wytnę piłą to i tak nie poskładam.

    A to sprawdzę.

    Dzięki

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-04-21 16:54:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Tylko jak mam go wyrwać, jak mam jeszcze 2 pietra nad sobą a góra i dół
    > jest zalany. Jak wytnę piłą to i tak nie poskładam.

    Poskładasz. Przetniesz rurę nad trójnikiem, wyciągniesz i włożysz co trzeba,
    przytniesz rury ile trzeba i złożysz za pomocą specjalnie w tym celu
    skontruowanej mufy dwustronnej nasuwnej (wygląda jak dwa kielichy), o
    takiej:
    http://img.nokaut.pl/p/c7/4b/c74ba9d1c58631b39308995
    671d3204b90x90.jpg
    Najważniejsze by obydwa odcinki rur dobrze posmarować poślizgiem bo już od
    fi 110 mufa lubi się bardzo mocno zasysać sprawniając poważne trudności przy
    przesuwaniu. Czasem nie jest to zassanie a owalizacja rury.
    Jeżeli masz nad sobą sąsiadów to mimo wszystko polecam zaopatrzyć się w metr
    rury, dwa kolana i wiaderko do którego skierujesz pion z góry na czas
    wymiany trójników

    > A to sprawdzę.

    sprawdź,sprawdź bo jak tak zostawisz to masz szansę że wylewka powyrywa ci
    obudowę stelaża lub conajmniej będziesz miał problem z pękaniem łączeń płyt
    i pękaniem np fug na kafelkach. Wylewka jest ruchoma względem stropu i choć
    rusza się w zakresie milimetrowym (3-6 mm przeważnie) to z ogromną siłą
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-04-21 18:36:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > celu skontruowanej mufy dwustronnej nasuwnej (wygląda jak dwa kielichy), o

    hmm.. no tak.. tylko dobrze potem uszczelnić.

> [...]
    > i choć rusza się w zakresie milimetrowym (3-6 mm przeważnie) to z ogromną

    Zdania sa podzielone jak czytam
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133099-Ste
    larz-WC-po-wylewkach

    Jutro podjade i pomierze ile tego tam jest tej wylewki i pod spodem.

    Dzięki za udział w dyskusji, bo jak widze to posucha po zimie na tym forum
    :)

    Irokez