  • 1. Data: 2010-04-21 18:09:02
    Temat: piec na pelety w ciepłe dni
    Od: "remix8" <s...@p...onet.pl>

    Jestem użytkownikiem pieca Ulrich Kombopelletich KP 24. Po początkowych
    problemach z rozruchem piec pięknie pracował całą zimę.Okazał się być
    oszczędnym i bezproblemowym.Ponieważ powierzchnia którą ogrzewał była nawet
    nieco ponad jego możliwości mocy pracował "intensywnie" i mimo ciężkiej zimy
    dał radę. Problemy zaczęły się razem z ociepleniem- sterownik pokojowy
    wyłącza piec na długie godziny , temperatura wody znacznie poniżej 40 stopni
    i po podjęciu znowu pracy wewnątrz pieca zaczyna mocno wyraszać- ściany
    pokrywają się smołą, co jak wiadomo nie tylko zanieczyszcza ale także
    niszczy piec. Z niepokojem myślę o lecie- chciałbym używać pieca jako źródło
    ciepła c.w.u i wtedy okresy bezczynności będą jeszcze dłuższe. Czy jest na
    to jakaś rada?

  • 2. Data: 2010-04-21 18:58:53
    Temat: Re: piec na pelety w ciepłe dni
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "remix8" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > dał radę. Problemy zaczęły się razem z ociepleniem- sterownik pokojowy
    > wyłącza piec na długie godziny , temperatura wody znacznie poniżej 40
    > stopni

    Masz na myśli wodę do mycia, czy do ogrzewania ?
    Jeśli ogrzewanie, to (jeśli występuje) być może masz nie zgrane
    krzywą temperatury / temperatura zewnętrzna vs. żądana temperatura
    pomieszczenia ?

    Jeśli sama CWU, to ustawienia sterownika nie mają na nią wpływu
    (z ew. wyjątkiem godzin grzania).

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-21 19:52:47
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Nie znam pieca i sterowania.Może wskazówka dla Ciebie będzie to ze w zwyklym
    piecu weglowym stosuje sie dodatkowy zawór mieszający ktory znajduje sie
    miedzy powrotem a zasilaniem w ten sposób czesc wody z powrotu omija piec
    ( przez co go nie schładza) i idzie do zasilania.Efekt taki ze na piecu
    masz wyższą temperature a w obiegu niższą.

  • 4. Data: 2010-04-21 21:02:41
    Od: "remix8" <s...@p...onet.pl>

    Nie mam sterowania pogodowego- tylko sterownik pokojowy.W pomieszczeniu z
    samego nasłonecznienia robi sie 22 stopnie i blokuje pracę pieca. Piec
    stygnie do 30 paru stopni a gdy w nocy temp.w pomieszczeniu spada i
    odblowowuje prace pieca na ścianach kotła kondensuje smoła póki piec nie
    przekroczy tych ok 60 stopni.
    Na razie pracuje co ale jak przełączę tylko ma cuw to przerwy w pracy będą
    jeszcze większe.
    Mam pompę mieszającą i zawór czterodrogowy - może tam przestawić?

  • 5. Data: 2010-05-04 18:17:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 21 Kwi, 20:09, "remix8" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ciepła c.w.u i wtedy okresy bezczynności będą jeszcze dłuższe. Czy jest na

    Nie jestem fachowcem, ale wiem, ze smola pojawia sie przy nizszych
    temperaturach.
    Byc moze automatyke nalezaloby tak ustawic, zeby temperatura spalania
    bylaby zawsze wyska, a przed okresem przerwy, kociol bylby
    wentylowany ???
    Mam to w kominku: jak pale intensywnie - szyba jest czysta - jak
    zamykam doplyw powietrza - szyba staje sie czarna.
    Potem czyszcze komin: kilogramy nagaru...czarne, tluste, smierdzace...