  • 1. Data: 2010-04-21 21:22:00
    Temat: Dom z bali - ocieplanie scian
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Jak to jest z ocieplaniem scian z bali (wszelkiego rodzaju, niekoniecznie
    okraglych)? Jest sporo projektow, gdzie przewiduje sie sciane zbyt cienka,
    by mogla sie obyc bez docieplenia, i welne mineralna od srodka plus plyty
    g-k jako wykonczenie. Jednoczesnie czytam sporo opinii, ze tak zbudowany
    dom to gwarancja grzyba w ciagu paru lat. Inni twierdza, ze to tylko
    kwestia wentylacji takiej sciany. Jak jest naprawde?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-04-22 05:58:05
    Temat: Re: Dom z bali - ocieplanie scian
    Od: M <M...@w...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > dom to gwarancja grzyba w ciagu paru lat. Inni twierdza, ze to tylko
    > kwestia wentylacji takiej sciany. Jak jest naprawde?

    Może to:
    http://www.szkielet.pl/domy_z_bali.php

    forum ntt tamże.

    M.

  • 3. Data: 2010-04-22 06:08:47
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    > g-k jako wykonczenie. Jednoczesnie czytam sporo opinii, ze tak zbudowany
    > dom to gwarancja grzyba w ciagu paru lat. Inni twierdza, ze to tylko
    > kwestia wentylacji takiej sciany. Jak jest naprawde?

    sprawdz kto szerzy takie opinie i bedziesz wiedzial ile sa warte...
    albo jakis ojca brata szwagra konia znajomy albo inwestor ktory
    budowal "po swojemu" lub ze znajomym rzeznikiem bo taniej.Pod adresem
    ktory podal Maciek znajdziesz wszelkie informacje , sprawdzone i
    pewne.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 4. Data: 2010-04-22 06:10:20
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    > budowal "po swojemu" lub ze znajomym rzeznikiem bo taniej.Pod adresem
    > ktory podal Maciek znajdziesz wszelkie informacje , sprawdzone i
    > pewne.

    oczywiscie adres od "M" byl.

  • 5. Data: 2010-04-22 07:02:30
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "krzychut" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > budowal "po swojemu" lub ze znajomym rzeznikiem bo taniej.Pod adresem
    > ktory podal Maciek znajdziesz wszelkie informacje , sprawdzone i

    Tam jest milion pozytecznych informacji i wart tam zajrzec. W sprawach
    dyfuzji pary dla domów z bali to co pisza jest ok. Ale dla domu
    szkieletowego dodatkowo pokrytego styropianem tam sie juz dziwne rzeczy
    pisze. Oni sie upieraja aby przestrzen miedzy sciana a styropianem
    wentylowac.

    b.

  • 6. Data: 2010-04-22 10:27:58
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Maciek pisze:

> [...]
    > dom to gwarancja grzyba w ciagu paru lat. Inni twierdza, ze to tylko
    > kwestia wentylacji takiej sciany. Jak jest naprawde?

    Zamiast wełny można użyć termeksu, współczynnik izolacyjności jest
    porównywalny z wełną, a odpada konieczność stosowania paroizolacji
    od środka, no i żaden grzyb się w takim ociepleniu nie rozwinie.

    T.

  • 7. Data: 2010-04-22 11:42:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 12:27:58 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > Zamiast wełny można użyć termeksu, współczynnik izolacyjności jest
    > porównywalny z wełną, a odpada konieczność stosowania paroizolacji
    > od środka, no i żaden grzyb się w takim ociepleniu nie rozwinie.

    A co z zawilgoceniem samej konstrukcji drewnianej?

  • 8. Data: 2010-04-22 12:22:19
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A co z zawilgoceniem samej konstrukcji drewnianej?

    termeks, czy też inna celuloza to dobry pomysł, można dokładnie
    wypełnić wszelkie szczeliny, nie pyli, nie wilgotnieje, choć zależy w
    jakiej jest formie, sypkiej - może się osuwać, tworząc pustkę, na
    mokro - nie wiem jak z elastycznością (co jest ważne, bo dom pracuje i
    osiada), nie rezygnowałbym z folii pod kartongipsem, zawsze to jakaś
    bariera do przenikania wilgoci w ścianę, wentylacja konstrukcji jest
    zapewniona od zewnątrz, nawet bez specjalnych zabiegów zawsze są
    mikroszczeliny między schnącymi balami
    ja ocieplałem bal od wewnątrz: bal - szczelina powietrzna -
    wiatroizolacja - wełna - paroizolacja - kartongips i wydaje sie byc
    ok :-) (szczelina nie jest wentylowana jakimiś specjalnymi otworami w
    ścianie, tylko tak jak pisałem wyżej i jest połączona ze szczelina pod
    deskowaniem dachu, mając ujście przy kalenicy pod gąsiorami,
    BTW z ciekawości zajrzę za parę lat do ściany, co tam się dzieje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-04-22 13:13:57
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 22 Apr 2010 09:02:30 +0200, Budyn napisał(a):

> [...]
    > szkieletowego dodatkowo pokrytego styropianem tam sie juz dziwne rzeczy
    > pisze. Oni sie upieraja aby przestrzen miedzy sciana a styropianem

    I słusznie się upierają. A lepiej po prostu zamiast styropianem ocieplić
    wełną.

    --
    ŁC
    Słowo "wegetarianin" pochodzi z jednego z narzeczy indiańskich i oznacza

  • 10. Data: 2010-04-22 13:20:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > I słusznie się upierają. A lepiej po prostu zamiast styropianem ocieplić
    > wełną.

    Ja nie mam zamiaru dyskutować, co lepiej bo to jest milion pobocznych
    watków. Moze i lepiej (a na pewno drożej). Ale jak juz ktos uparł sie na ten
    styropian - i ciepla dom 15cm styropianem, a potem miedzy styropian a dom
    wpuszcza zimne powietrze to uważasz ze to dobrze?

    b.