  • 1. Data: 2010-04-21 21:07:44
    Temat: Łączenie izolacji poziomej spod ścian i z podłogi
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Spod ścian wystaje mi typowa folia fundamentowa PVC. Na wylewce zaś będzie
    jedna warstwa papy termozgrzewalnej i jedna warstwa folii 0,3mm.

    I pytanie: jak jedno z drugim najlepiej ożenić?
    Tak, wiem, temat mnóstwo razy omawiany na grupie, jednak wątki, które
    przeczytałem skupiały się raczej na metodzie łączenia. Z nich wiem, że folie
    fundamentową można z papą skleić na dysperbit, można kupić specjalny klej,
    można tez papę ostrożnie do folii "dogrzać" (grzeje się papę, a folię tylko
    krótko "omiata" płomieniem i podobno jest ok). Wątpliwości moje dotyczą
    jednak czegoś innego.

    Folia, ta wierzchnia będzie wywinięta na ściany i szlus. Papa zaś... no
    właśnie. Wszystkie materiały, które znalazłem, jeśli mają rozrysowany taki
    detal, zawsze wskazują na konieczność wsunięcia papy pod to, co wystaje spod
    ściany. Czy tak naprawdę jest optymalnie? Nie lepiej, prościej i
    bezpieczniej jest to zrobić odwrotnie? Wtedy papę termozgrzewalną mogę na
    leżące na chudziaku brzegi folii fundamentowej rozwijać wprost z rolki i do
    tych brzegów przygrzewać czy kleić.
    Jeśli zacznę zaś bawić się we wciskanie papy pod tą folię, to ani tam papy
    nie przygrzeję, ani z przyklejeniem tez nie będzie tak łatwo, papę trzeba
    będzie w gotowych kawałkach podsuwać, zwłaszcza w narożnikach nie będzie
    wtedy jej jak dogrzać do podłoża, tego, co wchodzi pod folię fundamentową
    nie dogrzeje się w tym momencie wcale... no same problemy widzę.

    Jak to powinno być zrobione, żeby było dobrze? Papa na folię fundamentową,
    czy papa pod folię?

    Warunki wilgociowe mam... niby dobre, dom stoi na piaszczystej łasze i
    generalnie jest sucho, jednak woda gruntowa nie jest zbyt głęboko (1,5m,
    może 2), a jak wprost na wylewce postało mi kilka tygodni kartonowe pudło,
    to jego dno się zrobiło pomarszczone i takie jakieś wiotkie, no zawilgło po
    prostu.

    J.

  • 2. Data: 2010-05-02 09:16:58
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 21 Kwi, 23:07, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > wtedy jej jak dogrza do pod o a, tego, co wchodzi pod foli fundamentow
    > nie dogrzeje si w tym momencie wcale... no same problemy widz .
    >
    > Jak to powinno by zrobione, eby by o dobrze? Papa na foli fundamentow ,
    > czy papa pod foli ?
    >
    > Warunki wilgociowe mam... niby dobre, dom stoi na piaszczystej asze i
    > generalnie jest sucho, jednak woda gruntowa nie jest zbyt g boko (1,5m,
    > mo e 2), a jak wprost na wylewce posta o mi kilka tygodni kartonowe pud o,
    > to jego dno si zrobi o pomarszczone i takie jakie wiotkie, no zawilg o po

    Folia PCV pod sciana, to powazny blad. PCV ulega destrukcji pod
    wplywem srodowiska alkalicznego. Powinna byc folia polietylenowa.
    Teraz musisz zrobic uszczelnienie z zywicy. Pakery, co 20-30 cm,
    towociarka i epoksyd.

    Marek

  • 3. Data: 2010-05-02 10:27:14
    Temat: Re: Laczenie izolacji poziomej spod scian i z podlogi
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Folia PCV pod sciana, to powazny blad. PCV ulega destrukcji pod
    > wplywem srodowiska alkalicznego.

    Chodzi mi o folie powszechnie sprzedawana pod nazwa "fundamentowa". Wg gógla
    te folie sa zarówno z HDPE jak i z PVC. Ja szczerze mówiac nie wiem, jaka
    jest u mnie, ale jest to produkt dedykowany do tego konkretnego
    zastosowania, wiec nie przypuszczam, zeby tu bylo cos nie tak.

    J.

  • 4. Data: 2010-05-02 12:28:57
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 2 Maj, 12:27, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > jest u mnie, ale jest to produkt dedykowany do tego konkretnego
    > zastosowania, wiec nie przypuszczam, zeby tu bylo cos nie tak.

    Roznie mozna rozumiec okreslenie: "folia fundamentowa".
    Niektorzy ( nie wiadomo po co ) okladaja z zewnatrz sciany
    fundamentowe folia, przed zasypaniem ziemia.
    Niektorzy zabezpieczaja fundamenty folia, przed nadmiernym
    wysychaniem.

    Mozesz zrobic test: podpal troche folii zapalniczka i powachaj dym.
    PCV , po zapaleniu, uwalnia chlor, ktory strasznie drapie w nosie.
    Polietylen spala sie, uwalniajac zapach palonej swiecy.
    Folie polietylenowe sa zwykle jasne, szare, lub niebieskie.
    PCV - ( ta budowlana) najczesciej - czarna.

    Marek

  • 5. Data: 2010-05-02 15:18:29
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > Folie polietylenowe sa zwykle jasne, szare, lub niebieskie.
    > PCV - ( ta budowlana) najczesciej - czarna.

    Czarne folie budowlane sa najczesciej z PE, przynajmniej te przeze mnie
    widywane, odkad sie w temat wglebiam. Folie fundamentowe (te "poziome") na
    szybko wyszukane przeze mnie góglem sa zarówno z PCV jak i z HDPE, wiec
    rzecz nie jest taka prosta.
    Swoja folie wiem, gdzie kupowalem, bywam w tym sklepie regularnie, wiec po
    prostu sprawdze nastepnym razem, co tam daja.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-04 18:01:32
    Od: Marek <m...@g...com>

    wiadomoscinews:b1ad2642-0a09-44e2-aeb4-62788aaf356f@
> [...]
    > Swoja folie wiem, gdzie kupowalem, bywam w tym sklepie regularnie, wiec po
    > prostu sprawdze nastepnym razem, co tam daja.

    Sprawdziles ?
    I co dali ???